Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vill helst inte heller ta Eda då jag fick hemsk spinalhuvudvärk sist. Höll nästan i dig en vecka sist! Men minns hur skönt det var med bedövningen i stunden dock... Så får väl se hur det går!

Annars vill jag testa bada om tid finns... Duschen var ok men fick ju bara duscha halva kroppen pga. Edan.

• tovemaja

Vill helst inte heller ta Eda då jag fick hemsk spinalhuvudvärk sist. Höll nästan i dig en vecka sist! Men minns hur skönt det var med bedövningen i stunden dock... Så får väl se hur det går!

Annars vill jag testa bada om tid finns... Duschen var ok men fick ju bara duscha halva kroppen pga. Edan.

• tovemaja

Suck! Första bristningarna på magen upptäckta! Fick inga med Folke... Men nu med barn nr2 dök de alltså upp med en månad kvar till bf ganska precis. Ni som fått, har ni blivit av med dem?

• tovemaja

Stort stort grattis! Shit! Nu är jag näst på tur! Vad ska hon heta? Härligt att det gick bra även om det var jobbigt... Berätta gärna mer när du kommit hem ordentligt :) igen, grattis!!

ebe91 skrev 2016-06-26 19:49:05 följande:

Idag (bf+5) kom lillasyster! Kl 13:37 kikade hon ut (sambon som är tidigare datanörd är såklart nöjd med tiden = elit). Förlossningen var jobbig som tusan, men gick fortare och jag behövde inte sys (förra blev ju sugklocka o klipp). Tösen har fått en ok-stämpel och vi är alldeles strax påväg hem :)

• tovemaja

Samma här son för kpax, tre tönder på samma gång och följaktligen stökiga nätter. Dock lite bättre nu ett tag. Han vaknar 3-5 ggr men bara för nappinstopp. Sover bättre bredvid någon av oss än om han sover i egen säng. Vi ska möblera om lite inför minis ankomst så vi Sover med varsittbbsrn närmsta tiden.

• tovemaja

Jag har bf 26/7. Känns helt overkligt att jag snart har två! Men längtar ur fängelset dom är min gravidkropp just nu... Hur mående kpax?

Snö: Folke pratar inte heller... Han kan kanske 10 ord och massa ljud :) men vid 1,5 år räknar man väl inte med att barnen kan prata eller?

Ord som används: mamma, pappa, nä, mm (för ja), mer, ner (används även för upp), mos, plutta (prutta), tis (potatis), slut, ut, bada.

• tovemaja

Några tvåordsmeningar är det definitivt inte tal om här ännu :) men det är å andra sidan över en månad tills våra barn blir 18 månader.. Och det går ju så fort allting!

Kul att höra om syskon som är olika varandra, ska bli så skoj att se vad det är för liten filur jag ruvar på i magen! Han kanske inte är det minsta lik storebror...

septemberbarn08 skrev 2016-07-19 21:16:47 följande:

Jag fick höra när sonen var liten att vid 18 månader ska de kunna säga 2ordsmeningar men hur väl det stämmer vet jag inte. Han var väldigt tidig och sa 6ordsmeningar vid den åldern så;)

Selina har sagt "mamma" och "pappa" någon enstaka gång bara. "Boll" har hon sagt en gång, "diddi" har hon sagt några gånger. "Titt" (vi bor ju i norrland:P) säger hon ofta när hon pekar på saker. Annars är det "wow" som upprepas hela dagarna. Är inte särskilt orolig..hon har ju för tusan fullt upp med att springa och klättra och dessutom förstår vi ju henne ändå så varför stressa med talet? ;)

• tovemaja

Det är en liten kille ja!

Kpax skrev 2016-07-20 10:27:31 följande:

Är det en pojke till? :)

Har någon av er erfarenhet av navelbråck? Jag har fått för mig att jag har bråck ovanför naveln. Det har varit en bula ett tag (kanske 5cm i diameter, men den sticker inte ut så mycket), och senaste dagarna har det känts lite ömt. Jag har noll magmuskler och en väldigt stor mage.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?