Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Här har H precis knäckt hur han tar sig framåt. Inget regelrätt krypande än men det närmar sig. Han blir så glad när han lyckas med något :)

• Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-10-30 13:04:24 följande:

W är ju en av de yngre i gruppen och ligger långt efter era känns det som. Han sitter väldigt stadigt och kan sitta länge själv på golvet och leka. Han sitter och snurrar runt runt och hasar bakåt sittande då han inte tycker om att ligga på mage.

Tror H är yngst men han började åla framåt för två dagar sen. Innan dess var det snurra runt eller komma bakåt på mage. Sitta stadigt och sitta några minuter själv var för en vecka sen. Helt plötsligt hände det bara. Men jag trodde det skulle dröja länge än.
  • Trollunge85

Idag har vi äntligen fäst bokhyllorna i väggen. Har en kompis nere över helgen så passade på att utnyttja att vi var tre vuxna så han och min man möblerade om i vardagsrummet tills vi alla var nöjda innan det var dags att sätta fast bokhyllorna. Är så nöjd men morgondagen lär gå till möblering av bokhyllorna. Men nu är vi mer förberedda om H en dag kommer börja dra sig i möblerna.

• Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-11-04 12:56:40 följande:

Nu har jag gått på mammamageträning i 8 veckor och delningen på mina magmuskler har gått från 2,5 cm till 0 cm, med en mycket stark botten - alltså de inre magmusklerna. Jag älskar när man kan se resultat! Magfläsket har också minskat så pass att man ser att jag har muskler också ;)

Oj vad bra. Grattis! Borde gå på något sådant också. Plockar upp appen sporadiskt men det blir för lite av det. Yogan ger väl en del men borde hitta ett riktigt bra mammapass för den där sista biten.
  • Trollunge85

Visst var det någon här där bebisen bara fick diarré helt plötsligt. Hållit på i ett dygn. Det kan ju inte finnas mer kvar i magen och ändå så kommer det hela tiden. Lite varje gång efter de stora första blöjorna. Håller på att bli knäpp på det. Vi som fått in så bra med att bajsa på pottan kan bara glömma det nu. Det hinner vi inte. Kan det vara att tänderna ska komma nu?

• Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-11-09 15:29:51 följande:

Diarré som håller på i flera dagar låter jobbigt! Har tyvärr inga råd men ville kommentera ändå och säga att det är kul att höra om fler som har sina bebisar på pottan! Vi har *peppar peppar* inte haft bajsblöja på över 2 månader, det är ju underbart att se hur flaskan är när det funkar!

Vi är oftast lite dåliga på att upptäcka att det är dags så det blir fortfarande bromsspår i blöjan men jag tror att han får ut mycket mer på pottan än om han haft blöjan hela tiden. Och det är skönt att slippa kletiga bajsblöjor. Tyvärr går det inte att tajma med diarré på samma sätt och just nu känns det som att vara tillbaka i spädbarnstiden då man bytte och en halvtimme senare är det dags igen..
  • Trollunge85
    Lilj3 skrev 2015-11-09 20:38:32 följande:
    Kan vara tänder. V blev ju också väldigt lös i magen innan första tanden kikade fram. Vi hann inte heller med att fånga upp allt i pottan då. Höll på så i en vecka men bara en dag efter att tanden sprack igenom tandköttet var magen som vanligt igen
    Låter hoppfullt. Då hoppas jag att det är tänder på g och inget annat eftersom vi andra inte mått dåligt.
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2015-11-10 13:36:37 följande:
    Julian hade diarre som höll i nästan fyra dagar!!! 15-20 blöjor om dan!! Slemmigt o grönt. Jätteäckligt. Så i fredags tittade en tand upp och genast försvann diarren! Sen i söndags o igår var det tillbaka. Och ja idag tittade andra tanden upp och diarren försvann i första blöjan.
    Så det verkar helt klart finnas ett samband!
    Det är ganska äckligt. Just nu håller jag koll efter tänder och hoppas att det slutar. Sitter just nu på tåg till Stockholm och svärföräldrarna. Min man ska på mässa ons-tors och tar semester fre så vi får ett lite längre besök i huvudstaden. Att beräkna hur många blöjor som skulle med var inte lätt men vi tog med våra rabattkuponger så vi kan köpa fler blöjor om det behövs utan att grämas över att vi glömt kupongerna hemma ;)
  • Trollunge85

Hugo tog sina första krypsteg förra veckan men det var först igår han började krypa på riktigt. Han tar det dock väldigt försiktigt och tar sig fram snabbare med ålning. Ser han en sladd så går det fort så det gäller att hålla koll. Han reser sig upp mot saker nu också och försöker hålla med bara en hand. Vingligt är det men han är så stolt över sig själv.

• Trollunge85

Idag ställde sig H upp och stod utan stöd i några sekunder. Hände 2 gånger. Vad hände egentligen? Han började krypa på riktigt för en vecka sen. Känner mig inte redo för den här snabba utvecklingen. Han reser sig mot allt och försöker stå själv.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?