Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hur klängiga är era barn? W vill vara på mig hela tiden. Helst ska jag stå eller gå med honom, eller hjälpa honom att hoppa i knät. Han är jättedålig på att klara sig själv mer än bara några sekunder i tex babysittern, på en filt på golvet. Jag menar inte att lämna honom vind för våg, men det vore praktiskt om han kunde ligga själv, i samma rum när jag tex lagar mat eller viker tvätt. Nu får jag göra allt med honom på höften. Jag undrar om jag klemat bort honom. Tips?

• Mimipig

Är det någon mer än jag som har kvar hormonranden på magen? När försvinner den? När jag slutar amma helt? Nu ammar jag litegrann varje dag.

• Mimipig

Jag kan även meddela att jag tig ett krafttag med nyttig mat och träning så nu är jag äntligen tillbaka till min gamla vikt. Kan däremot konstatera att kroppen har bytt form. Mer lös mage och slappare rumpa. Känner mig rätt slapp i huden över lag faktiskt. Drar det ihop sig och fastar till sig med tiden? Jag gick upp typ 16 kg så det var ju inget extremt.

• Mimipig
    Lavish skrev 2015-10-10 15:26:12 följande:
    Fantastiskt jobbat! Härligt! Lite tyckte jag nog att det fortsatte att dra ihop sig men helt som innan blir det nog aldrig. 
    Det ante mig... Jaja. Det må väl vara hänt att det dallrar lite mer än innan, med tanke på vad kroppen gått igenom.
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-10-11 14:12:26 följande:

Ååh idag tror jag sambon stängt av hjärnan totalt!

När han VET hur trött jag är och att jag sökt mig till läkare för hjärtklappning som mest troligt beror på utmattning.. då är det tydligen en perfekt idé att sitta uppe till 2 på natten och se på film, istället för att lägga sig nån vettig tid och kliva upp och hjälpa till på morgonen?

Sen "glömde" han ställa in maten i kylen efter middagen igår = allt stod framme hela natten och var bara att kasta imorse. Trots att det alltid är hans ansvar att ställa in maten och han går in i köket flera gånger varje kväll:( lösningen till lunch blev hämtmat för mig och barnen!

Hans nästa idé var att börja tina köttfärs till dagens middag. Men tydligen var det så bråttom att tina den att han la den i en kastrull med HETT vatten och lämnade den där. Resultatet är att köttfärsen ser grå och kokt ut och jag vägrar äta den eller ge till barnen så nu får vi kasta den med!

Gud vad irriterande! Jag hade också blivit trött in i märgen. Det där hade blivit ett tjafs hos oss, som så många ännu mindre saker sen W kom.
  • Mimipig
    ebe91 skrev 2015-10-12 09:24:19 följande:

Detdär med att få ungen att sova i sin spjälsäng tycks tusan vara en hel vetenskap! På dagen kan han vila sina 30-60 minuter. På kvällen kan jag lägga ner han när han somnat. Sen vaknar han efter 60 min. Söver om, lägger tillbaka. Sover då 20 minuter, vaknar och får söva om. Sen sover han 5-20 minuter tills jag flyttar över han till våran säng. Egentligen gör det mig inget att vi samsover men han tar sån plats. Kryper runt om natten, bökar. Jag sover jättedåligt! Sen kan jag absolut inte lämna han en sekund själv i våran säng då han kryper ur direkt han vaknar... Han gjorde en kullerbytta ur sängen i helgen, tack o lov har vi madrassen på golvet (har inte hunnit/orkat ta in sänggaveln då vi ändå ska renovera sovrummet här i höst) och han gled nog ner med ett knappt fall, alltså totalt max 25 cm. Är bara så avis på de som bara kan lägga ner barnet i spjälsängen och sen sover den där... O speciellt de som har barn som somnar av sig själv i spjälsängen!

Vi körde någon slags egen variant på 5-minutersmetoden för att få W att somna själv i spjälsängen. Det blir ofta gråt, men oftast somnar han själv innan ens fem min gått, annars efter första checken. Däremot sover han inte hela natten, utan vaknar och vill mystutta 2-3 ggr (ännu mer på sistone) och han kan inte somna om själv i sängen. Nu tänkte jag att jag ska testa sova-hela-natten-kuren och dessutom ställa sängen i eget rum. Må det gå väl.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-10-23 21:01:20 följande:
    Jaha, vad roligt! Jag har tänkt flera gånger att jag ska logga in från datorn och välja "visa endast" och läsa igenom mina egna inlägg, i alla fall skumma lite. Jag får inte den funktionen att funka i mobilen, ser bara första sidan och sen blir det allas inlägg blandade.

Men jag har inte haft tid och ro än, får väl bli om tio år.

Jag tänker ibland på de som försvann ur tråden utan att säga något, hoppas allt är bra med dem, tycker det är lite konstigt...
    Ja, jag har tänkt samma sak. Livet är orättvist ibland. Man kan inte ta något för givet.
  • Mimipig

Hur tänker ni kring att sluta amma? Jag ammar bara lite numera, morgon, någon gång på dan eller till tröst och kväll. Om 1,5 v ska jag på tjejhelg till London. Frågan är om jag ska ta tillfället i akt att sluta amma, eller om jag ska pumpa och se om W vill fortsätta när jag kommer hem. Jag har inget emot amningen egentligen och han äter ju mest mat nu ändå.

• Mimipig

W har blivit stökigare på natten senaste veckorna/månaden. Tidigare klarade han sig på två uppvak med amning/flaska men nu är det snarare 4-6 uppvak. Jag ska bara hitta tiden att läsa ut "sova hela natten"-boken så ska Vi testa den. Hela nätter vore guld för både humör, ögonrynkor och relation. Och ja, förmodligen även för lille W.

• Mimipig

Nu har jag kommit tillbaka till min normalvikt, jeansen går på i lår och midja men är väldigt trånga i vaderna (!?!) Någon mer som fått större vader av graviditet???

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?