BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
När slutar tuttarna att växa?! Haha de bara växer och växer :)
När slutar tuttarna att växa?! Haha de bara växer och växer :)
Vill inte trampa någon på tårna, men så här ser jag på saken... Man behöver kanske inte behöver överdriva och snöa in på negativa saker i en större överdrift, men jag röstar helt klart på att man ska kunna prata om allt som rör en graviditet. Det som är positivt för den ena kan ju vara negativt för den andra.. Så ska man bara hålla uppe lyckliga fasader och blunda för mindre roliga saker blir det ju jätte svårt så alla har olika referensramar. Alla förlossningar är olika, missfall är vanligt etc, att blunda för detta förändrar inte hur verkligheten ser ut. Är det inte bättre om vi stöttar varandra och att alla får lätta sina hjärnan? Det tycker jag iaf men jag antar att TS bestämmer om hon vill förbjuda vissa samtalsämnen :)
Hoppsan, hade en del att läsa ikapp eftersom jag inte varit inloggad på några dagar! :)
Här känns det lite deppigt att redan har gått upp 8 kilo och jag gick in i vecka 17 igår...ojoj det är bara att gilla läget egentligen men jag känner mig så tjock! :/
oj nu hamnade bilderna lite fel..
jag skulle svara på din bild mizzidus att din mage var fin!
Och sen lägga in min egen, men det hamnade i fel ordning :)
Äntligen har jag fått se bebisen! Som jag trodde så blev jag flyttad. Jag hade 17/3 och flyttad till 21/3. Så bebisen var för liten för att kunna se allt, så nytt rul 3/11 . Då ska väl mannen i huset ha piggnat till och kan följa med.
I övrigt såg den lill* ut att må bra. Mycket lugnare än sin syster som inte var stilla en sekund under ul. Men hjärtat tickade och den sprattlade lite.
Har ni några tips för att lindra ryggsmärtor utan att behöva ta en massa tabletter?
Värmedyna kanske eller något slags graviditetsbälte? Vad funkar för er?
Jag är sjukskriven till den 28e oktober än så länge, ryggen känns redan bättre sen jag var hos en sjukgymnast men jag vågar nog inte gå tillbaka till jobbet förrän min sjukskrivning har gått ut så ryggen inte blir överbelastad på det onda som jag har liksom. Nu kommer dagarna inför RUL kännas ännu längre eftersom jag kommer vara hemma .RUL är 23e oktober och jag kan knappt vänta!
En positiv nyhet iaf fick jag idag då jag klämde och kände på min mage och jag kände att något rörde sig där inne!
Visst det kan också vara gaser men det kändes helt annorlunda och det var på samma ställe som magen "buktade" ut som svaga "knuffar"
Magen växer iaf så bebisen verkar må bra och växa som den ska så det är ju bra!
Igår var jag på UL (igen ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne
Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.
Hej tråden, får se om jag får någon respons denna gång då...
Jag tänkte fråga en ganska konstig fråga men här kommer den :)
Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet
Då var RUL avklarat för min del. Allt såg jättefint ut, men den var 3 dagar mindre än beräknat. Så nytt BF är 21/3.
Fick dessvärre urusla bilder då den lille krabaten inte hade den minsta lust att samarbeta. Man fotsulorna såg vi jättebra ;)
Hejsan! Hoppar in här jag också, har bf med mitt 5:e barn 22/3 så är i v. 19 nu, på fredag ska vi äntligen få se vem det är som bökar runt i magen :).
Nu har jag äntligen läst igenom alla sidor jag missat som offline här, har haft annat på agendan liksom så jag har inte tänkt på att gå in på sidan.
Allt fler vet om min situation att jag är gravid och det är många som gärna klappar magen med tanke på att det börjar synas rätt rejält, var på 30-årsfest igår och alla ville absolut hälsa på magen och prata med den haha helt galet :)
Bebisen sprattlar dagligen mer eller mindre, det är så mysigt att bara ligga still och hålla om magen och känna lilla livet röra sig där inne, min sambo brukar sätta örat emot och prata med bebisen också och det är så mysigt!
Någon mer än jag som ibland har myrkryp i benen? Väldigt obehagligt när man ska sova när det uppstår :/
Jag är fortfarande 50 % sjukskriven och jobbar 50 % tack vare foglossningen som envisas men jag kämpar på!
Barnvagn har jag haft tur att ärva av en kompis och det är en Emmaljunga och då var det även en sittdel med också så det är suveränt! Har även köpt lite babykläder, har inte kunnat låta bli faktiskt haha!
På onsdag 19e ska jag till BM för första kontrollen efter RUL, ska bli spännande att se vad hon har att säga och jag hoppas att jag får lyssna på hjärtljud.
22+4 idag (måndag) :)
Så, det var en liten uppdatering från mig. Kram på er