Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-05-26 10:28:36 följande:

Invägning idag. Minus 1,2kg. Hurra!

Kan vara en tillfällighet, men kan också bero på att jag bytt frukostmackorna mot chiapudding och lyckats komma ut med vagnen minst en halvtimme varje dag. Ingen PW dock, kroppen pallar inte.

Duktigt!!! Jag är duktig på promenaderna men bara lite bättring på godiset.
  • Mimipig
    Cymi skrev 2015-05-26 13:40:28 följande:
    Va kul att det fortfarande finns de som har folkdräkt :) tycker det är trist att det dött ut mer eller mindre, i sthlm existerar det väl inte ens
    Och jag bor i Sthlm, så extra kul här. (Fast jag är värmlänning.)
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-05-26 22:19:25 följande:

Babymassage verkar vara värsta sömnpillret, Isak somnade vid tolv när vi gick från massagen. Klockan tre sov han fortf, då kände jag att jag ville ge honom mat innan vi skulle till förskolan o hämta. Tog upp o bytte blöja - han fortsatte sova, sen ammade jag honom o han åt o sov samtidigt typ. La ner honom i vagnen - han fortsatte sova till förskolan o hem igen till klockan var fem!

Det låter underbart. Passade du på att sova lite också? W sover många men korta pass dagtid, men aldrig då jag hinner somna in och sova nåt. Dessutom sover han helst på mig, i babybjörnen. När jag rör mig. Då är det svårt att somna själv...
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-05-27 09:25:24 följande:
    Var är du ifrån som äger en folkdräkt? Det är inte många som har sånna idag. Kul att traditionen finns kvar
    Värmland. Där och i Dalarna lever de fortfarande och frodas på högtiderna.
  • Mimipig
    Lavish skrev 2015-06-07 20:58:17 följande:

Usch vad läskigt med spiraler som känns, hoppas ni får hjälp med det!

En av anledningarna att jag inte tog spiral är just för att det verkar obehagligt med någon hård grej "där". Nu har jag ju en hård grej i armen i form av en p-stav istället, men jag är liksom mindre ängslig angående min arm.

Sen är det iofs ett småläskigt kirurgiskt ingrepp när dom tar ut staven sen, dom behöver ju skära upp en rejäl bit och sen får man ett ganska fult ärr av det så det är ju inte 100% optimalt heller men men... 

Jag har haft p-stav, två st, och jag tyckte det var toppen. En sattes faktiskt in utan bedövning (ej att rekommendera, men det gick). Jag har inga synliga ärr efter dem heller. Jag blev för övrigt gravid samma vecka som jag tog ut staven.

Just nu har jag ingenting. Än.
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-06-09 16:36:06 följande:

Nån mer bebis som börjat dregla?

Japp! För ett par veckor sen började han göra bubblor och tugga på nävarna. Även tummen har slunkit in några ggr i munnen.
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2015-06-10 00:05:58 följande:
    Japp! För ett par veckor sen började han göra bubblor och tugga på nävarna. Även tummen har slunkit in några ggr i munnen.
    Fast det är mest bubblor han gör och så rinner det ev lite när han ligger på mage på min arm. Behöver inga dregglisar. Men det kanske kommer. Han föddes ju 26/3. Men han har börjar greppa och hålla napp och trasa! Och så snackar han massor. Fick dock onda ögat på BVC idag. Han är långt över längdkurvan, men ökar inte så mkt på vikt, så hon ställde massa kontrollfrågor. Ja, jag ammar - oftast mer än varannan timme. Och han är jätteglupsk.
  • Mimipig

Jag sov alltid på rygg förut. Fick sluta med det i sjunde månaden. Nu vill inte kroppen tillbaka till ryggläge, utan jag väljer ofta sidan, trots att jag vaknar med ont i axlar ich knän av det. Och trots att jag vill vänja mig vid rygg igen. Någon mer?

• Mimipig

W kan fortfarande ha kläderna i stl 56, trots att han är 63 cm redan (långt över kurvan) men han väger bara 5,3 kg, så han är rätt smal, vilket jag fick "stå till svars" för hos BVC-kvinnan. Hon är rätt bitsk i tonen och jag känner mig jämt granskad när vi är där. Hon läser mig inte alls rätt utan drar en massa slutsatser. Tex att jag skulle vars hysteriskt orolig av mig. Jag tycker jag är ty cool och lugn, men tycker att det är bra att passa på att ställa frågor på besöken, det är väl vad BVC är till för liksom. Härom sistens vände hon sig till min man och sa "Tycker du att det är jobbigt när din fru är så här orolig hela tiden?" (?!?) Han svarade (på skämt) "Jag tycker hon är jobbig av en massa andra anledningar, men inte av den här."

• Mimipig

Jag har inte hunnit skriva på några dar men har ett antal funderingar som jag undrar om någon känner igen.

- jag undrar om min mjölk börjar sina? Det känns inte alls som att jag producerar lika mkt och W verkar hungrigare än vad jag har att ge. Har börjat ge ersättning som komplement. Hur får jag upp mjölkproduktionen? Ammar typ varannan h.

- W har börjat släppa taget vid amning. Han tar två sugtag, sen släpper han, vrider på huvudet och vrider tillbaka och upprepar. Vad sysslar han med?

- Jag har fått ont, som träninsvärkskänsla i nedre magen, känns som i magmuskeln, gör ont när jag hostar. Har dock inte tränat magen. Kan det vara nåt annat då? (Typ livmodertumör - ja jag är lite hypokondrisk ibland)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?