Inlägg från: mizzidus |Visa alla inlägg
  • mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Till mig sa BM att längden som stod på ultraljudets bild var storleken på livmodern och det tycker jag låter logiskt eller?? Min lille plutt var 6,6 cm lång enligt hennes beräkningar

• mizzidus
    Zandra30plus skrev 2014-09-12 15:42:09 följande:

Hejsan alla :). Jag hänger gärna med er här. Har bf 3 mars. Mått ganska bra hittills. Har ont emellanåt men verkar ju vara vanligt enligt bm jag var hos igår. Fick höra hjärtslagen som var fantastiskt att få uppleva <3

Bilden är från mitt ultraljud vecka 10+6.

Åh vad härligt att höra hjärtljuden! :) och mysig bild! 
  • mizzidus

Jag tänkte samla mod först innan jag lägger ut fler bilder på min mage, känner mig bara tjock haha men det är väl normalt??

• mizzidus
    LillLouise84 skrev 2014-09-17 22:42:44 följande:

Jag har känt i en vecka eller två nu. Bebisen gör sig påmind när jag gör någon rörelse så att det blir trångt åt magen. Tex igår hängde jag ut genom bildörren för att se vart jag backade med släpvagn, då började det sprattla.

Igår umgicks jag med flera släktingar som alla pratade om bebis hit och bebis dit. Sen var vi ute och käkade och magen blev stor och hård så jag masserade den. Det såg min lilla dotter på 15 månader och hon är som en papegoja just nu, så efter maten idag klappade hon sig på magen och sa "bebbe". Hon förstår ju inte men jag sa säkert det igår och det härmar hon såklart.

Vad gulligt att din dotter gjorde så :)
  • mizzidus

Skrev ut på Facebook att jag är gravid för jag kunde verkligen inte hålla mig längre och jag blev positivt attackerad av glada gratulationer och det värmer så gott i hjärtat! :)

Nu längtar jag till den 23e oktober för RUL, kan inte veckorna gå snabbare! :D

Grattis till alla som har fått bra resultat på KUB och annat :)

• mizzidus
    Är det någon mer än jag som har liksom fått finnliknande pippler på baksidan av låren? Känns inte direkt fräscht men jag duschar ju regelbundet så det kan inte vara att jag är smutsig?! Det är väl hormonerna i kroppen som bråkar antar jag ?
  • mizzidus
    Kurona skrev 2014-09-22 23:22:16 följande:

Hade vårat KUB ultraljud idag. Det var en frisk liten bebis som hade låg risk för alla kromosomavvikelser. Den vinkade och snurrade runt som en liten virvelvind. 

Blev framflyttad en dag till den 31/3 istället för den 30/3. Barnmorskan sa även att livmodern nådde ända upp till naveln. Är i vecka 13 (12+5) idag. 

Fin bild och vad skönt att allt var bra med bebisen :)
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-09-22 17:11:08 följande:
    Låter som hormoner ja. Själv har jag fått några finnar på framsidan av låret och min hy i ansiktet har blivit betydligt sämre.
    Jo jag har fått sämre hy i ansiktet också, bara att gilla läget antar jag !
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 06:59:46 följande:
    Under min graviditet med dottern gick jag till en hudterapeut och gjorde ansiktsbehandling två gånger och hon rekommenderade också en ändring i min "rutin". Denna gången har jag varken ork eller tid plus att vi flyttat så då måste jag leta rätt på en ny som är vettig. Som sagt, pallar inte

Men bor du i Sthlm så finns där en jag varmt kan rekommendera och som gjorde min gravidhy bättre faktiskt. Denna gången får jag stå ut med att ha en puckelpist i pannan, haha Tur att jag har lugg!
    Jag bor tyvärr inte i Sthlm men jag får stå ut helt enkelt med lite finnar, känner mig inte direkt vacker men det är "bara" i 5,5 månader till haha :) Jag har också lite snedlugg som skymmer halva pannan iaf, alltid nått haha
  • mizzidus

Jag har RUL den 23e oktober och jag går in i vecka 16 på torsdag så jag kommer vara i vecka 20 när det är dags vilket känns lite segt men men bara bita ihop antar jag :) 

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?