Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Taaack alla! Tänk att magar kan vara så olika :) Min bäbis är kanske tung eftersom kulan ligger så långt ner :)

Kilona bryr jag mig inte ett dugg om egentligen. Jag vet inte ens vad som är rimligt och inte rimligt att gå upp i antal kilon. Spela roll ;)

• Teresiat

Åh vad härligt med rul! Tänk att vi redan är framme vid veckorna för rul. Nu håller jag tummarna för massor av ul-bilder. kpax, fick inte ni ngn bild? :)

• Teresiat

Idag har vi bokat vår vagn + babyskydd. Det blev bugaboo Buffalo och maxi cosi med adapter. Det köptes på babyproffsen, 14 600 kr för allt och då fick vi 1749 kr i rabatt då de hade kampanj på babyskydden... Känns som ett stort steg :) nu ska jag sy ett babynest... Önska mig lucka till ;)

• Teresiat

Jag googlade bara på "babynest mönster" och gick in på en blogg där de hade mkt foton vid varje steg. Men jag är dålig på att använda manualer så jag läser inte så noga och fick sprätta lite ist ;) nu är jag klar iaf. Då får vi hoppas att bäbis kommer trivas..

• Teresiat

Slarvig men snabb ;) det tog drygt två timmar skulle jag tippa.. Men jag kan bara inte göra saker noggrant och långsamt. Det som tog längst tid var att få igenom den vita bomullstråden i den bruna "slingan". Använd en rejäl och stabil säkerhetsnål när ni trycker igenom bomullssnöret. Min nål pajade mitt i två gånger..

• Teresiat

Tack :) vi älskar det också! De hade helt gaaaalet fina tyger på affären.. Nu när vi inte vet kön så valde vi ett neutralt men det blir att gå tillbaka och köpa mer tyg när vi vet kön.. Då blir det nog ett lapptäcke:)

Det är platt stoppning som man sedan rullar. Jag köpte tre meter i en påse och då blev det en bra bit över. Tror dock att 2 meter hade varit för lite. Jag tog mer stoppning i min än vad som framgick i mönsterbeskrivningen.

• Teresiat

Taaaack alla! Är sjukt sugen på att sy en till.. Dette lätt som en plätt och har man gjort det en gång så lär det ju vara ännu enklare nästa gång.

Lapptäcke borde man väl kunna använda som en vanlig filt om man väljer ett mjukt tyg? Men lekfilt på golvet är ingen dum idé

• Teresiat

Håller tummarna för dig pojkmamma! Det är säkert ingen fara. Det är ju få som känner rörelser innan RUL :)

• Teresiat

Härligt att höra pojkmamma! Det ger hopp till mig som också känner mer eller mindre noll i magen :)

• Teresiat

Någon mer som skaffat en Bola? Jag älskar min, den påminner mig om bäbis i magen.. :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?