Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-06-29 20:44:35 följande:

Idag är första dagen på sambons semester (av 6 veckor). Vi åkte ut till svärföräldrarnas stuga imorse och ska stanna till imorgon. Hela dagen har spenderats utomhus, antingen har lilleman legat i vagnen eller på en dyna på altanen (hade ett paraply för att få skugga åt han). Nu är jag o han ute i våran sovstuga och han har precis somnat så ska snart gå in igen till dom andra o se film, sen tror jag att jag o sambon ska fiska lite i älven (stugan är precis bredvid älven så babyvakten är perfekt sånna här tillfällen!).

Låter ju underbart! Har ni inte en massa mygg/knott? Här är det hemskt just nu! :( är det inte stark sol så är det så mycket ohyra att vagnen med myggnät är enda sättet att kunna vara ute med Selina och hon gillar ju inte vagnen:( jag är rädd att jag får spendera hela sommaren i soffan i år:(
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-06-30 15:09:22 följande:

Haha bebisar och bajs alltså. Idag fixade Linnea i vanlig ordning en bajskatastrof på skötbordet, och stoppade sen ner foten och gnuggade runt ordentligt så att den blev riktigt bajsig (klassiskt). Medan jag var upptagen med att försöka få bort det värsta runt henne smyger den lilla foten upp för att handen ska kunna ta tag i den, så att även handen blir täckt med bajs, och var tror ni den handen var på väg sen? Just det, in i hennes söta lilla rosenknoppsmun, knep den några millimeter innan hon hunnit fullborda sin plan. 

Myspys! Jag var och hälsade på en kompis 5 mil härifrån, förra veckan. Väl där passade Selina på att bajsa ner både sig själv och mig. Hela hon var full men det var ju inga problem för åt henne hade jag förstås extrakläder med.. men åt mig själv hade jag ju inget:( nåväl.. jag gick ändå in på affären och handlade innan vi åkte hem, i jeans med neongula bajsfläckar! Man blir visst rätt härdad haha;)
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-07-01 09:37:46 följande:

Vilken sommardag det blir idag här nere i Skåne. Var ute med barnvagnen mellan åtta och halv tio för att dels komma ut lite och dels ge mat till en bekants katt medan de är bortresta. Jag gick långsamt och hade sommarkläder på men blev helsvettig. Tur att vi klarat av promenaden för det lär inte bli mindre varmt under dagen.

Vi har också väldigt fint väder idag:) förra sommaren åkte jag till mina föräldrars stuga varje gång det var fint väder, den ligger precis vid sjön så barnen badade och fiskade och jag låg på altanen och solade.. tror det var skönaste sommaren ever! I år deppar jag lite för att jag känner mig så inlåst. Är det inte stekande sol så är det mygg/knott och Selina hatar vagnen så jag tar mig inte ut:(
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-07-01 17:51:28 följande:

Förra sommaren var århundradets värsta enligt mig. Nygravid, trött och illamående - ville bara dö i soffan typ :(

Ja alltså jag mådde ju som en påse skit, det gjorde jag ju.. men jag njöt verkligen av semestern och att få vara i föräldrarnas stuga och bara vara :)
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-07-02 09:28:02 följande:

Förresten, är det någon mer här som börjar få problem vid blöjbytena? Lilleman vägrar ligga på rygg. Tvätta av brukar gå bra, blöjan tas på när han ligger på sidan o kläderna när han ligger på mage.. Lite samma är det i vagnen, är han trött går det bra men annars vänder han sig direkt till mage..

Jo Selina är som en ål vid blöjbyten.. alltid lika spännande att se hur bra blöjan håller tätt när den sitter på sned ;)
  • septemberbarn08

Vi har sovit urkasst inatt! Svettigt och oroligt, Selina har velat snutta hela natten:/ är allt annat än utvilad idag men det är bara att bita ihop!

Jag beställde ett uv-tält igår. Ingen aning om när jag ska få nytta av det när det är så förbaskat med ohyra men då får jag väl sälja det då;) gick på 199:- fraktfritt på babyland :)

Lilj3 skrev 2015-07-02 11:15:05 följande:

Detta med förkylda bebisar alltså... Var på akuten igår kväll för att det lät som att han hade så svårt att andas (mycket pip och rossel i luftvägarna). Bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite tänkte vi. Men syresättningen var bra och lungorna lät tydligen som de skulle så vi blev hemskickade. Idag tycker jag att det låter ännu värre och imorse hostade han tills han kaskadkräktes ner både mig och sängen. Nu verkar han pigg, ligger och tjuter glädjetjut och pratar för fullt men det är svårt att inte oroa sig ändå. :/

Selina är fortfarande väldigt täppt i näsan och är dessutom rosslig till och från numera. Är väl inne på 10e veckan med den här förkylningen nu.. smått frustrerad! Hon bajsar och spyr slem också.. lättare att fånga upp spyan när det är en slemklump förvisso men det är väl också enda "fördelen", haha
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-07-03 10:15:29 följande:

I natt var det ingen bra natt. H låg och sparkades och vred sig hela tiden och hade svårt att sova och amma. Både han och jag var helt klibbiga. Tog av honom pyjamasen men det hjälpte inte heller. Han sov som bäst när mannen åkt till jobbet och vi la oss i den sänghalvan istället. Tror jag får ta bort frotteplastlakanet i min sänghalva. Antar att det gör sängen ännu varmare och tätare nu när det är så varmt och så får jag hoppas att det inte kommer ske några allvarliga olyckor. Men hellre det än att vi inte får sova.

Här har vi också sovit dåligt. Eller Selina har sovit som en stock men jag och sambon har varit vakna. Svettigt och klibbigt, myggor som bitit och surrat, äldre dottern som haft mardrömmar, grannar som först körde grävmaskin till 23.30 och sen rastade skällande valpar en timme senare. Gäsp.

Vi använder inte plastad frotté i sängen, det skulle aldrig gå. Jag lägger Selina på vagntäcket istället i våran säng. I början gjorde jag så för att det vart lättare att flytta henne under natten, då kunde jag dra täcket uppåt/neråt och i sidled när jag skulle amma henne.. sen kom jag på att det var ett perfekt skydd mot spyor och kiss;) när hon kissat går det faktiskt inte igenom till madrassen då och det är ju betydligt lättare att tvätta ett litet vagntäcke än en stor bäddmadrass:)
  • septemberbarn08

Åh måste bara få gnälla lite.. måste ligga någon jäkla förbannelse över mig!

Beställde två klänningar från nelly för ett tag sedan.. fick hem dem och den ena var både fläckig och full i hål:( fick betala 40kr extra (i frakt) för att få hem en i bra skick. Tycker ju att nelly borde stått för det då det var som som skickat en defekt vara.

Beställde hem två nya skal till mobilen förra veckan. Fick hem dem och det ena var FULLT med repor och märken.

Och så beställde jag ju uv-tältet i förrgår och fick hem det idag.. vi har kollat på videor hela eftermiddagen för att försöka klura ut hur man fäller ihop det men det måste man tydligen vara geni för att klara av. Nu är tältet trasigt, för att vi gjort EXAKT som tillverkaren visat i en video:( bortkastade pengar och utan uv-tält.

Jag ska nog inte beställa något alls :(

• septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-07-03 21:29:06 följande:

Sån otur du har. Men kan du inte begära ett nytt tält? För om ni gjort precis som på videon så är det ju inte ert fel.

Jag har mailat babyland så får se vad de svarar. Måste varit något fel på det för när vi tittat på videorna har tältet sett mjukare ut och mycket lättare att fälla ihop. Vårat tält hade jättehårda kanter och var helt omöjligt att få ihop som de visade på filmerna. Efter ett par försök small det av:( så jäkla trist när man inte ens hunnit använda det.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?