BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
KarinIngrid, jag blir lite nervös när du inte skriver!
KarinIngrid, jag blir lite nervös när du inte skriver!
Ursäkta dum fråga men vad betyder ETA?
Jag har inte heller problem med besöksförbud, men om vi blir kvar flera nätter tex om det blir snitt igen så skulle jag väldigt gärna vilja att min son fick komma och hälsa på sitt syskon. De andra får vänta tills vi är hemma oavsett.
Så var man inne på sjukhuset, IGEN! Nya ljusrosa flytningar och sd samt tyngdkänsla. Får se vad läkaren säger. Önskar nästan att hen lägger in mig igen så att jag slipper åka fram och tillbaka hit hela tiden. Samtidigt så saknar jag ju dottern något otroligt när jag är borta.
Usch, mår helt illa också av tröttheten
Gnäll gnäll gnäll...
Någon som har några tips på hur man blir av med dessa hemska hemorrojder?
Jag smörjer för fullt med både bedövningssalva och salva mot just hemorrojder, men det händer ju inget.
Jag kanske är lite otålig, men det gör ju såååå ont.
Usch vilken start på dagen. Halsont, feber, huvudvärk, förvärkar och en liten som ligger och sparkar på revbenen. Väntar nu på att kl ska bli 8 så jag kan sjukanmäla mig sen ska jag försöka sova bort hela dagen.
Hej alla!!
Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterade igår. Jag var helt slut på kvällen när jag kom hem och bara slappade!
Goda nyheter!!
Allt gick jättebra och pluppen ligger nu med huvudet neråt!! Ska in på en extra koll nästa vecka så att han inte vänt sig igen men nu känns det så mycket bättre!
De sa att han är så lång så förmodligen kommer han inte klara av att vända sig igen på egen hand utan borde nu stanna i rätt läge!
Trycket från sidorna är borta och jag sov hela fem timmar i sträck inatt!! Vilket är mer än jag gjort senaste två veckorna!
Så nu sa BM att vi kan gå vidare som vanligt och se fram emot en "vanlig" förlossning.
Jag känner mig enormt lättad då jag verkligen inte vill snittas om det går att undvika!
Tack för era tankar!!
Hade en jättebra start på veckan. Lunchade med en kompis på måndagen som var väldigt peppande och positiv vilket gjorde att jag gick runt med mycket positiv energi och därmed var inte min 12-timmars arbetsdag på tisdagen ens lite jobbig. Men idag....
Har ont nedanför bäckenet i ljumskarna. Har jag haft till och från ett tag men igår så fick jag ont om jag stått stil, suttit, rört mig, ja oavsett vad jag gjort. I morse skulle jag ta på mig trosor och lyfte på benen som resulterade i hugg i ljumskarna och i nederdelen av magen så att jag skrek till. Då kände jag mig totalt värdelös och började gråta och var ledsen över att jag har problem med att ta på mig strumpor och skor, att jag gått upp 15 kg och att folk på jobbet hela veckan påpekat hur stor mage jag har och att jag går som en anka, att mina händer och fötter svullnat och att jag tydligen även börjat snarka så högt så mannen gått och lagt sig i gästrummet. Kände att jag kanske är så stor och kommer föda fram en jättebebis och var arg på mig själv för att jag ätit tre rader marabou choklad i veckan och att jag äter överhuvudtaget. Känner mig känslomässigt utmattad och borde nog inte ha gått till jobbet alls idag men så blev det inte. Ska vara duktig-syndromet som tyvärr inte lägger av trots att det nog hade varit bättre att sjukanmäla sig.
Var hos BM idag på nytt besök (33+3). Tror det var bra för då fick jag veta att mitt magmått låg precis på medelvärdet, jag var inte för stor och ska inte oroa mig för att få ett jättebarn. Anledningen att jag har ont kan vara något muskulärt men efter hennes undersökning så trodde hon mer på att det var fogarna och att min smärta strålade mot ljumskarna. Dessutom hade den lilla börjat sjunka ner med huvudet även om det inte var helt fixerat än så det påverkade också och var säkert anledningen till att jag fick ont i nederdelen av magen i morse. Och det förklarar varför det alltid känns som om det trycker där nere. Inte obehagligt så att jag inte står ut men så att det ofta känns som jag är kissnödig eller någon liknande odefinierbar känsla.
Snart helg!
Känner igen magproblemen ni nämner.. fast mitt beror ju inte på graviditeten i sig utan på min IBS och det var ju pga det jag blev sjukskriven.
Det finns dåligt med mediciner mot orolig mage och diarré när man är gravid tyvärr.. har ni inte testat Inolaxol kanske det kan vara en idé? Finns receptfritt och är bara lokalverkande i tarmen så det tas inte upp av kroppen och är därför inte farligt under graviditeten:) låter som ett laxeringsmedel och används ofta mot förstoppning men funkar även mot det motsatta. Smakar inte godis direkt men det är min räddning för att jag öht ska kunna ta mig igenom dagarna, även om jag fortfarande har problem. Finns både som pulver och granulat:)
Kan komma med en glad (och väldigt fånig) nyhet idag också! Som jag nämnt tidigare har jag aldrig lärt mig virka, aldrig ens testat. Skam den som ger sig, efter mycket googlande och tittande på youtube är jag nu på god väg att kanske eventuellt få till en mjukisuggla till bebis! Inte illa pinkat för att ha noll tålamod;) så nu har jag det jag roar mig med på dagarna och det känns lite lättare:)
Ni som haft problem med foglossning, min BM pratade om stödbälte om det skulle bli jobbigt för mig att klara de sista veckorna nu eftersom jag fått betydligt mer ont de sista dagarna och risken finns att smärtan är här för att stanna. Har ni stödbälte? Funkar det? Eller är det bara onödiga pengar?
nedräkning!!! Haft sista lektionen på min sista arbetsdag! Nu är det bara 10 elevtexter som ska rättas och sedan mina vänner är jag ledig till januari 2016!!!!!!
COUNTDOWN!