Inlägg från: Tussludd |Visa alla inlägg
  • Tussludd

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Usch vilken bergochdal-bana detta är. Har inte vågat skriva något i tråden då jag knappt fattat att jag är gravid. Bokade in ett privat UL i 12+0 för att sen kunna andas ut. Helt underbart att få se en frisk bebis i magen och få höra att allt ser normalt ut. Detta byttes ut mot värsta skräcken när jag senare under em fick ordentligt ont i magen. Ibland som hugg. Det onda fortsatte hela dagen igår och jag har varit galet orolig. Inga blodiga flytningar, men lever det fortfarande därinne? Idag har jag lite ont, men inte lika mkt som igår. Jag som just börjat andats ut över att den värsta faran skulle vara över. Har någon haft något liknande?

• Tussludd
    Skumbollen skrev 2014-08-27 09:01:51 följande:

Hej! Vad skönt att allt såg bra ut! När jag väntade sonen så hade jag jättemycket hugg, jag har för mig att det var som värst när livmodern skulle ta sig ut över blygdbenet och det är väl kring v 12? Jag trodde att det var ligament och bråte som trilskades. Denna gång har jag inte haft det men har tänkt att det är för att det är så nyss jag var gravid så livmodern är lite mer stretchad denna gång :)

Håller tummarna för att dina hugg beror på att lillen bygger ut :)

Tack för det! :)

Jag ringde min bm och hon trodde att det kunde vara ligamenten eller livmodertappen som blivit retad vid VULet. Känns lite bättre efter det...
  • Tussludd

LillLouise: Äsch, det gör väl inget. Det är väl var och ens ensak när man är redo att berätta. Om de vill vänta kan det ju inte tvinga dig att vara tyst, och de tycker nog inte de heller. Klart att folk kommer förstå senare att de "hållt hemlisen" längre, men det hade man ju fattat ändå. Det första jag gjort när jag fått höra ett BF-datum har iaf varit att räkna 9mån baklänges. ;)

• Tussludd
    Mimipig skrev 2014-08-31 22:41:48 följande:

Ja! Var och varannan natt! Det kanske har avtagit något, men nattlinne, sängkläder, hårbotten och hår är blöta nästan varje morgon.

Har ni fått luktsinne som en spårhund? Jag har precis börjat avsky vissa lukter. Passerade en skål chips som stod och osade idag. Vidrigt plötsligt. Märkligt.

Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.
  • Tussludd
    Skumbollen skrev 2014-09-01 14:53:18 följande:

Har du provat att ställa ett glas ättikssprit i kylen mot dofter? Ett husmorstips som vi kör ofta :)

Själv har jag grymt ont av sonens bajsblöjor och kräks i handfatet nästan varje gång... Stackarn blir ju livrädd. Hoppas det slutar snart!

Stackars liten, han förstår väl ingenting. :)

Tack för tipset med ättikspriten. Tror dock inte att det är något särskilt som luktar, maken känner inget iaf... Men det kan vara värt ett försök!
  • Tussludd
    lovley00 skrev 2014-09-04 13:54:27 följande:

Var på kub idag men jag har inget foster som växer även fast livmoder och kroppen fortsätter vara gravid, det var nog en av dom sjukaste saker jag någonsin varit med om gått 13v och det lilla dom hittade var knappt 4mm. Väntar nu på gyn remis för att få kroppen att sluta vara gravid.

Hade hellre valt ett missfall för då vet man att något var fel, jag vart så sjukt chockad och tänkte nä men dom tittar fel såklart fostret finns där. :(

Usch, vet inte vad jag kan skriva som gör att det känns lättare. Du/ni har drabbats av min värsta mardröm. Sjukt att kroppen kan luras så! Om det är någon tröst så kan du iaf bli gravid och sannolikheten för ytterligare ett MA är liten. Försök igen när ni är redo. Kram och lycka till framöver!
  • Tussludd
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-07 21:08:59 följande:

Haft en dag idag då jag bara gråtit. Över allt. Helt slut, och till råga på allt så har det kommit blod både vid 14.00 och nu ikväll två ggr. Känns som om att jag ska bryta ihop totalt. Får avvakta tills i morgon och se vad som händer. Känner mig rätt säker på att det är nåt tok där inne... Någon annan som har blött?

Usch, jag förstår din oro! Men har du ont i magen också? Blödningar ensamt brukar inte vara någon fara om jag förstått det rätt. Jag hade tex en moderkaka som var tvungen att släppa och blöda lite grann för att den låg för "utgången". I mitt fall kom inte blodet ut, men jag fick väldigt ont när moderkakan släppte. Många blöder dock ut en sådan blödning. Jag var så orolig att jag tiggde till mig ett UL för att kunna andas igen. Och det är viktigt att du också mår bra! Om du inte kan tänka på annat behöver du få undersökas! Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra för dig!
  • Tussludd
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-09 08:08:39 följande:

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

Åh nej! Hoppas att du har någon i din närhet som du kan prata med! Stor kram och lycka till i framtiden.
  • Tussludd
    Mimipig skrev 2014-09-10 21:22:08 följande:

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...

Jag förstår att det kommer som en chock att siffrorna var låga. Men sannolikheten är fortfarande väldigt liten. Endast 400 barn/år föds med downsyndrom. Har ni funderat på hur ni vill göra om mkp är positivt/negativt? Kan vara bra att prata om oavsett. Stor kram och hoppas att undersökningen idag går bra!
  • Tussludd

Ni som lagt ut magar är verkligen superfina! Min mage ser mer ut som om allt fett trillat över byxkanten. Verkar vara mest tarmar som kommer uppåt. :) har ni något tips på var man kan köpa bra mammabyxor och om det är någon särskilt att tänka på?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?