BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Men shit va pretto jag lät, ber om ursäkt :)
Men shit va pretto jag lät, ber om ursäkt :)
Skönt med bra natt Ebe!
Lilj3, trist att det inte är mysigt med amningen längre... Folke lan vara lite så som du beskriver på dagarna om vi inte liggammar. På kvällen är det bättre.
Vi får se hur länge Folke vill amma... På natten skulle jag gärna slippa! Men än så länge verkar han ha snuttbehov och tar tyvärr inte napp :(
Kan inte hjälpa dig Snö! Folke äter olika mycket varje mål :) men är ju mest smakprov för honom än... Ca 1iskub som mest kanske?
Folke somnar tidigare och tidigare! 19:45 idag?? Gillar det inte eftersom han vaknar en del under natten... :( men man kan väl inte tvinga honom att vara vaken när han uppenbarligen är supertrött? Tips?
Ikväll åt han 200ml av min välling för första gången! Så kul! Innan har han mest testat lite...
Skönt kpax! Just nu sover Folke Max 2 timmar i egen säng... Men i och med att maken i alla fall sover i eget rum pga. Jobbet så har jag börjat gilla samsovningen mer... Så just nu får det vara som det är.
Ebe: hjälp! Nu får ni passa på :) Folke trillar fortfarande när han sitter rätt ofta så känns långt till stå...
Lavish: hoppas ni andra klarar er! Folke har haft 2 längre förkylningar och jag fasar för första magsjukan! Sjuka små är hemskt!
Alltså blääää va sömnbrist gör med humöret och skapar frustrationer i förhållandet. Zzzzz
September: känner så igen mig i det du skriver! Dock är ensamheten självvald här.. Orkar inte ta mig iväg på dagarna när nätterna är som de är. Är verkligen helt utmattad och känner mig låst av att Folke inte tar flaskan. Han är så jätteberoende av mig... Och jag behöver sooooova! Har inte sovit en hel natt på ca 1 år nu. Zzzzzz 4 timmar är fortfarande rekordet. Men går med hopp om att det ska vända snart... Han äter ju lite mat på dagarna så då borde väl nätterna snart bli bättre?
Lavish: jobbigt med svärmor! Hoppas ni kan ha fortsatt god kontakt med systrarna.
Folke har också fått början till sin första tand! Stort! En vass liten kant! Tar sig baklänges när han ligger på mage och kommer upp i krypställning. Måste verkligen skaffa grind!!!
Testa päron kanske KarinIngrid...
Folke är snarare lös... Men ammar mest. I morse var nog rekord, åt kanske 10tsk gröt (hemgjord mixad med blåbär och banan).
Idag BVC, längtar för det var två månader sedan sist! Spänd på kurvan eftersom det känns som han ammar mindre (dagtid) men inte kompenserar med mat än... Men han ser frisk och stark ut! Absolut inte mager...
Folke 7 månader på BVC idag.. Allt gick fint med läkarkontrollen. Han är nu 73cm och 9030g. Min fina kille följer fortfarande övre kurvan precis.
Fick idag testa köpemat för första gången, en "knölas" från änglamark. Han verkade gilla den och åt kanske nästan halva. Skönt att veta! Köpegröten ratar han och vällingen likaså...