Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

De andra är väl beräknade i juni?

Jo, sömnlösheten kommer att kännas! Äntligen får jag sova nu när jag jobbar (maken sover med F när jag ska jobba) och man blir ju människa igen! Men alla dessa månader av sömnlöshet innan gör ju att man fasar en hel del!

Är så lättad över att vi kommer vara hemma båda två från juni till oktober (minst). Det gör att det känns lättare...

Kpax skrev 2016-01-17 10:09:55 följande:

Juli för dig också, då är ni minst tre, vad roligt!

Det känns lite främmande fortfarande, men roligt och spännande. Jag är nervös fortfarande, men det löser sig väl, får bita ihop och kriga på sömnlös ett par år ;)

Josefin sover så dåligt nu, hon vaknar runt två och är pigg. Hon vaknar tidigare också, men då brukar det gå att få henne att somna om.

Jag vet inte vad vi ska göra... Sover hon för mycket på dagen (2 x 0,5-1h)? Tar vi upp henne för lätt? Är det bara en fas vi ska vänta ut? Hon somnar vid 20.00 och gör morgon vid 6,00 (eller max 8 om hon varit vaken till 5).

• tovemaja

Härligt LillLouise! Själv vaknade jag 04.30 och kunde inte somna om :)

Ul igår, allt såg fint ut och mini fäktade omkring med sina små händer :) v.14 nu! Tiden springer!

Nu:jobbet!

• tovemaja

Å va spännande! Över en månad till mitt RUL. Uppdatera oss sedan!

ebe91 skrev 2016-01-25 10:16:30 följande:

Idag är det dags för RUL! Ska bli såå spännande :) Vi har efter mycket om och men lyckats komma överrens om att vi ska försöka ta reda på kön, sist visste vi ju inte då dom inte kunde se :) så har vi tur vet vi i em om det är en lillebror eller lillasyster i magen :) och såklart - att den är frisk !

• tovemaja

Kul Ebe! Jag är så splittrad i vad jag "önskar mig", vilket får mig att inse att det verkligen inte spelar någon roll :)

Någon gång skulle jag vilja få en dotter... Har alltid varit lite av en dröm (kanske för att jag bara har systrar?). Men samtidigt tänker jag att det vore så kul under många år för Folke om det blir en kille till... Nu när det blir så tätt.

Skönt ändå att inte maniskt önska ett visst kön så... :) och vilket lyxproblem att fundera över!

• tovemaja

Snö: kul att du känner så! Jag gillar också att vara på jobbet men kan inte tänka mig heltid så länge jag har små barn hemma... Inte min man heller så vi får se vad vi kan pussla ihop efter nästa föräldraledighet. Och vad vi har råd med såklart!

September: känner du så kanske det är läge att göra något annat? Söka nytt? Gå ner i tjänst? Börja plugga?

• tovemaja

Vi äter havregrynsgröt på kvällen och har gjort länge. Mig gör det inget att nattrutinen är kort... Vi äter, byter till pyjamas och Folke domnar sedan invirad i sitt täcke i famnen på mig eller maken. Vi sjunger och han krafsar på bröstet/halsen.

Astilbe skrev 2016-02-06 10:18:57 följande:

Är det ngn här än som har bytt ut sista målet innan natten till gröt? Alltså varken flaska eller amning. Vi funderar på att göra det nu innan hon blir för fäst vid flaskan inför nattning men frågan är då hur man ändå kan göra nattningsrutinen mysig och inte alltför kort. Hon kan heller inte bada inför natten pga eksemhy... Ni brukar alltid ha så kloka tankar. Några tips?

• tovemaja

Folke sover inte jättebra men inte katastrofdåligt heller. Somnar vidca 20 och sover i spjälsäng till ca midnatt. Behöver ofta 2-3 napp-instopp under den tiden. Efter midnatt behöver han komma upp i vår säng för att kunna sova vidare. Fortsätter vakna ett par gånger och vill ha närhet/napp... Sover sämre framåt småtimmarna och vill oftast upp mellan 06.30-07.30.

Från och med idag ska vi försöööööka att han bara sover en gång på dagen istället för 2-3. För att se om han sover bättre på natten sedan. Wish me luck!

• tovemaja

Spännande att höra hur det går för er! Idag lyckades vi hålla honom vaken till 19.15 :) mycket tidigare än vanlig läggtid. Är dock mest skeptisk nu eftersom han var sååå trött vid kvällsgröten så han bara fick i sig 15-16 skedar. Hoppas han inte vaknar för att han är hungrig, vore ett bakslag med flaska på natten!

Kul med jobbstart snart för dig! Hur känner ni för dagiset ni valt?

snö 81 skrev 2016-02-17 18:54:00 följande:

Vi håller på med det just ny, att gå från 2 vilor till 1. Att hålla honom vaken till efter att han ätit lunch går förhållandevis bra, men sim han är trött på eftermiddagen. Idag fick vi kämpa sista timmen till läggning, men det gick :)

Jag känner mig lite stressad att få till det eftersom att han börjar på dagis om 1,5 månad.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?