Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lilllouise, hade jag varit din kompis så hade jag absolut inte brytt mig ett dugg och bara blivit glad att ännu en vän väntar barn samtidigt som mig. Berätta när du känner för det..

• Teresiat

Gud så tråkigt att höra lovely! Vet hur det känns då jag varit med om samma. Går säkert bättre nästa gång då det är statistiskt sett ovanligare att ha två MA och mf efter varandra..

Jag tycker det verkar som det varit lite missfall generellt i marstrådanda, och de som varit verkar mest varit av MA-karaktär.. Värsta sortens dock enligt mig :( man känner sig så lurad och man har hunnit bygga upp många drömmar "i onödan" ju längre tiden gått...

• Teresiat

Herregud det är helt galet att sjukvården i Sverige har en sådan kall och omänsklig inställning till hur situationer som beskrivs ska hanteras. Vidrigt. Hoppas verkligen det blir ändring i systemet. Kram på er alla som måste går igenom allt som har med MA att göra!

Vara på kickoff konferens en hel partyhelg är ganska tufft som ensam gravid bland hundratals festande människor. Har varit uppe sen 05.00 och nu dansat i två timmar sträck. Är vara glad att jag slipper fejkdricka eller dra uppenbara lögner. Alla blev tokigt glada när jag släppte bomben för kollegorna på flygt. Känner mig dock som en liten svikare som går och lägger mig nu men.. Gäsp.

• Teresiat

Jag blödde lite (bruna flytningar, ej färskt blod) i v 8. Vid två olika tillfällen.. Fick se ett levande foster i v 12+1. Nu är jag i v 13+4 och känner mig gravid även om jag är i spökveckorna. Håller tummarna för dig sial on silvergirl!!

Ska på mitt andra bm besök imorgon em. Någon som vet vad man brukar få göra på besök två? Lämnade blodprover etc sist på inskrivningen...

• Teresiat

Just hemkommen från bm besök. Nästa besök är RUL 16/10 sen i nov blir bm besök nr 3.. Jag är sååå glad nu!!! Idag pratade bm om hjärtljud och då frågade jag lite försiktigt om vi kunde lyssna på hjärtat redan nu trots att jag vet att det är svårt att höra. Då log hon och sa "ok, vi kan lyssna via ultraljudsapparaten även fast jag inte får egentligen".. Så vi fick se lilla pyret igen med andra ord!! Oj oj det hade jag inte räknat med eftersom de har varit sjukt strikta och restriktiva med ul. Pyret har vuxit massor och såg ut att trivas gott i magen. Vilken lycka! Det är så otroligt att se det röra sig trots att man inte känner nååågot i magen.

• Teresiat

Villhaenbebbe.. Jo det brukar de göra för att kolla äggviteämnen. Jag fick lämna både på inskrivningen och idag igen på besök nr 2. Mystiskt, kan din bm ha glömt?

• Teresiat

Mitt blodvärde har sjunkit från 120 till 109 på 4 veckor så bm vill att även jag ska äta järntabletter. Från 115 och under så kan man börja må dåligt, mer trött etc. Känner dock mindre yrsel nu i relation till vad jag gjorde för fyra veckor sedan... Hoppas jag kan få upp det lite iaf tills nästa bmbesök i nov.

• Teresiat

Bjuder på en magbild! Första barnet för oss och ni har pyret fått nytt smeknamn av mig och sambon - bäbbo. Det är ju faktiskt en bäbis där inne även om det känns overkligt.. Känns som att jag har en sjukt framåtlutad livmoder då magen känns enorm för att vara så pass tidigt..

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?