Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-04-29 07:55:58 följande:

Dålig natt men maken tog honom på morgonen så Jah fick slumra en timme.

Veckans vägning... -2kg?? Fattar ingenting! Ska väga mig igen imorgon för det verkar så konstigt... Innebär i så fall 3kg kvar till målvikt.

Idag blir det besök på mitt jobb! Kul!

Åh, vad lyxigt! Jag har 9kg kvar. Känns oöverstigligt.
  • Mimipig
    Madelia skrev 2015-04-29 08:08:11 följande:
    Jag kan knipa av strålen, men jag är fruktansvärt slarvig med knipövningarna. Då har jag ändå en app man till och med kan ställa påminnelse om övningarna på. Jag måste skärpa mig.
    Vad heter appen?
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-04-30 19:45:31 följande:

Idag var vi på BVC för första gången sedan Isak var en vecka. Han väger 5270 och har gått upp över två kg sen födseln! Känns som bättre näring på utsidan... Sen har han en rest från navelsträngen, granulom, som ska tvättas 3-4 ggr per dag. Om det inte drar ihop sig får man pensla med lapispenna (vet inte vad det är eller vad det innebär).

Samma här, men jag behöver bara tvätta en gång/dag och så penslar de en gång i v med lapis. Konstigt att detta så olika.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-04-30 20:51:28 följande:

Vi har också varit på BVC idag. H vägde 5100 och har därmed gått upp ett kilo sen födseln. Längden mättes till 58,1 cm vilket förklarar varför hans 56-kläder börjar bli trånga. Dags att plocka undan dem.

Vi har sen igår en mörk fas känns det som. Skrik, mat och sömn med någon kortare glad tid kring sju på kvällen. Mycket sömn för honom men han kanske behöver set efter förkylningen eller så hör det till fasen.

Har också skav när jag går. Trodde inte det var framfall. Hoppas iaf att det inte är det. Två veckor kvar till kontrollen. Får se vad den visar.

Idag blev det majbål på lokala scoutkåren. Med amning och blöjbyte i det fria. Ny upplevelse men det funkade förvånansvärt bra.

Vi var också på BVC idag: 4780 gr och 57,2 cm. 5 v idag. En intressant grej: W sover mkt lugnare i sin säng när maken har natten och sover i samma rum. När jag gör detsamma vill han inte ligga i sin säng, röjer och vill upp och ligga vid mig. Det var inte inbillning enligt BVC - han tror tydligen att han är en del av mig och känner dessutom att jag luktar mjölk, så han blir vild och galen på ett annat sätt än när maken är i rummet. Någon mer som känner igen sig?
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-04-30 21:52:00 följande:

Har också haft fullt upp idag och inte hunnit vara in här.. men nu kommer jag med ett allt-och-inget-inlägg:)

Jag har inte bokat tid för efterkontrollen ännu. Jag vet ju att jag kan få blöda många veckor än och vill inte riktigt boka någon tid innan jag slutat blöda. 5v sen förlossningen igår och jag har blött mellan 10-12v efter de andra två förlossningarna så jag räknar med att det dröjer som sagt.

Tvättservetter är ju supereffektivt när det kommer till att tvätta bort diverse. Funkar suveränt bra mot hårfärg och målarfärg bl.a. Tycker dock inte man ska vara så snabb med att välja bort det bara av den orsaken.. citron är skitbra för att få bort smuts, filmjölk likaså och bakpulver.. och det är man ju inte direkt rädd för:) här hemma använder vi servetterna flitigt då våra barn blivit mer röda i rumpan av skumtvättlappar och vatten/olja. Men då väljer jag inte vilka märken som helst heller utan väljer märken jag litar på:)

Natten till idag sov vi sämre igen. Det funkar inte alls bra att lägga oss uppe i sängen för hon vill inte sova någon annanstans än i min famn. Så nu har vi bäddat ner oss sittandes i soffan igen och hoppas på lite bättre sömn. Det är kanske dumt att SITTA och sova bara för att hon ska vara nöjd men hellre det och att vi får sova lite än att hon ska vakna hela tiden och behöva äta för att komma till ro. Varken hon eller jag blir på bra humör av för lite sömn:)

Tvättservetter använder jag jämt. Tycker att de är toppen och Walters rumpa har inte reagerat negativt på dem.

Jag har tid för efterkoll på måndag. Det känns som underlivet har läkt fint och knipet verkar också funka tycker jag. Och jag tror inte att magmusklerna har separerat. Spännande ändå, men fiffin är ändå ingenmansland ett bra tag framöver känns det som.
  • Mimipig

W låter vanligtvis som en gris, men nu har han blivit rossligare så jag ringde Vårdguiden och sköterskan som lyssnade på hans andning bad mig åka in till akuten omgående. Så nu sitter vi här med en pigg och glad men rosslig bäbis och vääääntar.

• Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-05-01 13:23:11 följande:
    Men fy! Hoppas det inte är något allvarligt och att ni slipper vänta så länge på er tur!?
    Tre timmar senare... Sitter vi fortfarande i samma väntrum. Eller rättare sagt korridor, på ovadderade trästolar. Jag tror inte att de kommer göra särskilt mkt bör vi kommer in mer än konstatera att han är lite täpt, be oss ge honom näsdroppar (har vi redan) och åka hem. Men även så. Vi kan ju inte bara dra, nu sitter vi ju här...
  • Mimipig
    Vikkan333 skrev 2015-05-01 14:43:56 följande:
    Fy för att vänta så! Hoppas såklart att allt är bra!
    Jag tycker svensk vård är fantastisk, men vad gäller akutvård är jag villig att betala mer för att slippa denna väntan. Nio barn före oss och minst en h väntan till sa de just när jag frågade. Förutsatt att det inte kommer in några akutare fall...
  • Mimipig

Uppdatering: sju timmar fick vi vänta på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Slutade med att de körde ner en kamera i näsan på W (gjorde lite ont i hjärtat, stackarn tappade väl all tro på mänskligheten) och konstaterade att hans brosk i halsen är lite mjukt än, men inget farligt. Vi ska göra om proceduren igenom några v. Han har alltid låtit som en liten gris, så ATT han låter är jag lugn och van vid - det var det nya täppta rosslet från igår jag var orolig för, men de hittade ingen förklaring. Sju h och lite ro i sinnet, men aldrig mer akuten på en röd dag.

• Mimipig
    snö 81 skrev 2015-05-02 08:29:26 följande:

Vägningen imorse gjorde mig på bra humör. -1.6 kilo sen förra lördagen :)

Grattis! Själv är jag inte så stursk inför nästa vägning... Har blivit en del choklad...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?