Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Känner igen mig i det att inte utnyttja tiden! Här beror det fick på min övereffektiva man som inte kam sitta still och bara slappa en minut ens! När han har Folke hinner han trimma gräs, baka bröd, diska- you name it... Folke hänger bara med i selen. När jag har Folke leker vi, gosar och umgås mer på hans premisser... Men jag blir galet stressad av att Joel hinner så mycket mer!

Mimipig skrev 2015-07-04 01:20:00 följande:

Jag älskar givetvis min lille plutt, men jag känner att jag inte riktigt varit glad på ett tag, jag känner mig så låst och att tillvaron går i stå. Jag fattar att det är name of the game, att det inte är cirkus och fest dagligdags som mamma, men jag önskar att jag kunde höja min vardagsglädjenivå lite, jag känner mig... Trött, tråkig och sur. Och som om jag inte utnyttjar tiden tillräckligt. Till vad vet jag inte, men det stressar mig. Hur upplever ni tillvaron?

• tovemaja

Känner igen mig i det att inte utnyttja tiden! Här beror det fick på min övereffektiva man som inte kam sitta still och bara slappa en minut ens! När han har Folke hinner han trimma gräs, baka bröd, diska- you name it... Folke hänger bara med i selen. När jag har Folke leker vi, gosar och umgås mer på hans premisser... Men jag blir galet stressad av att Joel hinner så mycket mer!

Mimipig skrev 2015-07-04 01:20:00 följande:

Jag älskar givetvis min lille plutt, men jag känner att jag inte riktigt varit glad på ett tag, jag känner mig så låst och att tillvaron går i stå. Jag fattar att det är name of the game, att det inte är cirkus och fest dagligdags som mamma, men jag önskar att jag kunde höja min vardagsglädjenivå lite, jag känner mig... Trött, tråkig och sur. Och som om jag inte utnyttjar tiden tillräckligt. Till vad vet jag inte, men det stressar mig. Hur upplever ni tillvaron?

• tovemaja

Var i Strömstad jobbar du? Bara nyfiken eftersom jag är därifrån!

SMA87 skrev 2015-07-08 23:28:42 följande:

Ja Kville vet jag mycket väl! Jag jobbar i Strömstad och vår vanligaste cykelrunda (innan barn) gick Hunnebo-Bovall-Hamburgsund-Kville-Sjöröd-Bottna och sedan hem! En härlig tur på ca 4 mil.

Vi åker ofta upp mot Fjällbacka, Grebbestad på tur och handlar någon gång i månaden i Tanumshede!

• tovemaja

Här rullas det hejvilt! För en månad sedan rullade han ett par gånger från mage till rygg... Sedan stod det still ett tag. Han är frisk från din jobbiga förkylning och dessvärre har utvecklingssprångs-molnet varit tydligt ett tag... Men nu har han i två dagar varit sitt glada jag och rullat massor från både mage till rygg och rygg till mage. Dessutom ålat runt i en cirkel. Min store lille prins!

Dock sover vi illa illa sedan ett tag tillbaka. Max 2 timmar i streck numer :( zzzz

• tovemaja
    SabinaS87 skrev 2015-07-12 20:29:24 följande:

Halloj. Jag plussade i torsdags vilket känns helt underbart! ???? enligt testet är jag i vecka 3, när jag pratade med BM så sa hon att man skall plussa på en vecka extra då. Någon som hört samma? Detta kommer bli vårat första barn om allt går som de skall. Skall till BM på onsdag. ???? jag har massor av symtom, jätte ont i brösten, trött som en gnu sista 4 dagarna, spänningar i magen som att jag spänner magmusklerna, värker till lite ibland o sticker till då o då och dess härliga flytningar man läst mycket om har sista dagarna kommit på besök.

Jag har funderat på en sak ang gravidförsäkring. Varför har man de? Skall man ha den? När skall man teckna den isf? ?????? Med vänlig hälsning Sabina

Hehe, lite fel år! Vi fick barn i mars 2015 men stort grattis till graviditeten! Får flashbacks från förra året när jag läser ditt inlägg!
  • tovemaja

Vi hade äntligen en bra natt! Bara två uppvak! Yeeeay!

Denna vecka är kul, idag firar vi tvåårig bröllopsdag och på lördag är det Folke-fest! Ska bli kul men lite pirrigt eftersom jag ska både läsa dikt och sjunga... Och någon sångfågel är jag verkligen inte i vanliga fall!

• tovemaja

Tack för grattis till bröllopsdagen! Haft en fin kväll med champagne, jordgubbar från landet och kvällsdopp! Shit va jag älskar den mannen! Vilken tur att vi fann varandra!

Dock har Folke varit lite gnällig och tyvärr börjar han komma in i någon "mamma-fas", pappa duger plötsligt inte lika bra längre...

• tovemaja

Skönt att han mår bra! Klandra inte dig själv, hade kunnat hämta mig också! Det går undan med rullandet nu!

Har 2 veckor till min 5-månaders kontroll, tippar också 8kg och ska snart gå på 74 i stl. Vi följs åt!

Lilj3 skrev 2015-07-14 12:03:33 följande:

Här har vi använt storlek 4 på blöjor i ungefär två veckor och ska snart börja använda storlek 74 på kläder. Ska på 5-månaderskoll nästa vecka så får se vad han väger då. Jag tippar på runt 8 kg. Känner ingen direkt sorg över att han blir större, tycker det är ganska skönt faktiskt. Jag fällde väl kanske en liten tår när storlek 50 rensades ut men då var jag fortfarande väldigt hormonell ;). Men det här är ju inte mitt sista barn heller (förhoppningsvis).

Valter verkar må fint efter fallet från soffan igår men jag är fortfarande besviken på mig själv.

• tovemaja

Hehe, och jag är tvärt om, gjorde plommon och aprikospuré igår som jag fryst in till framtida bruk :) tänkte dock mixa det med lite gröt någon gång framöver. Gissar att han får sitt första smakprov strax efter fem månader... Vill testa göra eget så får vi se var ambitionsnivån landar när det väl är dags :)

ebe91 skrev 2015-07-14 21:06:43 följande:

Var precis förbi coop och köpte lite baby-gröt, imorgon blir det premiär! Jag har varit rätt anti barnmat och tänkt vänta till han blir ett halvår, men har efter lite fundering kommit fram till att jag ska börja introducera gluten. Ännu har jag inga planer på att ge han några fruktpureer eller så, utan det får bli senare någon gång.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?