BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Nu jäklar ska jag sy en filt!! :)
Det orangea är velour och det andra är sån stretchig bomullsjearsey.
Nu jäklar ska jag sy en filt!! :)
Det orangea är velour och det andra är sån stretchig bomullsjearsey.
Ja, jag önskar att jag hade haft en overlockmaskin. Jag har iaf hittat ett mönster på en filt som man syr ihop räta mot räta och sedan vänder och syr ihop för hand. Efter det syr man en kantsöm runt hela, ungefär 3-4 cm in på filten. Den sömmen hette tydligen fuskoverlock och mamma hade den sömmen på sin maskin så jag överlåter till henne att fixa finishen tänkte jag ;)
Jag har inte heller någon sexlust, och får ont när vi ändå försöker.
Skittråkigt! Jag hoppas att det kommer tillbaka snabbt, men är lite orolig för att jag ska känna mig skitful innan magen dragit ihop sig, och känner jag mig ful har jag svårt att njuta.
Drog just i mig en hel Ben & Jerry's för första gången. Märkligt att inte viktökningen stannar av... ;)
Wow, tror att jag för första gången på MÅNADER sovit en hel natt utan att vakna en enda gång!!
Ingen av de andra i familjen som väckt mig, inte vaknat för att byta sovställning, inte vaknat för att jag haft ont nånstans. Helt otroligt! :)
Jag tror jag behövt kissa på natten kanske max 10gånger under den här graviditeten. Helt sjukt egentligen eftersom det känns som att bebis trycker på så mycket och jag får springa och kissa hela dagarna. Skönt att slippa vara vaken av den anledningen åtminstone:)
Min plupp ligger fast på tvären!
huvudet inkilat på ena sidan av magen under revbenen och fötterna på andra sidan, det är helt tomt nedåt i magen.
Jag känner hur han sträcker på sig så det spjärnar i magen och det känns som att han är på väg ut genom sidan!
Ska på vändningsförsök och är sjukt nervös och livrädd!!
Någon som har några lugnande historier att berätta om ?
Eller erfarenheter kring vändningsförsök över huvudet taget?
BM sa att fötterna/rumpan ner kan ju gå att föda normalt ändå men på tvären är ju omöjligt så lyckas de inte vända honom så blir det snitt.
Jag är livrädd för det.
Så har jag läst lite om vändningsförsök och blev inte så uppmuntrad av det heller, det är tydligen lite lättare att vända dem om de ligger upp och ner på fel håll men inte så vanligt att de lyckas när de har kilat fast sig på tvären.
Läste också att de kan råka starta förlossningen under vändningsförsöket och att man alltså ska ha bbväska och partner med sig och redo att bebisen kan komma!!!
Ska in imorgon är så nervös nu!
Har insett att jag har tre typer av sd.
1. De som inte känns alls utan där magen bara blir hård
2. De som känns som ett tryck över hela torson men inte gör ont
3. De som gör lite ont
Hur känns era sd?
KarinIngrid, såg förresten att du har bf 23, hur kommer det sig att de gör vändningen så tidigt? Jag kommer vara 37+4 nästa kontroll, och får isf en tid för vändning efter det. Det blir ju rätt stor skillnad mellan oss då.
ja, jag är bara i vecka 34 nu. Min BM sa att han är väldigt lång och därför har kilat fast sig så de vill försöka göra vändningen innan han växer till sig ytterligare. han har legat såhär i två veckor nu! Därför tror hon inte att han kommer vända sig på egen hand.
Han har väldigt långa ben, förmodligen efter sin far som är två meter!
Såhär ser det ut utanför vårat fönster idag. Är så less på snön nu:(
Och så tittar jag igenom gamla bilder i mobilen och hittar den här från i somras! Längtar ihjäl mig efter att få ha långledigt med hela familjen, värme, sol, bad och framförallt mysiga vagnpromenader!