Inlägg från: mizzidus |Visa alla inlägg
  • mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-08-03 08:29:52 följande:
    Välkommen! Jag har också världens yrsel och det är jobbigt! Det hela blir säkert värre av att det varit varmt så att det är svårt att få i sig tillräckligt med vätska.
    Det är jag som startade denna tråd hehe :)
    Men tack och vad skönt att jag inte är ensam om yrseln!

Vi får alla vara duktigare på att dricka mera!

Får se vad BM säger den 11/8, det är ju snart och då är jag i vecka 8 ( 7+6 ) 
  • mizzidus
    minisklini skrev 2014-08-03 12:12:57 följande:
    Får också yrsel när jag reser mig upp. Man har ju inte vant sig än vid allt eftersom det är så tidigt heller så man glömmer ju bort sådant, jag gör det iaf, haha. Jag har inte börjat kräkas ännu och hoppas jag slipper det, har mått lite småilla men inte varje dag eller så, är i 5+4 (om man räknar från sista mensen, men enligt FL appen så är jag i vecka 7 räknade då från ÄL, haha) konstigt det där. Får väl se på ul sen hur långt gången man är på riktigt.
    Precis är inte van och det är mycket som man ska vänja sig med. Jag har mått illa ett par gånger och känt att jag behövt stoppat fingrarna i halsen för att få ut det för då mår jag lite bättre efteråt. Ja precis får se på första UL om när man är beräknad :)
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-08-03 17:37:35 följande:
    Haha, så himla tappad jag är

Skall till bm den 15:e och är då i 7+1/2 för inskrivning och datering. Dagarna går såååå segt, jag vill bara att det skall vara den 15:e nu, skiter fullständigt i att det är min sista semesterdag och allt
    Haha det är lätt att missa :) 
    Ja dagarna går sååååå segt även fast jag har jobbat nu i en vecka efter semestern, timmarna och minuterna går så segt haha :P Men datumen vi väntar på dyker upp när vi minst anar det!
  • mizzidus
    Pyret 85 skrev 2014-08-03 17:56:44 följande:

någon mer än jag som har GRYMT ont i brösten? att ta av BH:n är AJ AJ AJ!
    Ibland när man har barnen i famnen på jobb så råkar de sätta armbågen rakt på brösten och då håller jag nästan på att skrika av smärta

Jo jag känner igen det där, sambon kan inte klämma som förr och jag kan inte ligga på mage längre för då gör brösten ont, hade jag valt så hade jag gått utan BH hela dagarna men det kan jag ju inte för de är så slappa haha :P
  • mizzidus
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-03 16:00:23 följande:

Hejsan hänger gärna med i denna tråd då jag har bf i mars om jag räknat rätt :)

Är snart 20 år och detta var planerat dock trodde inte jag och min pojkvän att det skulle gå såhär fort, slutade med ppiller och två veckor efter vart jag gravid enligt clearblue veckoindikator :).

Jag har dock haft tuffa veckor då jag konstant mått illa, yrsel, ont i magen och måste äta nånting nästan helatiden för jag blir jätte konstig och mår illa om jag inte får i mig något. Dessutom så orkar jag ingenting, minsta lilla jag går är jobbigt och trött konstant.. hoppas det blir bättre nåmed tiden :)

Grattis till plusset och välkommen hit! 
    Jag blir också trött av minsta lilla men vi får allihopa kämpa oss igenom detta! :) Får tänka positivt och tänka på att det är ändå ett litet liv vi bär på i magen <3
  • mizzidus
    TigerBamse skrev 2014-08-04 18:46:40 följande:

Hej alla! Var på tidigt vul idag. Läkaren ändrade bf-dag till 17/3 (jag ändrade mig därför i bf-tråden). Fick se ett fint litet hjärta slå. Sååå nervös å nojig jag varit för detta. Vissa dagar har jag tänkt att jag inbillar mig, inte är väl jag gravid, jag känner ju ingenting? För att några timmar senare må illa, ha inte-nudda-brösten-för-det-gör-så-ont, vara så trött att jag hade kunnat somna stående och behöva gå och kissa en-två gånger i timmen.

Nästa vecka är det inskrivning och om 1 månad nytt läkarbesök med ul igen med hopp om att allt ser lika bra ut då som nu!

Fick med oss en liten bild på mini-kotten! Ca 13-14 mm stor (liten).

Härligt att få det bekräftat att det finns en liten bebis i magen :) 
  • mizzidus
    bb2014 skrev 2014-08-05 16:27:20 följande:

VULet gick jättebra! Fostret (eller embryo är det väl fortfarade i vecka 9) var 1,6 cm vilket är exakt längd för v.8+1 vilket jag är i idag. Hjärtat pickade på fint och den vickade till och med på rumpan! Skrattande

Så himla roligt att se! Läkaren sa också att risken för missfall är liten när den växt så bra som den gjort. Så det känns ju skönt, även om det inte är något jag oroar mig för.

Så nu är det inskrivning hos BM i morgon!

Härligt att höra att bebben mår bra i magen din :) 
  • mizzidus

Det borde vara fler än jag som måste gå upp på natten ett ex antal gånger för att kissa?! Jag vandrar runt på dagarna (nättern när jag jobbar natt) som en zombie för att jag inte får tillräckligt med sömn.

Jag hoppas att det blir bättre lite längre fram, får tänka framåt och positivt  

• mizzidus
    bb2014 skrev 2014-08-05 18:39:52 följande:

Tack alla :D

mizziduz, jo jag kissar en hel del. Dock mindre nu i vecka 9 på natten. Men det lär ju bli mer. Livmodern växer=trycker på blåsan.

Jag blir bara så förvånad hur mycket kiss det kan komma ut trots att jag dricker dåligt, det liksom forsar varenda gång jag ska på toa, men det är ju normalt att behöva gå på toa under graviditeten så det är väl bara att stå ut :)
  • mizzidus

Igår hade jag en otäck känsla i kroppen och tänkte för mig själv: tänk om graviditetstestet bara lurade mig och visade "Gravid 3+" bara för att jag önskade det så väl ?

Jag kunde inte låta bli så jag köpte ett till test fast bara vanligt sticka och så fort urinet nådde stickan så blev det ett starkt plus direkt så efter det kunde jag andas ut. Är idag i vecka 9 ( 8+3 )

Är det någon mer än jag som har varit nojjig på det viset? Allt känns så nytt så jag vet liksom inte hur det ska kännas och hur det inte ska kännas i kroppen osv.

Kram på er alla och vi håller ihop och stöttar varandra!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?