Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

I natt sover jag i gästrummet och jag tänker INTE gå upp och pumpa. Efterlängtade helnattssömn!

• Mimipig
    ebe91 skrev 2015-06-22 16:19:05 följande:

Jaha, då har appen slutat fungera igen...

Lilleman har lärt sig att åla sig fram... Skulle ha han på magen så han fick träna nacken o kanske vända på sig någon gång, men han hade målet rakt fram. Sparkade sig fram, drog upp knäna o fortsatte så.. Tog bara 30 sekunder så var han utanför mattan/babygymet... Nog känns det kul att han utvecklas men nu vill jag trycka på nödbromsen o bara ropa stopp! Går alldeles för fort :)

Oj! När är han född nu igen? W har vänt sig om från mage till rygg, men mest pga att han ramlar åt sidan när han reser på sig som ett sjölejon. Han greppar grejer, slår medvetet på saker och drar mig i håret. Han kan härma mig också, räcka ut tungan-leken etc. Gör salivbubblor och har börjat dregla, stoppa fingrarna i munnen och har skrattat enstaka ggr. Ler massor och babblar. Det är är väl ungefär hans repertoar. Han är född 26/3.
  • Mimipig
    ebe91 skrev 2015-06-23 05:58:03 följande:
    Han är född 8/3. Han vände sig för typ en månad sen, från bägge hållen. Sen dess har han inte vänt på sig någon mer gång förrän i helgen, o då enbart från magen. Men han är nära att börja vända sig från rygg igen, bara han skulle få med sig det övre benet bättre :) sedan älskar han att sitta/stå, antingen sitter han mellan mina ben med stöd av låren eller kortare stunder i bumbon, men när han blir trött "faller" han framåt, han orkar väl typ 5 minuter sittande med stöd. Samma sak med att stå, då behöver jag bara hålla i han i händerna men då kan han stå typ 10 minuter bortsett något vingel så man får räta på han. Ligga i famnen är det värsta han vet ;) Han stoppar allt han får tag i i munnen, och dregglar som en öppen kran... Sen har jag upptäckt att han är kicklig i nacken/halsen för då kan jag få han att skratta ordentligt. Däremot pratar han väldigt lite, någon gång dådå berättar han ngt men oftast rätt tyst.
    Kul att höra! Tänk vad snabbt det går framåt ändå.
  • Mimipig
    tovemaja skrev 2015-06-23 09:40:34 följande:

Men ec funkar på kiss också! Och bajsar man sällan borde det vara ännu enklare att bli blöjfri tidigt! Folke bajsar 4-5 ggr/dag :) Men självklart är det så att ec inte passar alla!

Jag har provat att hålla W över handfatet i greppet men det har bara kommit lite bajs en gång och kiss en gång. Han verkar inte fatta att det är toatajm spontant. Däremot trycker han på och bajsar extra på skötbordet, så han har fattat att det är en bajsstation. Hur länge ska man öva med greppet?
  • Mimipig

Vi ska ta sprutorna på fredag och sen ha grillningar med vänner på kvällen. Kanske är optimistiskt... Men jag hoppas på det bästa och att han inte får någon reaktion. Han har inte varit sjuk hittills, förutom att han var hes några dar i maj. Ta i trä.

• Mimipig

Alltså, det här med vikten. Hur ligger ni till jämförde med startvikt? Jag har fortfarande en bra bit kvar och kan inte ha mina gamla kläder. Vägde ca 67 innan och var slank till mina 177 cm, nu väger jag 75 och har jättetuttar. Jag ser inte tjock ut, men det är inte jag, inget passar och jag känner mig som i undantagstillstånd. Jag fattar också att det inte gått jättelång tid och att man säger "nio månader upp, nio månader ner" men jag hoppades mer på " kilona rinner av en när man ammar". Jag vill reklamera. Jag vill ha tillbaka mig!

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-06-24 11:56:26 följande:
    Det där med bh-priserna är ju vansinnigt! Jag har normalt 75B, så för mig funkar HMs BHar bra, tack och lov.

Jag har inte rört magappen på länge, tyckte den var så jäkla trist. Men gör jag något mer utmanande istället? Nej, verkligen inte. Ska försöka skärpa mig.
    Jag är också värdelös med magappen. Har gjort den kanske fem ggr bara och detta många veckor sen nu. Jag är duktig med promenader, men jag känner mig svag inifrån, skulle behöva gå på core, pilates etc, men har jag gjort nåt åt det då? Icke. Nu tänker jag att jag tar det efter vår Sverigeturné i juli, ska köra runt till div släkt och vänner och kommer ändå tappa fokus då. Men så tråkigt att gå runt i leggings och amningslinnen jämt. Undrar om höfterna någonsin går tillbaka? Ni som fått barn tidigare - gör dom det?
  • Mimipig

Jag köpte en bikini på Lindex med hög trosa. Fick ta stl 44 på överdelen. Herregud. Mina bröst är 85D nu, tidigare 75C. Men egentligen kanske de har minskat till 80 runtomkring, är inne på sista hyskan. Jag fick inga bristningar, men undrar ändå lite oroligt hur brösten kommer se ut sen. Jaja, det återstår att se, inte mkt att göra åt saken just.

• Mimipig

Stackars er som inte får sova på nätterna. Jag går visserligen mata 2-3 ggr men får ändå 2-3 h sammanhängande sömn. Ovh varannan natt sover jag gott i gästrummet när min man tar bäbisansvar. Men på senare tid har W börjat snarka jättehögt, högre än en vuxen karl, så jag har svårt att somna även om han sover. Han har alltid snarkat och rosslar, men nu det rekord.

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-07-01 23:40:34 följande:

Jag kämpar fortfarande med mina gravidkilon, 4 kilo kvar efter den här graviditeten och 5 kvar sen första. Men det är i alla fall ett kilo mindre än förra veckan. I morse kände jag att det var dagen då det var dags att ta tag i fläsket. Så jag rotade fram skorna och kläderna och drog till gymmet. 8 minuter i 8 km/h sen var jag spyfärdig. Shit vilken brist på kondition. Sen körde jag lite olika maskiner och jag är ljusår ifrån formen före och mellan barnen. Förr sprang jag 4 km nu dör jag efter en.

Duktigt ändå! Jag har nått ett delmål, är äntligen under 75 kg! Gick ner 700 gram senaste veckan - stolt! 7 kg kvar till start/målvikt på 68 kg.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?