Trollunge85 skrev 2015-07-03 10:15:29 följande:
I natt var det ingen bra natt. H låg och sparkades och vred sig hela tiden och hade svårt att sova och amma. Både han och jag var helt klibbiga. Tog av honom pyjamasen men det hjälpte inte heller. Han sov som bäst när mannen åkt till jobbet och vi la oss i den sänghalvan istället. Tror jag får ta bort frotteplastlakanet i min sänghalva. Antar att det gör sängen ännu varmare och tätare nu när det är så varmt och så får jag hoppas att det inte kommer ske några allvarliga olyckor. Men hellre det än att vi inte får sova.
Här har vi också sovit dåligt. Eller Selina har sovit som en stock men jag och sambon har varit vakna. Svettigt och klibbigt, myggor som bitit och surrat, äldre dottern som haft mardrömmar, grannar som först körde grävmaskin till 23.30 och sen rastade skällande valpar en timme senare. Gäsp.
Vi använder inte plastad frotté i sängen, det skulle aldrig gå. Jag lägger Selina på vagntäcket istället i våran säng. I början gjorde jag så för att det vart lättare att flytta henne under natten, då kunde jag dra täcket uppåt/neråt och i sidled när jag skulle amma henne.. sen kom jag på att det var ett perfekt skydd mot spyor och kiss;) när hon kissat går det faktiskt inte igenom till madrassen då och det är ju betydligt lättare att tvätta ett litet vagntäcke än en stor bäddmadrass:)