Inlägg från: Tussludd |Visa alla inlägg
  • Tussludd

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2015-02-17 19:07:23 följande:

Hoppas du hinner innan då! ;D Har ungefär lika långt 13 mil :) Men har funderat på ta en shoppingtur dit innan bebisen kommer så kanske hinner haffa boxen ^^. Men va kort tid kupongen räckte! :/ har inte kikat på länken i smset än.

Öppna inte länken i smset!! Den är bara giltig i 2h efter det!

Har gjort sammanfattning hos BM idag, känns bra, och jag känner inte något behov av förlossningsbrev längre. Bebisen har äntligen fixerat sig. Har legat ruckbar sedan v.24 men nu sjunkit ner lite! Nu börjar det kännas att det närmar sig även om jag inte känner av något annat...
  • Tussludd
    Mimipig skrev 2015-02-18 07:48:50 följande:

Igår trodde jag en stund att jag brutit nacken av bäbisen - på toa. Var så förstoppad att jag fick ta i som på en förlossning och plötsligt knäckte det liksom till. Sen kunde jag inte få en enda reaktion från bäbisen på en halvtimme. Usch, vad läskigt. Och hur skulle jag förklara det här för folk? Att han dog för en bajskorvs skull...? Men han sov visst bara. Puh!

Ja, det hade varit just något att berätta! Läste gamla trådar på FL igår om en kvinna som tröttnat på att vara gravid och gått på toa och lyckats klämma hål på fostervattnet så att förlossningen kommit igång. 2ggr!! Lät helt otroligt! Själv funderar jag lite över det där med dålig mage, har ni någon erfarenhet av hur lång tid det är kvar från det att magen börjar balla ur? fick nämligen springa på toa 3ggr i går kväll och har varit lite halvkass sista veckan. Hoppas på att det betyder att något händer...
  • Tussludd

Hoppas att det går bra idag septemberbarn! Har också vinkat hejdå till maken i morse dock inte förrän halv 6 så jag har fått sova länge! :) vi "bestämde" tjejnamn för flera år sedan, men nu när det kommer till kritan kläckte maken ur sig att han inte visste vad han ville längre. Helt ok med mig, men vi vet ju inte kön och jag tyckte det var tillräckligt att inte ha bestämt och knappt ens tänkt på killnamn. Så nu har vi inget namn alls, ingen lista och jag försöker att inte fundera så mkt på det. Vi tar den smällen efteråt... På 3 månader borde vi kunna hitta på något. :)

• Tussludd

Varken jag eller maken är särskilt aktiva på fb, så för vår del kvittar det om svärmor meddelar om sitt första barnbarn. Men jag blir jättearg när jag läser att hon inte respekterar din vilja när du faktiskt ber henne att låta bli! Jag hade bett maken prata med henne om detta eller som du och flera föreslagit, väntar med att berätta för henne också. Varför du inte fick veta första veckan? Tja, vi var inte redo att få det annonserat på fb innan så då var det säkrast att låta bli...

Har haft en grej med svärmor under graviditeten också, men jag berättade att hag blev ledsen för det hon sagt och efter det har det funkat mycket bättre. De bor 4h bort så det kommer ju inte att bli dagliga visiter vilket känns väldigt skönt ändå. Vad är det med svärmödrar egentligen? :)

• Tussludd

Jag har inga förvärkar utan kan få hugg i nedre delen av magen som är svåra att definiera var de kommer från exakt. Livmoder/vagina. Kommer ofta samtidigt som bebis rör sig, så jag har tolkat det som att den kommer åt någon nerv. Min BM sa att det var vanligt i slutet av graviditeten.

• Tussludd

Jo, det går absolut att ta omeprazol två gånger /dag. Jag klarade mig bara på en tablett mellan v. 22-26 någonting sedan har jag fått ta två för att stå ut. (Ordinerat av läkare) 20mg. Ett annat tips är att palla upp sängen i framkant med någon kloss/bok. Det gjorde att jag kunde ta bort en kudde i sängen och fick mindre huvudvärk! :)

Önskar gnälla lite också... Vi har 2 hundar och sedan jul har det varit klart att en granne tar hand om dem första dagen/natten vi behöver åka in, men att sedan kommer min syster hämta dem och ha dem mellan 3-7 dagar tills dess att vi känner att vi vill ha hem dem igen. Har känts jättebra, för hundarna trivs hos syrran och hennes barn älskar hundarna. Igår kväll berättade syrran att hon kommit på att de ska åka till fjällen to-sö komma de vecka och kan således inte vara hundvakt. Detta är alltså dag 12-8 före BF. Troligast är ju det inget problem IOM att förstisar går över blabla men vi måste ju fixa en ny hundvakt ifall att. På typ 3 dagars varsel!! Jag blev så ledsen och besviken på syrran. Stressar mig skitmycket att det inte är löst...

• Tussludd

Nej, det känns inte alls kul. Hundvakter växer som sagt inte på träd. Det är dessutom inte alla som kan ha 2 hundar med typ ingen varsel alls om det nu skulle råka hända. Det kändes som att hon bara inte tänkt på det, men det gör mig bara ledsen för att hon inte tar det på allvar eller vad jag ska säga. Det löser sig på något sätt, men ligger som ett ok just nu. Det är ju lite bråttom att fixa någon!

• Tussludd

Jättegrattis Lilj3!! Härligt att vara i mål! Jag börjar verkligen räkna ner nu och det vore fantastiskt om den kunde tänka sig att dyka upp lite tidigare. :) (så är inte alls avis) mysmysmys en massa!

• Tussludd

Tycker på det stora hela att graviditeten är en rätt jobbig transportsträcka, men det kommer nog kännas värt det efteråt!

Pratade med syrran, och hon har lovat att ta hundarna nästa helg oavsett om det innebär att avbryta skidsemestern. Puh! Den största fördelen med amning tycker jag är att barnet får ett skydd mot diverse infektioner med antikroppar från bröstmjölken. Något som jag verkligen vill ge mitt barn om jag kan. Klart att man ska göra vad man känner känns bäst oavsett om det är att amma eller inte, men ibland känns det som att bröstmjölk likställs med ersättning vilket inte är helt sant. (Jag är menar inte att hoppa på någon alls, valet är helt fritt och jag tycker inte någon ska skämmas eller ha dåligt samvete för sitt val. Jag vet också att fördelarna med antikroppskyddet är mycket viktigare i andra länder än vårt trygga Sverige och att de flesta klarar sig alldeles utmärkt utan bröstmjölk. Jag är inte heller främmande för att själv ge ersättning men hoppas på att kunna amma. Tycker bara att bröstmjölken hamnar lite i bakvattnet ibland...)

• Tussludd
    FrökenJo skrev 2015-02-24 08:31:30 följande:

Ni som har hund. Har era hundar förändrat sina beteenden under tiden ni har varit gravida? Vår äldsta hund har börjat yla jättemycket nu sista tiden, han har aldrig gjort det innan. Vår lilla tik har hållt på och bäddat och boat ett tag nu. Vet inte om det har någon koppling till min graviditet, men de lär ju känna på sig att det är något som inte är som vanligt iaf...

Ja, jag har två tikar och det verkar som att de förskjutit sina löp. Den äldsta har löpt i januari de sista 2 åren, men än så länge ingenting. Den äldsta har även blivit mera vaktig och lite mer mattig än vad hon brukar. Tror alla gånger att hon fattar att något är på gång, men jag tror nog kanske inte att hon vet vad. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?