• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-02-06 14:02:56 följande:

Jag hade ett när jag väntade första barnet. Hade inte lika mycket foglossning då som den här gången men provade ändå. Vet inte om det hjälpte så mycket just mot smärtan men det var rätt skönt ändå att ha något som kunde stötta upp magen lite. Den här gången skulle jag aldrig klara av att ha ett, allt som sitter åt minsta lilla runt magen gör mig spyfärdig.. så tom mammabyxor går bort. "Tur" att jag inte lagt på mig så mycket och kan ha alla gamla vanliga jeans med andra ord;)

Åååh, kan du ha dina vanliga jeans?? Vad avundsjuk jag blir! Nåja, snart är bebisen på utsidan och jag börjar förhoppningsvis krympa, jag får ha tålamod :)
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-02-06 14:38:05 följande:

Rätt på första gissningen. Inga barn själv så hon kan ha svårt att veta. Jag hade säkert kunnat göra något liknande tidigare eller kanske inte. Inte efter att ha sett hur min syster mådde i slutet av sina graviditeter. Men alla har inte möjlighet att träffa någon gravid så ofta och nära att man kan se hur mycket det tär i slutet (förutom för vissa som verkar uppskatta varje sekund även i slutet)

Haha, jag gud vad jag har svårt att förstå de där som njuter av varje sekund. Jag önskar att jag också var sån, det är ju verkligen rätt inställning, och vad härligt att kunna uppskatta de här nio månaderna. Men nej, det här är ingenting jag njutit av. Självklart finns det höjdpunkter, och det kommer vara värt det, men fy fan, inte min grej...
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-02-06 19:24:52 följande:

Jo jag kan hittills ha alla vanliga kläder. Verkar inte ha lagt på mig något alls runt ben och höfter, vilket är synd för det skulle jag verkligen behöva. Enda stället det kanske satt sig lite på (förutom magen förstås:P) är väl "kärlekshandtagen". Det uppfattas säkert som skryt när jag säger att jag inte lagt på mig så mycket men i själva verket är det gnäll från min sida. Jag har varje graviditet hoppats på att få behålla minst 7kg efteråt men det blir ju dålig matte när jag hittills gått upp bara 5-6kg. Trist:(

Jag tar det inte som skryt (men för all del, jag tycker att man FÅR skryta också :)), det är säkert skitjobbigt att väga för lite precis som det är jobbigt för de som väger för mycket.

Folk tycker sig säkert ha större rätt att kommentera smalisar än tjockisar också...
  • Kpax

Jag har köpt en massa goda saker att äta ikväll, men nu får jag skitjobbig hjärtklappning hela tiden! Är det sockret eller?? Jag har provat äta toast, glass, choklad och druckit ett glas läsk. Paus mellan allt, och inga stora mängder av någonting (eftersom jag får hjärtklappning).

Grrr... Ska man inte ens kunna tröstäta nu?

• Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-02-06 22:17:13 följande:

Falskt alarm som tur var . Tappen var till och med längre än i måndags men läkaren sa att jag skulle komma in varje gång jag fick liknande symptom så ser fram emot x antal turer till sjukhuset inom de närmaste veckorna...

De plockar bara ut dem om förlossningen verkligen satt igång, annars får de snällt stanna kvar till det planerade snittet (som vi inte fått datum till än).

När får ni datum då? Det skulle väl vara skönt att kunna räkna ner? :)

Jag ska ju till bm på tisdag, och sen hoppas jag att det rullar på med datum för vändningsförsök och eventuellt snittdatum!
  • Kpax
    laila88 skrev 2015-02-06 22:21:53 följande:

Alltså, det här med mensvärk i ryggen och ljumskarna. Har någon nån aning om det är för att man har foglossning? eller är det i samband med att bebisen borrar ner sig och kroppen börjar göra sig redo för förlossningen?

Denna graviditet är helt annorlunda jämfört med min första kan jag lugnt säga. Eller så är det för att det är så länge sen. Men minns inte att jag hade nån sammandragning innan förlossningen knappt.

Men nu är dom vanliga, sen det här med mensvärken nu som börjat.

Sen blixtrar det till och sticker där nere, kan inte förklara men de är mycket konstiga saker som påbörjats numera :O :)

Mensvärk hänger väl ihop med förvärkar? Jag tycker jag läst att andra beskriver det. Jag har haft ordentliga hugg långt nere i magen idag, och hade inte bebisen legat i säte hade jag antagit att det hade med fixeringen att göra, nu vet jag inte :)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-02-06 22:35:32 följande:

Vet inte men det borde dimpa ner ett brev inom de närmaste två veckorna

Skall till bm på måndag men veckan efter det är min första vecka sedan kub som jag inte har något gravidrelaterat inbokat, kommer att kännas jättekonstigt .

Men följer jag de senaste veckornas trend lär jag väl åka in till specFörlossningen minst en gång under den veckan :-P

När hade ni vändningsförsöket?

Vi har inte fått datum för vändningsförsök än, först ska min vanliga bm kolla om bebisen vänt sig själv, och sedan blir vi väl vidareskickade. Förhoppningsvis inom en ganska snar framtid, jag är i 36+0 idag.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-07 08:54:23 följande:

Jag kunde inte ha mina vanliga jeans - eller ens kjolar! - efter v 12! Har gått upp ca 13 kg. Tycker ändå att jag är riktigt nöjd med kroppen, jag var beredd på att bli en späckhuggare. Även om jag vet att jag har fått köpa större trosor så tycker jag att jag ser ut som vanligt plus mage. Jag är alltså desillusionerad åt det ickekritiska hållet. Bra så.

Haha, det är ju det bästa!

Jag gick också upp tidigt, och framförallt var jag så jäkla svullen att det gjorde ont med byxor. Skönt när det hade gått så långt att det kändes befogat med mammabyxor.

Men jag får för mig att jag lätt kommer gå ner, trots att det här inte är vätskesvullnad. Optimist javisst!
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-02-07 10:00:24 följande:

så jäkla gött att få sova ut idag! Sov 9 timmar!!! Med de obligatoriska kisspauserna såklart!

Vägde mig eftersom jag gick in i ny vecka i fredags och den står på +16kg, ungefär samma som sista månaden alltså. Ang. kläder, HUR är ni byggda ni som kan ha era vanliga kläder? Jag kan ju inte ens ha mammabyxorna längre utan får nöja mig med tights och klänning. Fattar inte hur det är möjligt att ha sina vanliga kläder i tredje semestern? Och min mage är inte ens så stor utan ligger under mittenkurvan?

Idag, lugn dag och sedan in och fika med kompisar. Mysigt!

Bifogar en magbild nu från v. 37.

Jag har växt ur två par gravidbyxor, de är för tighta både i mudden och i benen. Nu har jag två par tights och ett par skitfula jeans jag kan ha. Men så sitter ju inte mitt enbart på magen, utan jag är större överallt :) Ska också gå och väga mig!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?