Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vi har precis byggt ett hus på 160 kvm som vi flyttat in i för ett par månader sedan. Så här finns det också mycket plats. Alla stora husprojekt är klart, vilket känns riktigt lämpligt då jag har foglossningar... Yes tidigt som attan, faktum är att det var mitt första gravsymtom innan jag testat på BIM. + 4..

Skötbord tänkte jag ha i tvättstugan. Men jag har noterat att många väljer att ha det i bäbisens rum.. Vill man inte ha det nära rinnande vatten?

Tovemaja, vi tänkte också börja inreda barnrum kring jul. Men tankeverksamhet och planering går för fullt i min hjärna ;)

• Teresiat

Tovemaja och madelia. Jag har flera vänner som inte har haft några symtom och graviditeten resulterat i friska barn. Men jag vet hur ni känner er, har också vissa symtomfria perioder och då oroar jag mig som attans.. Men, som sagt, det är säkerligen ingen fara :) Vilken vecka kommer ni göra vul/ul?

• Teresiat

Tovemaja, vi kommer boka ul när jag är runt 13+4. Vill vara Ibsen säkra perioden.. Men hade inte tackat nej till ett vul redan nu..

Vaniljhjärtan. Gud vad jobbigt, hoppas det inte är någon fara!!

• Teresiat

Pyret - åååh nej!!! Vad jobbigt :( som du vet så behöver en blödning inte betyda något negativt. Men jag lider med dig och förstår din oro. Hade också liten blödning/brun flytning i v 8.. Är v 10 nu.

• Teresiat

Pyret.. Inte kul :( vad tycker gynakuten du ska vänta med? får du inte komma in och göra VUL?

• Teresiat

Pryet - det låter som att allt kan ha kommit. Hoppas det för så kommer säkert det klinga av..Men räkna med småblöda en - två veckor. Sen så verkar det ganska vanligt att folk har ägglossning ganska direkt och att missfallet är som en vanlig mens... Ännu en gång, jag beklagar verkligen och håller tummarna att det tar sig fort igen och när du känner dig redo.

• Teresiat

Någon som vet hur det går till när man mäter hcg halt via blodprov? Görs detta vid inskrivningen hos bm? Får man svar direkt vad nivån ligger på?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?