BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Testade att pumpa samtidigt jag ammade och helt plötsligt fick jag ut 50ml utan större problem. Dock var det svårt att klara av att se till att V hade bröstet samtidigt. Vilgot brukar dessutom få raseriutbrott efter han ammas en stund. Han äter och skriker om var annat. Då fick jag ge upp pumpning.
Har nån samma problem vid amningen? Alltså att det skriks i samband med amningen.
Jag tog upp det med sjuksöterskan och hon trodde att det kunde bero på att när den tjockare mjölken kräver större ansträngning från honom vilket han inte gillar/förstår. Han förstår iaf inte att det blir svårare om han skriker. Jag vet inte vad jag ska göra mer än att vara tålmodig och försöka lugna honom. hon menar på att han lär sig med tiden. Men det är inte lätt att försöka amma en unge som skriker mellanåt. Testar att byta ställning, pausa honom från bröstet, försöka att rapa honom då och då (iaf det skulle vara det som stör honom). Jag sjunger, jag vaggar, jag stryker lugnade vilket ibland lugnar för stunden. Maken tar honom mellan åt för att få honom bort från mjölklukten för att lugna honom. Vilgot går upp i vikt så han får ändå i sig den tjocka mjölken. Dessutom är vi fortfarande nybörjare när det kommer till amningen så det blir förhoppningsvis lättare med tiden men oj vad det tar på en med en bebis som skriker fast han har maten framför sig.
Det går kanonbra ibland och ibland känns det som hon bryter ihop bara jag lyfter på tröjan och jag blir tyvärr rätt irriterad för att jag vet att hon alltid blir på bättre humör när hon väl ätit.... Hon själv däremot hajar det inte.
Ibland blir hon också ledsen när hon väl ätit ett tag, kanske är det som din sköterska säger de gångerna iaf.