Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2014-10-07 17:03:09 följande:

Påtal om kläder var jag på stan idag. Bor i en småstad men vi har de vanligaste butikerna (hm, lindex kappahl och några till) men bara hm hade mammakläder. Det är en liten avdelning som dessutom var väldigt rörig. Jag älskar småstäder men detta blev jag lite besviken på. Tur är det nära till både Örebro och Karlstad så det blir nån tur till nån av städerna snart för att handla lite till bröllopsresan :)
    Barnavdelningarna är det dock inget fel på så kunde inte låta bli att handla lite till bebisen.  ;)

Det är precis samma här hemma. Jag har köpt två par mammabyxor från just hm, men sen får det nog mest bli vanliga överdelar i större storlek eller med lite längd. Jag har tittat lite i andra städer, men verkar mest vara hm som har faktiskt.

Åh, vore kul med lite bilder här på vad man handlar till de små också:) jag har inte handlat något till bebisen än, men det börjar klia i fingrarna :)
  • Madelia

Jag har börjat känt lite puffar från bebisen nu tror jag. Försökte först för några dagar sedan bortförklara det som något annat, men jag tror faktiskt det är fosterrörelser. Jag hade

Moderkakan högt upp i bakvägg har jag för mig hon sa, så då kanske det inte är omöjligt att det börjar kännas nu i v.19. Men det är inge fjärilsfladder här utan som en liten pick eller nervryckning typ på insidan :)

• Madelia
    MonDieu skrev 2014-10-07 19:04:47 följande:
    Jag känner också det du beskriver - något som påminner om nervryckningar på insidan. Sjukt mysigt :)
    Ja det är supermysigt:)
  • Madelia
    snö 81 skrev 2014-10-07 19:14:34 följande:
    Jag har känt fladder och som att någon kittlar mig från insidan några veckor nu (andra barnet). Men nu senaste dagarna har jag börjat känns som nervryckningar där inne, som att den sparkar eller har hicka :)

Jag är i 16+5 nu
    Ja så känns mina med:) fladdret som ofta verkar vara innan kanske bara gick mig obemärkt förbi då jag väntar första och inte har någon aning om hur och när det kan kännas:) men nu tror jag minsann det inte kan vara något annat:)
  • Madelia
    Teresiat skrev 2014-10-08 18:55:40 följande:

Någon mer som skaffat en Bola? Jag älskar min, den påminner mig om bäbis i magen.. :)

phpZK1nb847275.jpg

Jättefin, jag har också en som jag fick av min mamma i födelsedagspresent för ett par veckor sedan, men har inte hunnit använda så mycket. Ska försöka med det nu när bebisen kanske borde börja höra den lite snart :)
  • Madelia
    sommarstad skrev 2014-10-10 19:43:46 följande:

Har nån börjat fundera på namn än? Vi hade flicknamn klara men inte pojknamn. Typiskt att det då skulle bli en pojk ;)

Mellannamn har vi dock klart för oss. Enligt tradition i min släkt döper man efter föräldern med samma kön. Alltså hade det blivit en dotter skulle hon få mitt förnamn som mellannamn. Precis som jag har mammas förnamn som mellannamn och hon i sin tur har mellannamn efter mormor osv. Maken vill dock inte några söner ska ha hans namn men vill gärna att sonen ska döpas efter hans helbror. De båda står varandra nära och det är ett jättefint namn så det känns bra för oss båda. Vet att min svåger kommer bli jätteglad men han kommer såklart inte få veta något innan. Ska bli en överraskning. :)

Får vi en till son i framtiden så döper vi det efter båda mina bröder. De har båda namn som slutar på -rik så då hade vi tänkt ett tredjenamn som slutar på -rik.

Visst har vi börjat fundera lite för att det är kul att se vart man står och diskutera namn fram och tillbaka, men tror inte vi kommer komma fram till några/något bestämt innan bebisen är ute. Men visst samlar man på sig favoriter och vi har väldigt många fler tjejnamn än killnamn vi är överens om.

Eftersom vi inte fick veta kön på RUL måste vi ju dessutom ha lite förslag av varje sort:) men det känns väldigt mysigt att prata namn tycker jag på nåt sätt :)
  • Madelia
    I väntans tid eller inte skrev 2014-11-11 17:54:49 följande:

Hejhej! Tänkte hoppa in här om det går bra!

Jag är 32 år och väntar mitt första barn Bf 6/3!!! ?? Är nu i v23+ 3 bor i tyresö.

Jag undrar nu om ni har sammandragningar ofta/ varje dag? Och om ni har börjat skönja ett mönster när era bebisar är vakna/ aktiva/ sover?

Jag har sammandragningar varje dag, vissa dagar mer, andra mindre. Men absolut minst några gånger om dagen. Är i v. 23+1.

Jag tror min lille brukar vara extra vaken och pigg runt 11 iaf, men vet inte om jag tänker på det extra mycket då för jag letar efter ett mönster :) men annars brukar den greja runt lite då och då så fort jag är stilla en lite längre stund :)
  • Madelia
    JhjärtaK skrev 2014-11-13 17:03:31 följande:
    Hahaha! Ja, två till priset av en liksom smile2.gif . Fast priset är mer 1,75 skulle jag vilja säga så så rabatterat får man dem ändå inte tyvärr smile5.gif

På tal om pris så försökte jag förgäves få 20% rabatt på en barnvagn idag och var så så nära men det hela föll på målsnöret smile4.gif . Så jag har fortfarande inte köpt en enda grej till bebisarna och är i vecka 21, känns ju helt galet!
    Jag är i v.24 och det enda jag köpt är ett babynest. Så du är iaf inte helt ensam om att inte ha shoppat massor än:)
  • Madelia

Vecka 24+5 och upp 8-9 kg. Var hos bm i tisdags. Hjärtljudet var normalt och SF-måttet inom normalkurvan även om det var i den nedersta kanten.

• Madelia
    tovemaja skrev 2014-11-23 14:55:16 följande:

köpte också nya batterier till vågen i veckan och blev positivt överraskad över "bara" +9kg. Känner mig så tung!

Idag målar vi prickar i barnkammaren... så mysigt!!

Vad mysigt att fixa i barnkammaren! Vi bor i en tillräckligt stor och egentligen väldigt fin lägenhet, men ska förhoppningsvis bygga hus nu och då är motivationen verkligen på botten när det gäller att fixa här hemma. Så det blir nog inget riktigt iordninggjort barnrum nu för oss utan bebisen får ha sin säng hos oss och någon byrå och så i rummet som är över och nu används som kombinerad walk in closet för mig och kontor för min sambo. Men längtar efter att få inreda barnrum!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?