Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ojoj! Grattis till plussarna! Kul även om det var oplanerat! Tänk vilken glädje era barn kan få av varann!

Jag gissar att vi kanske slutar skydda oss (nu med avhållsamhet runt ÄL) någon gång i vår och jag räknar nog med att ett syskon också kommer vara svårbakat :) hur tänker ni andra som vill ha fler barn i framtiden?

• tovemaja

Förstår vad du menar Lilj3 ;) precis slutat tycka synd om gravida hehe... Hade nog att göra med att slutet av graviditeten var tung och förlossningen jobbig... Men suget finns där inte än, tror dock att det kommer komma för syskon vill jag ju att han ska få!

• tovemaja

Ja, vet ju att andra gången kan vara annorlunda men det får vara en bonus i så fall :) första tog 11 månader.

Mildamilda skrev 2015-10-17 10:29:50 följande:

Vet inte vad du menar med svårbakat men för mig tog första barnet fem månader och andra blev till på första försöket, hade också räknat med att det skulle ta tid...

• tovemaja

Så jobbigt det är när sömnen strular! Lider med er... Här verkar det tack och lov långsamt ha vänt. Vi kan ha bakslag någon natt här och där men ofta vaknar han för snabb amning 2-3 kortisar bara nu. Dock längtar jag fortfarande efter en hel natts sömn... Men bokat in en resa till Örebro näst-näst-nästa helg så då blir det ett dygn utan Folke... Om jag inte får kalla fötter!

Kpax: kan du inte sova uran Josefin bör du börjar jobba? Så har vi löst det... Skulle nog funka dåligt annars! Nu sover maken i gästrummet sina jobbdagarna och i januari börjar jag jobba och kommer sova där då. Eller ammar du på natten? Jag ska försöka avveckla min nattamning innan jobbstart.. Om det går!

Ang. Tampong. Tyckte det kändes strävt nu under amningen så har bytt till lunette menskopp som man köper på Apoteket... Trixigt i början men jag gillar konceptet och snacka om att den sitter bra! Kanske värt att testa?

• tovemaja

Haha... Vilken syn! Nej, glider ut gör den verkligen inte, tycker tvärtom att det negativa är att den sitter ganska hårt :) kan inte säga mycket än eftersom det bara är andra cykeln men tycker spontant att det känns som det kommer funka fint! Nattetid har jag behövt komplettera med trosskydd dock.

Jag kommer ju höra Folke från gästrummet också men tänker mig öronproppar... Hjälper väl något. Hur tänker ni göra med nattamningen?

Kpax skrev 2015-10-19 11:14:28 följande:

Jo, jag kan sova på luftmadrass (en sån där tjock och stor) i Josefins rum. Men skriker hon så hör jag det så länge jag är hemma. I början kommer hon ju att skrika, men jag hoppas att hon snart accepterar att pappa finns där istället.

I natt har hon faktiskt sovit bra! Fortfarande i vår säng, men hon har bara vaknat ett par gånger, och snabbt somnat om. Kanske är den här perioden över? Vore otroligt skönt.

Jag gillar inte alls tanken på menskopp. Jag är rädd att den fylls upp med blod, och sen hamnar den snett eller glider ut (gör den inte det nu efter förlossningen?). Ser scenen i filmen Carrie framför mig...

Men det är ju många som älskar menskopp, så man kanske borde våga testa.

• tovemaja

Hehe, härligt kpax! Tar dock lite tid att vänja dig! Ge det 1-2 cykler i alla fall!

Lilj3: inte än... Dock blir han jätteglad när J kommer hen från jobbet! Tyvärr är det väldigt mammigt när han ska sova :(

• tovemaja

Härligt Trollunge! Här är vi inne på dygn två av senaste förkylningen. Dagarna funkar ok men nätterna... Zzzzz. Han har ju börjat sova hyfsat men förkylningar förstör ju allt! Stackars bebis och stackars trötta mamman!

• tovemaja

Fick mitt 30 juni, megastakt! 11 försöket så jag väntade till efter BIM med test. Heeeelt överlycklig och omtumlad. Skrev ett brev till maken som var på andra sidan landet då.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?