Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-06-22 19:12:58 följande:

Det låter ju helt vansinnigt med bara små lurar efter två! Och otäckt med så mycket grönt snor. Hur gick det med telefontiden, får du träffa någon?

Imorgon kl.11 ska jag få träffa en läkare! Nu ska jag ladda så jag kan sätta ner foten ordentligt och inte mesa.
  • septemberbarn08

Jaha vi kan ju gissa hur det gick hos läkaren idag:( det är tydligen heeelt normalt att de är såhär täppt, inget att göra åt och bara att fortsätta med nässprayen och sugen, tack och hej! Det togs en CRP iaf men den var under 5 så..

Blir så trött.. vaken sen strax före 2 inatt igen, hon spyr grönblandat slem och låter som en gris:( hade väl känts bättre om jag åtminstone kunde se något slut på det men när det redan hållit på över 8 veckor känns det ju tröstlöst :(

• septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-06-23 12:36:28 följande:

Men lilla gumman då . 

Kan ni försöka ändra dygnsrytmen då? Gå upp där vid två och vara vakna några timmar, försöka suga ut allt snor igen och sen ta ett andra sovpass? Eller fungerar inte det med resten av familjens behov?

När Linnea har varit täppt har jag tyckt att det verkar förvärras successivt av att ligga ner och att det bättrar sig igen när hon får vara vaken och sitta upp ett tag. Men hon har ju aldrig varit sådär dålig förstås. 

Jag har tyvärr alltid varit en sån som inte kan sova på dagen, även om jag varit vaken hela natten:( vaknar dessutom av minsta lilla ljud och med en 5åring och en 6åring är det ju inte direkt tyst.

Jag tycker det känns förjävligt att hon ska behöva kämpa för att andas varje natt. Förkyld två tredjedelar av sitt liv nu liksom.. det är täppt även på dagarna men blir lite bättre om vi håller henne HELT upprätt.. kan ju inte ha henne helt upprätt hela dygnet, hon måste ju få vila ryggen också.

Idag känner jag mig bara grinfärdig. Är så trött i hela kroppen och magen reagerar inte alls bra på sömnbristen. Att de andra två barnen gör allt för att skapa kaos här hemma får mig inte på bättre humör.
  • septemberbarn08

Hur är det egentligen med vaccinationen, är det feber de inte ska ha när de får sprutorna? Eller är det att de inte ska vara snuvig? Tänkte, ska jag vänta tills hon inte är snuvig längre kan jag ju få vänta länge:/

• septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2015-06-23 14:47:52 följande:

De ska inte ha feber sa vår BVC sjuksköterska idag. Förkylning var ok, Isak har hosta och misstänkt ögoninfektion men fick sprutor idag. Angående din dotter, kan du inte pröva "vanligt" nässpray?

Vanlig nässpray rekommenderas inte till såhär små, man kan ge ändå men det är väl inte så bra. Och det känns väl som en lösning vi kanske kunde ta till om det vore kortsiktigt men vi vet ju inte hur länge vi kan behöva ge det:(
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-06-23 15:56:33 följande:

Lilleman har också fått sina sprutor idag. Fy vad ledsen han blev. Sen har han varit gnällig. 64 cm och ca 6300 gram. Jag har som tur är alvedon hemma om det blir krångel och feber i kväll eller natt.

Jag har inte riktigt bestämt mig för när jag ska våga ge Selina vaccinationen. Vägning på onsdagar så antingen imorgon eller nästa vecka. På ett vis känns det som att det är lika bra hon får det nu när vi liks sover dåligt men hur ska man orka med en gnällig bebis just nu känner jag samtidigt. Hon är ju nog gnällig nu när vi sover dåligt. Och så är jag rädd för min egen reaktion om hon börjar gallskrika. Är ju inte alls van vid att hon gråter så de få gångerna hon blivit riktigt ledsen har jag också haft nära till gråten och inte lär det väl vara bättre nu när man är trött;)

Var beredd på många tårar när de tog CRP på henne idag men hon gnällde till en sekund och sen var hon glad igen. Kan ju hoppas på samma reaktion när hon får sprutorna men det är nog till att hoppas på för mycket:/
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-06-23 19:43:19 följande:

Här har vi nu en febrig och jätteledsen kille som inte går att trösta

Men fy, jag som tänkte göra bort sprutorna imorgon men nu fick du mig att tveka!

Hoppas han lugnar sig snart och kan sova gott inatt
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-06-23 19:56:01 följande:

Bosse fick sprutorna för 2v sedan. Han fick dom typ kl 15, sov i princip hela kvällen, sov som vanligt på natten, litelite grinig dagen efter o sen lite feber (39 grader) kvällen efter vaccin. Visst var han lite gnällig men absolut inte otröstlig, så länge jag bar han eller gav honom uppmärksamhet var han nöjd! Vaccinen är hursom helt klart värd besväret, och alla reagerar olika.

Ja alltså jag kan inte minnas att mina andra barn reagerat nämnvärt på vaccinet men av nån anledning oroar jag mig väldigt mycket nu. Äldre dottern hade kolik så med henne blev man väl "van" vid att hon skrek. Det var fortfarande fruktansvärt att lyssna på men hon skrek ju varje dag så man stängde av hörseln litegrann till slut. Selina däremot är sällan ledsen. Hon är antingen solskenet själv eller så är hon bara tyst. En dålig dag för henne är hon gnällig (som jag nämnt att hon varit senaste veckan) men gråter på riktigt gör hon nästan aldrig och när hon gjort det har hon varit lätt att trösta.. men då har jag ändå mått så fruktansvärt dåligt av att se henne så.. känns ju hemskt att ge henne sprutorna imorgon och jag ser ju framför mig att hon kommer gråta otröstligt hela dagen och kvällen imorgon.

Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och få det gjort. Måste köpa alvedon bara så det finns hemma!
  • septemberbarn08

Tröttheten alltså! JAG ORKAR INTE MER!

"Det är ju därför det kallas snorungar höhö" sa läkaren igår. Jävla lustigkurre, en rejäl spark i skrevet ska du ha!

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-06-24 06:38:41 följande:

Usch ni har det inte lätt. En kompis berättade när hennes ena barn var liten bebis och täppt så de inte kunde sova, så hade hon bebisen i bärsele och bäddade upp i soffan så hon kunde halvt ligga och sova med bebisen på magen. Men att bebis fortfarande var ganska upprätt och fick luft

Ja ett tag satt jag med henne i soffan hela nätterna men jag fick så ont i hela kroppen att jag inte kunde sova då heller. Och så känner jag att hennes stackars rygg måste få sträcka ut sig ordentligt också, hon sover ju bara i min famn på dagarna.

Har funderat på sovpuckar eller böcker under spjälsängen så den blir mer lutande men vi har ju hittills inte fått henne att sova i spjälsängen en enda minut. Enda sättet hon somnar på är vid amning och det har bara hänt enstaka gånger att hon sovit vidare om jag lagt ner henne:/ känns liksom hopplöst alltihop. Hade jag vetat att det blir bättre om en vecka tex så hade det nog varit lättare att härda ut. Får gnälla på bvc idag och se om de kan hjälpa oss.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?