Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-11-25 23:26:06 följande:

Jag har slutat amma nu. Nu har sorgen över detta lagt sig och jag har packat ner alla gravid-amningskläder i källaren. Skönt! Mina utslag mellan brösten har äntligen försvunnit! Min hormonrand på magen är kvar. Någon mer? Har inte fått mens heller. Någon mer? Min värk i axel och knä är kvar. Någon mer?

Har inte slutat amma men har fortfarande problem med ont i höfterna och mensen har än så länge inte kommit tillbaka.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-11-25 23:26:06 följande:

Jag har slutat amma nu. Nu har sorgen över detta lagt sig och jag har packat ner alla gravid-amningskläder i källaren. Skönt! Mina utslag mellan brösten har äntligen försvunnit! Min hormonrand på magen är kvar. Någon mer? Har inte fått mens heller. Någon mer? Min värk i axel och knä är kvar. Någon mer?

Och bara för att jag sa så så verkar mensen ha kommit och med den vet jag inte om jag lyckats få framfall??? Hoppas verkligen inte det men har mejlat till min bm och hoppas jag kan få tid för undersökning. Vill verkligen veta om allt är okej och nu har de där 6 månaderna passerat med råge så nu tycker jag det där avvaktandet som oftast är svaret får vara slut.
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-11-27 17:57:34 följande:
    Varför är det som gör att du tror att du fått framfall?
    Allt kändes konstigt och som något buktade ut. Kan varit svullnad också men problemet är väl att jag inte vet. Verkar inte varit mens trots allt. Blödde bara i nån timme. Har haft det innan också men inte så mycket. Vet inte om det är något som skaver vilket också gör att jag misstänker att det kan vara framfall. Men jag får iaf veta på måndag då min bm hade tid. Hon trodde snarare att det var försvagade slidväggar men jag är glad att hon tog min oro på allvar och ska göra en koll.
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-11-30 16:22:56 följande:

Kul att höra ifrån dig Kpax! Skönt att jobbet känns bra, jag går tillbaks på 80% andra veckan i februari. Kommer kännas märkligt!

Jag och J planerar att vänta med syskon åtminstone ett år till. Kanske hade vi tänkt annorlunda om F sovit på nätterna men det blur verkligen värre och värre :( sjuttielva uppvak, särskilt på förnattwn. Han vill verkligen bara sova med bröstet i munnen och då kan inte jag sova alls.

Någon annan som inte har preventivmedel men ändå fått konstiga mellanblödningar? Har denna månaden blött lite men typ hela tiden :( konstigt!

H sover också kasst med uppvak. Jag har dock lärt mig sova trots att han äter. Har upptäckt att han missar ibland så emellanåt är det gott om sugmärken på mina bröst.. Känner att det är tur att jag inte börjar jobba helt förrän i april för vet inte om jag klarat det utan vår gemensamma vila på eftermiddagen då jag ibland sover, ibland bara vilar.

Men trots det är vi fortfarande inne på syskonförsök. Inte för att det blir många försök med ett barn som ska vara nära och ha bröstet vid varje uppvak.. Så det kanske dröjer minst ett år innan det blir något men den här gången vill vi inte vara så planerande som med H (det tog ju ändå ett år att få honom trots äl-test och allt sånt)
  • Trollunge85

Var ju hos min bm och gjorde en koll igår. Allt såg bra ut men hon kunde förstå att jag ville ha koll på det och hon höll med om att egentligen borde man ha en koll tid kring den här tiden för att verkligen kolla att allt är som det ska eftersom då ska allt vara läkt och återställt. Eftersom jag ammar fortfarande var slemhinnorna sköra men i övrigt så sa hon att den "bullen" som jag kände var så det skulle vara men innan man fött barn är den inte alltid så framträdande. Och hon kollade även knipet som var bra men jag skulle fortsätta träna... Troligen har jag fått tillbaka min mens men jag har tur som får den i någon timme och sen är den slut. Undrar hur den blir när jag minskar amningen ytterligare och sen slutar helt? Men jag är glad att allt är som det ska och att jag på grund av oron har kniptränat jättemycket de här dagarna ;)

• Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-12-01 16:59:10 följande:
    Vi vart rätt förvånade när vi plussade igen, det var den gången vi fick till det den månaden! Vi bodde ju över 2 veckor hos svärmor (vägg i vägg med deras sovrum) och hade bosse sovandes med oss så någon form av mys var det ju inte direkt tal om :) och då körde vi dessutom med avbrutet samlag den gången vi fick till det, men antingen var det väl någon försats eller så han det komma lite i mig innan han drog ut. Så kan förstå sambons reaktion när jag ringde och sa att jag var gravid "hur gick det här till?" (Följt av ett asgarv från hans sida)...
    Det är lite så jag tror det kommer bli för oss också. Är glad om vi får till något och skulle inte förvåna mig om det leder till graviditet samtidigt som det känns otroligt att det skulle göra det.
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-12-01 18:28:13 följande:

Hur går ni när ni badar de små? B badar 1ggr/veckan, skulle kunna bada oftare men kommer mig aldrig för att bada han typ.. (På jakt efter ett badkar så jag slipper badbaljan...). Använder knappt olja utan bara vatten. När ska man börja använda någon mildare tvål oså? (Shampoo kan jag utesluta då han inte har många strån).

Badar ibland en gång i veckan/varannan vecka. Ibland varje dag (nu har det blivit två gånger på raken). Beror på vad han äter. Är det något kladdigt som björnbär eller annat som vi inte vill fläcka ner kläderna med så äter han i blöjan och därmed får han bada efter det. Han äter mest själv så det blir ganska kladdigt. När det är sällan kör vi med bara vatten. Men när det blir några gånger på raken slänger vi i olja för att han inte ska bli torr. Kör även lite oftare med olja nu när det är torrare utomhus eftersom han blir så torr på hakan av allt dreglande.
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-12-04 20:11:18 följande:

Fan. Skulle ha gjort mer knipövningar. Har inte haft problem förrän nu. Har världens rethosta och har så problem med att inte skvätta lite.. Vet inte om det har något med den här graviditeten och göra också. Har så svårt att hitta rätt muskel, vill bara spänna skinkorna också. Någon som har tips på hur jag ska hitta rätt? Har ett par knipkulor som jag inte provat, kan det var till hjälp kanske?

Att luta sig framåt kan göra det lättare att hitta musklerna. När jag gick på gravidyoga och vi gjorde knipövningar så satt man på knä eller med benen i kors och lutade sig framåt för att hitta musklerna (de som var höggravida eller hade problem med foglossning satt på en kudde så de kom upp lite) Så jag tänker att om du sätter dig bekvämt och lutar dig lite framåt kanske det går bättre. Jag klarar inte hålla tätt om jag är kissnödig och hostar/nyser men annars funkar det bra och jag försöker knipa något varje dag (speciellt när man läser om det nånstans ;))
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-12-05 07:27:50 följande:

Är i chock! Gravid 3+ dök upp på det digitala idag! Vi som skulle vänta minst ett år med att försöka! Och jag dom haft "mens" som vanligt! Kommer ta ett tag att landa i detta och börja glädjas! Men visst kommer det lilla livet att vara välkommet! Vet bara inte alls hur långt gången jag är!

Ojsan. Grattis! Har tänkt att jag borde ta ett test ett tag för att utesluta graviditet och bara amningshormoner som spökar (med tanke på att allt såg bra ut hos bm men jag fortfarande känner att något inte är helt rätt) men jag har skjutit på det. Men med tanke på ditt test kanske jag borde ta ett säkra före osäkra. Körde ni inte med skydd? Eller du har kört natural cycles eller inget alls?
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-12-07 22:32:13 följande:

Wow va fina septemberbarn! Så imponerad!

Mimmipig:tänkte som du... Längtar efter att vara "bara jag" innan jag ger bort kroppen igen... Men nu blev det såhär och det blir nog bra också tillslut!

LillLouise: ja.. Stök på nätterna från två barn... Hu! Ser inte fram emot det, har haft jättetuffa nätter med "bara" en... Men napp tar han inte och dagtorr tror jag han kommer vara tack vare babypottningen. Alltid något!

Laila: grattis! Då är vi tre! Kanske snart borde starta en egen tråd så man kan snacka tips och råd osv inför det som komma skall!

Stanna i tråden! Vill gärna läsa och vet ju inte när vår tvåa kommer och då är det kul att läsa om era upplevelser.

Ang babypottingen. Har tänkt ett tag att fråga. Har du eller har du haft perioder då han inte vill sitta på pottan? Nu funkar bara efter han sovit för sen vägrar han och långa stunder är också svårt. Kan vara att det inte ska komma något men en halvtimme senare är det bajs i blöjan och istället för en rejäl laddning på pottan så är det flera blöjor för han inte tömmer magen lika bra. Funderar på om det kan vara så periodvis och ville därför kolla med dig som gör detta lite mer seriöst än jag. Jag avskyr bajsblöjor och är nöjd varje gång han bajsar på morgonen för det kan vi få till men nu är det lite när som under dagen och då också pottvägran om han är trött
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?