Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-02-04 09:40:07 följande:

Har insett att jag har tre typer av sd.

1. De som inte känns alls utan där magen bara blir hård

2. De som känns som ett tryck över hela torson men inte gör ont

3. De som gör lite ont

Hur känns era sd?

Jag har nog bara nr. 2 tror jag. Nu när den är lite större så känner jag ett ordentligt tryck när jag får en sammandragning, framförallt neråt.

Har dock inte så jättemycket sammandragningar, men en jäkla massa mensvärk däremot.
  • snö 81
    snö 81 skrev 2015-02-04 12:14:00 följande:
    Jag har nog bara nr. 2 tror jag. Nu när den är lite större så känner jag ett ordentligt tryck när jag får en sammandragning, framförallt neråt.

Har dock inte så jättemycket sammandragningar, men en jäkla massa mensvärk däremot.
    Och bara för att jag skrev det så fick jag precis en sammandragning av typ 1 :)
  • snö 81

Såhär ser det ut utanför mitt fönster :-/

Luleå har slagit sitt snörekord från 1966 med två centimeter, 113 cm snö har vi nu.

Längta efter vår känns meningslöst, vi kommer ha snö till midsommar känns det som...

• snö 81

Det finns hus och en väg där bakom snödrivan, men det ser vi inte längre...

• snö 81
    Mimipig skrev 2015-02-04 17:38:28 följande:

Min man har fått ett jobbuppdrag på en båt utan möjlighet att ta sig i land en heldag från 07-20 exakt två v innan bf. Eftersom han blev av med sin fasta tjänst i januari vill han helst inte tacka nej till jobb/pengar/uppdrag. Jag har inte förbjudit honom utan sagt att han måste ta beslutet själv och leva med ev konsekvenser. Min mamma födde mig ca 10 dar tidigt och brorsan likaså. Finns det nån föda-tidigare-ärftlighet? Hur hade ni resonerat?

Min mamma fick på BF-14 och BF -1, jag själv blev igångsatt på BF+8 så nån ärftlighet i mitt fall var det ju inte.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-02-04 17:38:28 följande:

Min man har fått ett jobbuppdrag på en båt utan möjlighet att ta sig i land en heldag från 07-20 exakt två v innan bf. Eftersom han blev av med sin fasta tjänst i januari vill han helst inte tacka nej till jobb/pengar/uppdrag. Jag har inte förbjudit honom utan sagt att han måste ta beslutet själv och leva med ev konsekvenser. Min mamma födde mig ca 10 dar tidigt och brorsan likaså. Finns det nån föda-tidigare-ärftlighet? Hur hade ni resonerat?

Min mamma fick på BF-14 och BF -1, jag själv blev igångsatt på BF+8 så nån ärftlighet i mitt fall var det ju inte.
  • snö 81

Var till specmödra idag för att träffa en läkare. Han gjorde ett tillväxtultraljud pga mitt blodtryck och vid v.33+3 som jag är i ska bebis väga ungefär 2150g och vår bebis vägde enligt uppskattning 2098g :)

Fick en ny tid i v.37+2 och sen ska jag in för bedömning om ev igångsättning den 20/3 - dagen innan bf.

• snö 81
    Misty W skrev 2015-02-04 19:28:52 följande:

Men oj, nu är det inte långt kvar tills vi börjar ploppa ungar :)

Är ni alla med på bä listan? Vilka av er har bf första veckan i mars?

Jag har bf 16/3 men har snittet 10/3

Känns som att jag har en evighet kvar till det är dags - 6,5 vecka :(
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-04 20:10:43 följande:
    Ja det känns ju långt, men tänk va länge vi väntat ;)

Har du allt klart hemma? Du får köra en baby sak om dagen så kanske det går fortare.

Passa på att boka in en kompis per dag också. För mina dagar sniglar fram när jag sitter hemma ensam.
    Nej, vi är inte klara med bebisfixet än. Men vi är precis i startgroparna för renovering av tvättstuga, badrum och kök så om vi bara kommer igång där så kommer säkert tiden gå för fort för att hinna klart :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-04 21:50:31 följande:
    En evighet samtidigt som det kan bli när som helst egentligen.
    Ja precis! Men jag är så inställd på att eftersom dottern dröjde på sig så kommer jag inte få innan nu heller. Dock sa läkaren som jag träffade idag att det inte finns någon tidsinställning på kvinnor, att bara för att man gått över en gång så gör man det varje gång.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?