Inlägg från: Tussludd |Visa alla inlägg
  • Tussludd

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Usch vad trött jag blir på att höra era historier om apotekare som lägger sig i!! Om en läkare har föreskrivit ett läkemedel så har de ingen rätt att skrämma upp er som kund, och ej heller lägga ansvaret på er. Om de är oroliga för att något är tokigt bör den förskrivande läkaren kontaktas av apotekaren för konsultation!

(Är själv förskrivare och kan bli tokig på vad apotekarna tutar i folk!) *gravidhormonerna gör sig hörda just nu*

I övrigt ska vi ha bebisen fram och har bilen på verkstad idag för att få airbagen urkopplad, har dock inte samma tur som du septemberbarn08 tror jag. ;)

Intressant att höra era åsikter om blöjorna, hade ingen aning om att det var så stor skillnad. Får väl prova sig fram till vad dom passar den lilla.

Fråga! Vad har ni för kudde? Hur tjock är den? Storlek? Var hittar ni bra påslakan och örngott? Jag har snart gett upp och funderar på att sy själv. Verkar ju inte finnas något standardmått?! Eller?

• Tussludd

Tack för tipsen med kuddarna! Jag funderar också på en panda, det löser ju problemet för det första halvåret! :)

Härligt att tvillingarna håller vikten, och skönt att du får komma hem!

Nu ikväll hämtade vi hem vagnen och babyskyddet! Känns superkul och jättestort!! Nu får den komma om den vill, men helst vänta några veckor till. :)

• Tussludd
    sommarstad skrev 2015-02-02 20:28:54 följande:

Jag har börjat fundera kring barnförsäkring. Vi har gravidförsäkring idag via Trygg Hansa (den som kostar) men inser att nu när det närmar sig att vi måste nog börja fundera på barnförsäkring också. Mina funderingar är just nu:

Jag tycker det är svårt att jämföra försäkringar. Nån som har tips på nån bra sida?

Jag har hört att det är jättesvårt att byta försäkring sen när man gjort sitt val, vet ni om det stämmer? 

När tecknar man barnförsäkringen? 

Hur tänker ni kring detta och ni som har barn sen innan hur valde ni försäkring?

Jag hittade den här sidan när jag kollade upp både gravid och barnförsäkring. (Bankforsakring.konsumenternas.se )I min mening blev trygg-hansa bäst både på gravid och barn. Har dock alla andra försäkringar i Länsförsäkringar och hade gärna haft dem nu också, men de var riktigt dåliga på detta tyckte jag.

Det går att byta försäkringsbolag längre fram, men allt som kan ha hänt innan den nya försäkringen börjat gälla undantas oftast. Tex om ditt barn har ett ärr så får du inte ersättning för det om skadan skett innan du bytte bolag. Just ärr kanske inte spelar någon roll, men större saker kan vara tråkigt att inte få med i den nya försäkringen.

Av samma anledning tänker vi teckna barnförsäkringen så fort vi kommer hem från BB för att allt som uppkommer efter det ska täckas av försäkringen.
  • Tussludd

Idag har bebisen varit vaken i stort sett hela dagen och röjt runt. Den brukar röra sig mycket, men detta är extremt. Hur har ni det i magarna? Gör de som de brukar eller har de också ändrat mönster?

Jag var hos BM i morse som konstaterade som jag misstänkt att den lagt sig med ryggen på vä sida och där finns tydligen mera plats. Den kanske bara njuter av att sträcka ut helt enkelt?! :)

Ni som fått barn tidigare, hur reagerar bebisen på värkarna? Känner man att den rör sig då också?

• Tussludd

Åh vad jag älskar den här tråden! Nästan oavsett vad man går och funderar på så är det någon av er andra som känner/har det likadant. Det är oerhört trösterikt ibland! :) Vi försökte också oss på sex i helgen. Var iväg på myshelg för att fira vår bröllopsdag... Men det blev bara pannkaka av alltihop, ett tag kändes det lite deppigt att vi inte kommer kunna få till det något mera på länge, men det känns lite bättre att höra att vi är i gott sällskap! ????

• Tussludd
    Madelia skrev 2015-02-04 19:57:06 följande:

Jag är med, men tror inte att datumet är ändrat sedan jag blev flyttad vid RUL för jag vet inte hur man gör.

Jag har bf 9/3 :)

Då har vi samma! Kul att se när det blir!! Hoppas på några dagar innan, men försöker ställa mig in på att det är 6 veckor kvar ändå.
  • Tussludd

Trollunge! Det är inte roligt med en skitdag, men trösten är att de är övergående. Håller med Kpax att du inte borde vara så hård mot dig själv. Det är ju skitjobbigt att vara gravid vissa dagar. Jag har fått dille på glass, för det hjälper lite mot halsbrännan, men nästan 0,5l/dag känns inte så bra... Men jag har gett upp och låter det bli ett senare problem. Så lite choklad som pepp låter inte så farligt. :)

Kram på dig och hoppas du kan vila upp dig i helgen.

• Tussludd

Har också haft två hemska nätter med sura uppstötningar trots omeprazol x 2. Fick tipset att även palla upp sängen i framkant med tex böcker. Tänkte testa det ikväll. Har så högt med kuddar nu att det knappt går att sova av den anledningen... :/ tycker Novalucol är så äckligt, men jag ska lägga en ask vid sängen ikväll. Nu är det bara 29 dagar kvar.... :)

Tycker synd om er med magsjuka, inte kul! Hoppas att bebis stannar inne några veckor till.

• Tussludd
    Kpax skrev 2015-02-08 11:28:40 följande:

Mitt humör har verkligen försämrats senaste två veckorna. Jag stör mig på allt och alla, skitjobbigt både för mig och sambon.

I morse blev jag irriterad på Nyhetsmorgon tre gånger, och stängde till slut av skiten.

1. Texten "Timo Räisänen bröt ihop efter möte med sexslav", sluta fokusera på en svensk kändis känslomässiga reaktion, lyft frågan istället!

2. Skvallrig rapport från melodifestivalens efterfest.

3. Två Wahlgren-kids lagar mat i direktsändning, en av dem låter vansinnigt dryg, den andra är tyst.

Det där är saker jag normalt skiter fullständigt i. Jävla hormoner och jävla extravikt. Jag vill att våran fina bebis ska komma NU! >:(

36+2 idag.

Hahaha! Förlåt om jag skrattar, men jag känner igen mig. Har aldrig eldat upp mig så mycket för konstiga saker förut. Såg du förresten att vad heter hon Bianca? Använde munnen till något bakom ryggen på Henrik Schyffert när han intervjuades. Lite äckligt tyckte jag, med tanke på att de lagade mat...
  • Tussludd

[quote=74820933][quote-nick]Kpax skrev 2015-02-08 15:54:52 följande:[/quote-nick]Nej det såg jag inte, jag kunde ju inte titta på eländet! ;) Använde munnen till vadå??

Vet inte riktigt vad det var, men det såg uT som någon plastfolie typ. Lite äckligt med tanke på att de lagade mat...

Fina magar ni visar upp. Börjar ångra att jag inte fotat något alla. Det är svårt att jämföra stor med stor... :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?