Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-07-03 09:32:25 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande känner lite eftervärkar i livmodern när ni ammar? Jag känner den ofta, som en muskel med träningsvärk känns det ungefär.

Jag också. Skönt att inte vara ensam
  • Trollunge85

I natt var det ingen bra natt. H låg och sparkades och vred sig hela tiden och hade svårt att sova och amma. Både han och jag var helt klibbiga. Tog av honom pyjamasen men det hjälpte inte heller. Han sov som bäst när mannen åkt till jobbet och vi la oss i den sänghalvan istället. Tror jag får ta bort frotteplastlakanet i min sänghalva. Antar att det gör sängen ännu varmare och tätare nu när det är så varmt och så får jag hoppas att det inte kommer ske några allvarliga olyckor. Men hellre det än att vi inte får sova.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-07-03 21:24:42 följande:

Åh måste bara få gnälla lite.. måste ligga någon jäkla förbannelse över mig!

Beställde två klänningar från nelly för ett tag sedan.. fick hem dem och den ena var både fläckig och full i hål:( fick betala 40kr extra (i frakt) för att få hem en i bra skick. Tycker ju att nelly borde stått för det då det var som som skickat en defekt vara.

Beställde hem två nya skal till mobilen förra veckan. Fick hem dem och det ena var FULLT med repor och märken.

Och så beställde jag ju uv-tältet i förrgår och fick hem det idag.. vi har kollat på videor hela eftermiddagen för att försöka klura ut hur man fäller ihop det men det måste man tydligen vara geni för att klara av. Nu är tältet trasigt, för att vi gjort EXAKT som tillverkaren visat i en video:( bortkastade pengar och utan uv-tält.

Jag ska nog inte beställa något alls :(

Sån otur du har. Men kan du inte begära ett nytt tält? För om ni gjort precis som på videon så är det ju inte ert fel.
  • Trollunge85

Just nu ligger jag vaken i värmen och har svårt att somna om. Nåja, jag har ju sovit på eftermiddagen både igår och i förrgår så jag klarar mig nog.

Angående hur jag känner mig. Jag har haft det ganska tufft men mår mycket bättre nu. Har dock fortfarande dagar då jag tycker det är tufft att vara hemma och helt själv om dagarna. Nu när det är bra väder och vi är ute på förmiddagen och kvällen känns det bättre för då händer det något annat än att vara i soffan. Det är skönt att han blir mer och mer livlig men jag längtar faktiskt efter att ha lite mer egentid. Nu är det iaf helg så mannen kan ha H lite mer under dagtid.

• Trollunge85

Just det, det här med att inte utnyttja tiden tillräckligt känner jag så väl igen mig i. Jag tycker det känns bättre nu när jag lärt mig att bara acceptera det. Kanske för att värmeböljan som kom gör att jag just nu inte har så mycket energi till annat än att amma och vila. Det är svårare när det är svalt och man har mer energi

• Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-07-04 22:11:36 följande:

Herregud, vilken kväll! V brukar inte vara svår nattad men ikväll var det hur svårt som helst. Han brukar inte heller skrika så ofta men ikväll trodde jag att han skulle skrika sönder sig. Han skrik var så hjärtskärande att det kändes som jag gick sönder inombords. Maken fick ta honom och sa åt mig att gå bort. Han gick sedan ner i källaren där det är så mycket svalare och ropade ner mig när V började lugna sig. Då ammade jag och han somnade i min famn. Satt där nere i 1,5 h för att han skulle få sova i lugn och ro och i det svala rummet samtidigt som sovrummet hann att bli lite svalare.

Vi hade tänkt att göra ett av rummen i källaren till gästrum med bäddsoffa. Nu kommer vi nog skynda på köpet av soffa så att vi kan sova där alla varma nätter. För en kväll till av hans förtvivlande skrik vill jag inte vara med om igen. Vi har försäkerhets skull bäddat med en madrass på golvet så att jag och V kan sova där imorgon på dagen om det behövs.

Vi hade liknande bekymmer. Mannen som också har problem med värmen hade en kylklamp inlindad i handduk för att svalka sig och han la den på H i bara några sekunder så somnade H på eftermiddagen. På kvällen körde jag bad, amning, köksfläkt, ligga själv på filt, amning, köksfläkt, amning för att han skulle somna. Hoppas denna kväll inte blir lika kvav men det känns inte så.
  • Trollunge85
    Lavish skrev 2015-07-05 10:51:39 följande:

Inget problem att ge lite kokt vatten när det är så varmt, kanske man ska försöka undvika det om bebisen inte ökar i vikt men annars så. 

Igår blev Linnea 4 månader! Vi var borta hela dagen så hann inte med att fira henne, men om hon är vaken till middagen ikväll har jag en mogen och fin banan jag tänkte skrapa lite mos av och låta henne smaka! Ska bli spännande att se vad hon säger om det. 

Vår lilla H blev 3 mån igår men vi firade inte heller. Var ute på en massa inköpsrundor istället för vi tänkte Ikea, köpcentrum och hornbach har nog mer svalt än vad vi har i vårt stenhus.
  • Trollunge85

Idag har vi typ bott i källaren. Passade på att organisera lite i tvättstugan där allt legat huller om buller i hyllorna och vandrat ut på golvet. En hel del ligger fortfarande på golvet efter att vi slängt ut allt för att byta ut hyllorna men skorna ligger i skolådor från Ikea med lappar på vilka skor som är/ska vara var och en del har hamnat i vår städskrubb i huset organiserat i lådor med tydliga beskrivningar. Ny behöver bara resten av källaren organiseras på samma sätt så att det blir svårare att bara lägga saker nånstans för att det inte finns en plats till dem och för att vi ska veta vad vi har och inte köpa nytt svinto t.ex bara för att vi inte hittar det. Men jag är genomsvettig och ser fram emot att bara ta det lugnt resten av kvällen.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-07-05 19:57:03 följande:
    Välkommen hit och fortsätt i våran källare! Som tack kan jag ge dig en guidad tur i fjällvärlden och skogen som vi har här, haha:P
    Fjällvärlden är inte fel. Så kanske det. :-P Vi har två somrar i rad vandrat i fjällen men i år blir det inte av naturliga själ. Vad roligt att kunna ha det så nära inpå fast myggen kan inte vara skoj
  • Trollunge85

Inatt kom en rejäl åskregnskur. Dock blev det inte svalare inomhus förrän typ nu. Nackdelen med ett stenhus på sommaren som håller kvar värmen men fördel när det börjar bli höst

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?