Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK - hade MA för ett år sedan som upptäcktes i vecka 12. Av olika anledningar är jag oroad att även denna graviditet har stannat upp. Hade varit en stor lättnad om man kunde få något kvitto på att det kanske är som det ska. Likt förra graviditeten har symtomen avtagit i vecka 9. Ska på inskrivning i morgon är på 10+0 idag..

• Teresiat

Storkbo- åh jag beklagar det du har fått vara med om. Fy tusan, vet hur det känns :( men nu är du i vecka tolv! Det måste vara en liiiten lättnad, nu när du sååå nära det gyllene gränsen. Vi får hålla tummarna tillsammans :)

• Teresiat

SvanE - Aha då lär de ju inte göra det bara för att jag är orolig. Labb kostar säkert mkt pengar och resurser för dem... Ul vägrar de att göra i den stad jag bor i. Kan ju fråga igen men bm kommer garanterat hänvisa mig att betala 800 kr och göra det privat.. Har samma bm som gör de privata ul så hon vill väl tjäna pengar...

• Teresiat

Inskrivning idag. Kändes bra och bm var duktig och förtroende ingivande. Bokade privat VUL till den 27/8.. Gaaaaah bara två veckor bort.. Är i v 11 nu.. Tiden har nog gått ganska fort ändå, men det känns som en evighet sedan jag plussade.

• Teresiat

Är det någon som känt att det ilar i livmodern? Är i v11 och idag har det känts som att set ilar eller som lätta huggningar lite snett till vänster i livmodern.. Vad kan det innebära?

• Teresiat

JhjärtaK, hehe kan du utveckla? Var sitter dem och vad händer med dem när man är gravid?

• Teresiat

Nu är jag lite klokare :) tack alla! Gud så skönt att det verkar vara vanligt. Förmodligen till och med ett tecken på att saker och ting utvecklas..

Villhaenbebbe, haha EXAKT samma här.. Bara vänster sida.. Aldrig höger :)

• Teresiat

Laila88, hehe jag känner igen din känsla.. Det är lite rörigt innan man kommer in i tråden, minns alla alias etc... Jag brukar dock inte skriva så fasansfullt mycket, men läser alltid :) kan tänka mig att jag kommer skriva mer efter v 12 när jag kanske börjar inse att.. Ja jag är nog gravid. :)

• Teresiat

Villhaenbebbe, oroa dig inte. Ont I ryggen/foglossning kan man få när som helst. Jag började känna av foglossning redan i v 6.. Det är ju hormonerna som gör det :)

• Teresiat

Jag har läst att om mannen inte tömt sig på länge innan sexet så är det störst chans på tjej då pojkspermierna lever kortare även i pungen. Utifrån den teorin så ska det bli spännande att se vad vi väntar.. Hade noll koll på ÄL månaden bäbisen blev till och hade bara sex en gång den månaden eftersom jag satt på sjukhus med en nära anhörig större delen av tiden. Alla i min omgivning gissar på att jag väntar pojke.. Någon som har någon känsla kring vad ni väntar? Tror ni kille eller tjej? Varför? :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?