• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Alltså, 79,2kg efter kiss och före frullen. Det är 4kg mer än förra veckan när jag vägde mig efter frukost

Vad fan är det här? Ska jag börja öka 4kg per vecka nu på sluttampen??

Nej, nu får hon komma ut...

• Kpax
    Tussludd skrev 2015-02-14 07:45:05 följande:

Jag har slutat ställa mig på vågen nu... Törs inte. Men 4kg låter som vätska?!

Men har man en massa vätska redan på morgonen? Fingrarna känns iofs lite tjockare idag, men inte helt vansinnigt.

Jag tycker också att Go Next känns himla bra, valde Grey och har alltså vitt chassi. Jag tror jag är nöjd! :)
  • Kpax
    sommarstad skrev 2015-02-14 08:53:20 följande:

Jag är i 37 +4 och hade också önskat att barnet kan komma nu. Jag är dock inställd på att gå övertiden med 2 v.

Själva förlossningen känns det lungt med men första tiden hemma är jag lite nervös för. Känns så overkligt och ofattbart att vi snart har ett litet barn att ta hand om. Det är ju ett sånt stort ansvar. Har inte så stor erfarenhet av nyfödda hellre men antar att allt faller på plats när vi väl är där.

Ja, det känns som att jag kommer att skratta hysteriskt på väg hem från bb, bara för att det är så sjukt att vi får ta med oss ett barn hem. Vi kan ju ingenting om barn!

Jag ska bli bättre på att blogga om mina känslor och förväntningar nu och sen, det är säkert jättekul att gå tillbaka och läsa om något år :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-14 09:13:50 följande:

Det måste väl enbart vara vatten? Fett kan inte hopa sig så snabbt och din bäbis har väl inte tagit ett 4-kilosskutt heller... Vattnet kissar man ju ut direkt efter förlossningen, så egentligen behöver du inte kännas vid de här kilona.

Haha, tack! Jag kommer gå på vätskelinjen och inte låtsas om det här...
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-14 09:27:51 följande:

Alla hjärtans dag. Kommer ni att fira och bli firade tro? Jag har köpt en kokbok och slips (oh, ja, fantasilöst) men jag räknar med att maken glömt bort mig.

Vi brukar aldrig fira, men vi ska köpa lite goda ostar (bara pasöriserade... Och inget vin...) att smaska i oss ikväll. Apropå min viktuppgång, hehe :)

Vad är det för kokbok du köpt? Jag funderar själv på att investera i en.
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 11:14:47 följande:

På tal om vagnar, är det bara jag här inne som valt en Emmaljunga? Känner mig ju nästan lite utstött bland alla Brio och allt vad det är, haha. Jag har dock alltid varit ett fan av Emmaljunga (det här blir tredje) så jag tittade inte ens på något annat märke.

Nu ska här bakas bullar och skruvas ihop babysitter. Jag som varit huuur lugn som helst tidigare fick typ grispanik efter alla förvärkar så ALLT är upptvättat till bebis, igår bytte jag gardiner och gjorde vår här hemma och idag har jag som sagt också det jag gör. Känner mig grymt rastlös helt plötsligt, som att jag måste få allt färdigt NU! Sambon skakade på huvudet när han kom hem igår och jag stod på en stol och bytte gardiner.. "jomen det där gör nog susen mot dom där förvärkarna du har" :P jajamän!

Jag har fått för mig att Emmaljunga har bland de skönaste vagnarna att sova i, nu tänker jag på sittdelen. Verkar ombonade och de flesta jag sett har nog haft fullt liggläge (vilket min go next inte har). Med tanke på hur galet stora Emmaljunga är behöver du nog inte känna dig ensam :D
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-02-14 12:05:22 följande:

oj, wow! Lyx! Så kommer det inte bli här eftersom vi totalt har 3 hus inom en radie på 2 km :) men jag är glad över grannens bebis, riktigt glad!

Ang. vikt Kpax, hörde av BM igår att det nästan bara är vätska nu... jag tog ju också plötsligt ett skull upp igen denna vecka.. men hon sa att jag såg svullen ut och att det är vätska ... så tror på detsamma för dig!

Men gud vad skönt! Jag har visserligen ätit mycket, men 4kg på en vecka känns inte rimligt i fettvikt!

Nu har jag alltså gått upp 20 kg, och går jag över två veckor och ökar i samma takt slutar jag på plus 40 kg, men det kan bara inte vara möjligt, någonstans måste det ju ta stopp.

Min mamma gick upp 30 kg som sedan rasade av henne, så jag hoppas jag också slipper kämpa :P
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-02-14 12:16:28 följande:

Hallå alla glada! Får önska en happy Valentines Day!

Jag har köpt 2st (gravid förvirrad) bugaboo cameleon (båda begagnade) så nu har jag en vagn för mkt, men kan inte bestämma mig om det faktiskt kan va bra att plocka delar eller som extra vagn osv. Har även 5 set med sufflett, topplock & sittdelstyget (3st i olika blå, 1 burberry med beige sittdel & topplock, en med nått Paul Frank? Mönster.

Alla hjärtans dag firar vi tyvärr inte. Jag personligen skulle älska att bli lite bortskämd, men men. Min mamma kom förbi med lite choklad & gelé hjärtan, och chips från morfar :)

Hahaha, det är ju helt galet! Vad roligt, jag som tyckte jag var förvirrad som råkade köpa två skötväskor... Jag har mörkat mitt misstag, men du måste erkänna ditt antar jag? ;)

Kul med så många topset att byta mellan!
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-14 12:22:25 följande:

Flexitarianens kokbok - mycket grönt, lite kött. Svinbra! Inga pekpinnar.

Åhå, det låter som något för oss, jag har fastnat i kötträsket och pillar patetiskt ner lite dött djur även i en linsgryta. Ska försöka komma ur det och även övertyga sambon om att vegetariskt visst är riktig mat :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-02-14 15:03:33 följande:

Du KOMMER inte gå upp 20kg på knappt en månad... Lugn! :) ska bli spännande att se hur mycket man kissar bort första veckan sedan!

Ja, vi får väl se om vi lika glatt delar med oss när det gäller tappad vikt i bebistråden, eller om man plötsligt blir lite tyst. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?