Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-05-18 22:49:10 följande:
    Skönt att vi inte är de sista som låter barnen dela rum. Vi köpte hus rätt tidigt i livet (jag var 22 och han 23) och då hade vi inte en tanke på barn, och tre rum räckte gott och väl. Men nu är det en helt annan situation.
    Vi bor väldigt stort i hus på landet men kommer ändå låta Folke dela med eventuella syskon... Tror det är jättebra av flera anledningar. Sedan får man värdera om när/om de ber om eget rum som äldre.
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-05-19 20:10:03 följande:
    Babymassage låter så mysigt! Jag tycker alla säger att bebisarna sover som små stockar efteråt, så jag antar att det är väldigt avslappnande. Det verkar inte finnas här i stan, och jag orkar inte åka 30min enkel väg, annars hade jag gärna gått.
    Jag har ett häfte jag fått av en kompis... Går säkert att hitta övningar på nätet!
  • tovemaja

Zzzz efter flera kanon nätter fick vi ett rejält bakslag inatt då Folke tyckt vi borde ta morgon vid 03 efter två uppvak med amning sedan midnatt! Jag går väl skylla mig själv lite som inte lade mig med honom vid 22 men har blivit lite bortskämd det sista när han kunnat sova av och till mellan 22 och 06. Hoppas vi kan somna om på morgonkvisten nu, annars blir detta en lååång dag eftersom maken kommer hem först 22.30 ikväll.

Har ni haft bättre natt?

• tovemaja

Ebe, lilj3 och snö: gött med era fina nätter!

KarinIngrid och svanE: jag ska inte klaga när jag hör hur ni har det, vi har fina nätter för det mesta men blir jobbigt ändå när man får lite sömn en natt.

Jobbigt att höra om era förkylda barn! Hoppas jag slipper det gisslet än ett tag!

September: jag sitter med myskläder på och oborstade tänder kl 16!

• tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-05-20 19:10:09 följande:

Imorgon ska V få sitt 3-månadersvaccin och jag börjar bli riktigt nervös nu. Och jag är sur på mig själv, för såklart kunde jag inte låta bli att googla och fick fram massa skräckhistorier. Inte för att det kommer hindra mig från att vaccinera, men det gör mig ju inte mindre orolig direkt. Så onödigt.

Så skönt att du ligger lite före mig. Folke ska få sina sprutor på onsdag och jag är redan nervös! Berätta gärna imorgon hur allt gått!
  • tovemaja
    LillLouise84 skrev 2015-05-21 00:00:32 följande:

Vägningsdag idag -800 gram sen förra veckans bakslag med +500 gram. Nu ligger jag på 3.5 kilo kvar till före graviditeten. Tänk om jag kunde fixa det innan midsommar.

Sen påsken har jag ätit en halv påse gott och blandat, 200 gram mjölkchoklad och 3 dubbla chokladbitar, that's it! Det tycker jag faktiskt att jag gjort rätt bra med tanke på att jag levde på socker under graviditeten. Mängden cola däremot är det värre med. Bara jag är återställd efter halsmandeloperation så ska jag börja ut och röra på mig igen. Och förhoppningsvis ta mig iväg till gymmet. Det tråkiga är att min gymkompis inte har orkat träffa mig på ett tag, så jag är lite nervös för att möta henne. Hon fick nämligen missfall några veckor innan jag fick bebis så hon orkar inte se gravida eller bebisar. Som tur är så är hon öppen över hur dåligt hon mår.

Här var det minus 100g bara! Men så har jag heller inte varit då duktig som du utan proppat i mig det ena och det andra! Promenaderna går dock bättre igen!
  • tovemaja
    Vikkan333 skrev 2015-05-22 10:03:54 följande:

Första vägningen idag sen jag började med viktväktarna. Minus 1,3 kg!! Hoppas verkligen det fortsätter såhär. Och tro mig när jag säger att jag inte gått hungrig. Handlar mer om att jag gjort lite nyttigare val ( men åt big mac och co. härom dagen. ) :)

Ikväll blir det kyckling i pitabröd med tzatziki här hemma.

Vad äter ni ikväll?

Grattis!

Vi blir bjudna på middag av ett par vänner så jag vet inte vad som bjuds än :)
  • tovemaja

Varit på jobbet idag (gymnasieskola) för att lyssna på mina elevers avslutningstal... Tog inte med mig Folke eftersom J är föräldraledig torsdagar och fredagar... Och shit va surrealistiskt att spatsera runt på arbetsplatsen utan bebis! Som om inget hänt... Börjar ju jobba i januari 2016 och det känns så nära och långt bort på samma gång! Men känner, som alltid, att jag älskar mitt jobb när jag är bland elever och mina kollegor... Så fasar inte för att mammaledigheten ska ta slut även om jag njuter i fulla drag nu också!

• tovemaja
    snö 81 skrev 2015-05-23 07:26:29 följande:

Vägning imorse, -800 gram. Helt ok!! :)

Härligt!
  • tovemaja

Känns så fel att jaga upp bebis som sover så gott! Men vi får inte missa tåget till Göteborg! Första tågresan för mig och lilleman, ett byte...

Idag hejar vi fram Mikael Ekvall i Göteborgsvarvet! Bäste svensk är målet!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?