BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Men tack och vad skönt att jag inte är ensam om yrseln!
Vi får alla vara duktigare på att dricka mera!
Får se vad BM säger den 11/8, det är ju snart och då är jag i vecka 8 ( 7+6 )
någon mer än jag som har GRYMT ont i brösten? att ta av BH:n är AJ AJ AJ!
Ibland när man har barnen i famnen på jobb så råkar de sätta armbågen rakt på brösten och då håller jag nästan på att skrika av smärta
Hejsan hänger gärna med i denna tråd då jag har bf i mars om jag räknat rätt :)
Är snart 20 år och detta var planerat dock trodde inte jag och min pojkvän att det skulle gå såhär fort, slutade med ppiller och två veckor efter vart jag gravid enligt clearblue veckoindikator :).
Jag har dock haft tuffa veckor då jag konstant mått illa, yrsel, ont i magen och måste äta nånting nästan helatiden för jag blir jätte konstig och mår illa om jag inte får i mig något. Dessutom så orkar jag ingenting, minsta lilla jag går är jobbigt och trött konstant.. hoppas det blir bättre nåmed tiden :)
Hej alla! Var på tidigt vul idag. Läkaren ändrade bf-dag till 17/3 (jag ändrade mig därför i bf-tråden). Fick se ett fint litet hjärta slå. Sååå nervös å nojig jag varit för detta. Vissa dagar har jag tänkt att jag inbillar mig, inte är väl jag gravid, jag känner ju ingenting? För att några timmar senare må illa, ha inte-nudda-brösten-för-det-gör-så-ont, vara så trött att jag hade kunnat somna stående och behöva gå och kissa en-två gånger i timmen.
Nästa vecka är det inskrivning och om 1 månad nytt läkarbesök med ul igen med hopp om att allt ser lika bra ut då som nu!
Fick med oss en liten bild på mini-kotten! Ca 13-14 mm stor (liten).
VULet gick jättebra! Fostret (eller embryo är det väl fortfarade i vecka 9) var 1,6 cm vilket är exakt längd för v.8+1 vilket jag är i idag. Hjärtat pickade på fint och den vickade till och med på rumpan!
Så himla roligt att se! Läkaren sa också att risken för missfall är liten när den växt så bra som den gjort. Så det känns ju skönt, även om det inte är något jag oroar mig för.
Så nu är det inskrivning hos BM i morgon!
Det borde vara fler än jag som måste gå upp på natten ett ex antal gånger för att kissa?! Jag vandrar runt på dagarna (nättern när jag jobbar natt) som en zombie för att jag inte får tillräckligt med sömn.
Jag hoppas att det blir bättre lite längre fram, får tänka framåt och positivt
Tack alla :D
mizziduz, jo jag kissar en hel del. Dock mindre nu i vecka 9 på natten. Men det lär ju bli mer. Livmodern växer=trycker på blåsan.
Igår hade jag en otäck känsla i kroppen och tänkte för mig själv: tänk om graviditetstestet bara lurade mig och visade "Gravid 3+" bara för att jag önskade det så väl ?
Jag kunde inte låta bli så jag köpte ett till test fast bara vanligt sticka och så fort urinet nådde stickan så blev det ett starkt plus direkt så efter det kunde jag andas ut. Är idag i vecka 9 ( 8+3 )
Är det någon mer än jag som har varit nojjig på det viset? Allt känns så nytt så jag vet liksom inte hur det ska kännas och hur det inte ska kännas i kroppen osv.
Kram på er alla och vi håller ihop och stöttar varandra!