BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tycker ni gör det bra alla ni som tar ut så få dagar och klarar er på det!
Tycker ni gör det bra alla ni som tar ut så få dagar och klarar er på det!
Blöjan har läckt hos oss i natt inte en utan två gånger. Tror den börjar bli för liten... För det problemet hade vi inte tidigare. Måste de växa så fort?
Börjar kunna ställa klockan efter Hs sovtider på natten. Somnar runt sju och om man innan dess fixat med pyjamas och ny blöja sover han till runt 23. Tyvärr måste jag då byta blöja efter amning och amma igen. Därefter vaknar han vid 2 och även då är det amning, blöjbyte, amning (idag somnade han inte om förrän kvart över tre) sen nytt uppvak vid fyra och ännu ett uppvak vid sex (halv sex idag). Jag gissar att det är hans täppthet som gör att han sover kortare och kortare pass men idag somnade han iaf om efter amningen nu på morgonen. Men han kommer oavsett vara vaken om en timme eftersom det inte är bra sömn och han brukar vara vaken några timmar nu på morgonen innan han blir jättetrött runt halv tio.
Jag önskar han slutar vara täppt för då tror jag vi skulle kunna hoppa över ett pass vilket skulle vara helt fantastiskt. Sen hade jag önskat att han slutade producera bajsblöjor på natten för då hade vi kunnat hoppa över blöjbyte och kortat ner vakentiden. Jag är trött eftersom jag inte sov från sju igår kväll. Gjorde det i helgen för att jag var helt slut vilket gjorde att jag klarade de sena passen bättre. Men det kan jag inte göra varje dag.
Nähä, vaken sur H. Då var det morgon..
Trollunge: jag kan också skippa klockan och gå på Folkes uppvak :) vi gick och lade oss igen nu, hoppas jag kan somna för vi har inte sovit sedan fyra zzzz
Vad skönt för dig septemberbarn! Jag har en jag ger upp dag idag (eller iaf nu på morgonen). Orkar inte med ännu en dag där H vaknar halv sex. Jag behöver sova! Han är världens sötaste men jag är trött. Förhoppningsvis kan jag få några minuters sömn idag eftersom mannen är hemma men oftast är jag så snäll och ger honom tiden att sova för att han inte ska tycka det är jobbigt
Igår var jag orolig för nattsömnen. Han somnade tre på eftermiddagen och sen ville han inte vakna. Vi skulle bort till kompisar vid sex och grilla så vid fem försökte jag väcka honom för mat vilket innebar att han vaknade tillräckligt för att äta lite men somnade om sen. Sen sov han till åtta. Visst var det trevligt att kunna äta och umgås med kompisarna ifred men jag oroade mig för att han inte skulle sova i natt. Men förutom att vara vaken fram till tio när han somnade så sov han sen fram till halv tre (och lurade mig att vi skulle byta bajsblöja vilket visade sig bara vara fisar) och sen sov han vidare till sin standardtid halv sex. Tycker dock han borde ha lite längre nattsömn än mellan tio och halv sex. Han borde behöva mer (jag behöver det definitivt) men jag är glad att vi bara hade ett uppvak under den tiden.
Japp sömn är den eviga diskussionen Men det känns som livet kretsar runt det just nu. Det och mat och blöjbyte. Jag fick lite sömn till för mannen tog H som mycket riktigt var trött men kunde inte somna själv. Så det blev gungande i stolen där nere medan jag fick sova. Sen blev det en skön varm dusch innan vi bytte av. Så nu får H mat medan mannen duschar och sen ska vi fixa frukost innan det är dags att ta sig till BVC för kontroll.
Vi har också varit på BVC idag. H vägde 5100 och har därmed gått upp ett kilo sen födseln. Längden mättes till 58,1 cm vilket förklarar varför hans 56-kläder börjar bli trånga. Dags att plocka undan dem.
Vi har sen igår en mörk fas känns det som. Skrik, mat och sömn med någon kortare glad tid kring sju på kvällen. Mycket sömn för honom men han kanske behöver set efter förkylningen eller så hör det till fasen.
Har också skav när jag går. Trodde inte det var framfall. Hoppas iaf att det inte är det. Två veckor kvar till kontrollen. Får se vad den visar.
Idag blev det majbål på lokala scoutkåren. Med amning och blöjbyte i det fria. Ny upplevelse men det funkade förvånansvärt bra.