BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Här har H precis knäckt hur han tar sig framåt. Inget regelrätt krypande än men det närmar sig. Han blir så glad när han lyckas med något :)
Här har H precis knäckt hur han tar sig framåt. Inget regelrätt krypande än men det närmar sig. Han blir så glad när han lyckas med något :)
W är ju en av de yngre i gruppen och ligger långt efter era känns det som. Han sitter väldigt stadigt och kan sitta länge själv på golvet och leka. Han sitter och snurrar runt runt och hasar bakåt sittande då han inte tycker om att ligga på mage.
Idag har vi äntligen fäst bokhyllorna i väggen. Har en kompis nere över helgen så passade på att utnyttja att vi var tre vuxna så han och min man möblerade om i vardagsrummet tills vi alla var nöjda innan det var dags att sätta fast bokhyllorna. Är så nöjd men morgondagen lär gå till möblering av bokhyllorna. Men nu är vi mer förberedda om H en dag kommer börja dra sig i möblerna.
Nu har jag gått på mammamageträning i 8 veckor och delningen på mina magmuskler har gått från 2,5 cm till 0 cm, med en mycket stark botten - alltså de inre magmusklerna. Jag älskar när man kan se resultat! Magfläsket har också minskat så pass att man ser att jag har muskler också ;)
Visst var det någon här där bebisen bara fick diarré helt plötsligt. Hållit på i ett dygn. Det kan ju inte finnas mer kvar i magen och ändå så kommer det hela tiden. Lite varje gång efter de stora första blöjorna. Håller på att bli knäpp på det. Vi som fått in så bra med att bajsa på pottan kan bara glömma det nu. Det hinner vi inte. Kan det vara att tänderna ska komma nu?
Diarré som håller på i flera dagar låter jobbigt! Har tyvärr inga råd men ville kommentera ändå och säga att det är kul att höra om fler som har sina bebisar på pottan! Vi har *peppar peppar* inte haft bajsblöja på över 2 månader, det är ju underbart att se hur flaskan är när det funkar!
Hugo tog sina första krypsteg förra veckan men det var först igår han började krypa på riktigt. Han tar det dock väldigt försiktigt och tar sig fram snabbare med ålning. Ser han en sladd så går det fort så det gäller att hålla koll. Han reser sig upp mot saker nu också och försöker hålla med bara en hand. Vingligt är det men han är så stolt över sig själv.
Idag ställde sig H upp och stod utan stöd i några sekunder. Hände 2 gånger. Vad hände egentligen? Han började krypa på riktigt för en vecka sen. Känner mig inte redo för den här snabba utvecklingen. Han reser sig mot allt och försöker stå själv.