Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag har inte hunnit läsa alls på ett par dagar men vill passa på att säga stort grattis till alla som fått era små under den tiden!

Strax efter tolvslaget 11/3 kom vår tjej ut och vi mår bra efter omständigheterna. Utan att röja några detaljer man inte vill lyssna på när man har det framför sig kan jag säga att det var lite långdraget i slutet av förlossningen så vår lilla tjej var medtagen och hade vatten i lungorna så hon fick direkt skynda iväg med sin pappa för att få hjälp. Jag blev ensam kvar för det sista och fick träffa dem runt två timmar senare. Det var en olycklig väntan. Hon behövde hjälp med andning och övervakning på neonatalen till förmiddagen efter och nu är hon helt återhämtad och vi hoppas få lämna bb imorgon.

• Madelia

Godmorgon! Har varit väldigt dålig på att uppdatera nu, men dagarna med lilltjejen går undan på något sätt. Jag är inne och kollar av hur det går för er andra ändå och hoppas att alla har sina små ute snart:)

Tänkte kolla om några av er beställt babynest från någon på nätet? Och vad det isf kostade och hur lång tid det tog att komma? Vissa kanske har några färdigsydda. Jag skulle vilja ha ett till nämligen och kommer inte ihåg vart jag beställde den vi har nu.

• Madelia

Stort grattis till er som fått sen sist jag skrev!!

Är inne ff inne och läser då och då, men längtar till alla har sina bebisar på utsidan så tråden blir lite mer enhetlig. Och jag förstår att ni som inte har det än längtar ännu mer och börjar/ har tröttnat för länge sedan. Lycka till till er!

• Madelia

Hej. Tänkte kolla med er en sak jag funderat på. Hur tänker ni andra om att ta in era bebisar på affärer och så nu i början? Väntar ni? Isf hur länge?

Vi har undvikit att ha med henne in, men det börjar kännas lite omständigt nu att jag inte kan gå in någonstans när min sambo jobbar eller att vi inte kan handla tillsammans. Samtidigt vill jag ju absolut inte riskera att hon blir sjuk eller så, då väntar vi hellre. Men jag vet inte hur länge det rekommenderas riktigt.

• Madelia
    ebe91 skrev 2015-03-30 20:14:04 följande:
    Jag har med Bosse överallt, första 2 veckorna undvek jag för mycket folk. De på affärerna kommer ju inte så nära, o oftast ligger han nerbäddad i sin vagn så han känns rätt skyddad där. Alla som vill hälsa på oss hemma får också göra det, så länge de är friska!
    Tack för svar:) Ja, hon lite drygt 2 veckor nu så det kanske ska gå bra att ta med in nu. Jag känner mig väldigt ny på det här bebisområdet, haha. Jo, vi har också haft en väldig massa besök, bara de som du säger har varit helt friska har det varit ok att komma.
  • Madelia
    Mimipig skrev 2015-04-03 10:53:40 följande:

På tal om vikt. Jag vägde mig igår, en v efter förlossning. Hade bara (?) gått ner 5-6 kg. Jag vet att man inte ska vikthetsa, och jag har faktiskt varit jättesnäll mot min degiga kropp och sagt ärligt till den att det är ok att se ut så här fluffig efter den stora bedriften, men jag trodde liksom ändå att lite mer skulle ha runnit av. Mer vatten. Jag är svullnare än någonsin, ser ut som en badboll i ansiktet. Pga av foglossningen som fortfarande är kvar så kan jag inte ta några hurtiga promenader, kan inte ens ta mig runt kvarteret, och banta tänker jag inte göra, så jag får bara finna mig i detta och hoppas att amning bränner och att vattnet försvinner på nåt sätt. Varför är det kvar? Löser överallt att man kissar ut allt vatten direkt efter förlossningen. Tips och klokskap kring detta?

Hur har ni det med era kroppar?

Jag gick upp 15-16 kg och har efter tre veckor 6 kg kvar till vikten jag startade med. Nu har det dock stannat av så de sista kilona får jag nog jobba lite för att bli av med, de första försvann av sig själv. Men det känns ok och får vänta till efter påsk med några större ansträngningar:) man känner ju sig smal ändå såhär direkt efter fast jag fortfarande väger mer än jag någonsin gjort tidigare.
  • Madelia
    tovemaja skrev 2015-04-15 03:43:59 följande:
    Låter superlyxigt! Jag är vaken för andra gången nu, ska väl inte klaga heller, men det lutar åt minst 4 uppvak denna natt... Vilket är helt ok om man får somna smidigt däremellan... Håller tummarna!

Måste ta tag i mina grav-kilon nu innan det skenar åt fel håll. Haft 5,5 kg kvar tillräckligt länge för att jag ska inse att de inte kommer försvinna av sig själv. Kroppen känns ok om det inte vore för "degklumpen" under naveln. Inser att det bara gått 6 veckor och inser att jag inte kan börja träna innan efterkontrollen om två veckor... Men måste sluta med fikat som blir varje dag nu! Helt ok de dagar jag rör mig vettigt, men inte annars.

Någon som vill vara med? Mitt mål är 0,5 kg i veckan fram till midsommar!
    Jag har 5 kg kvar jag vill gå ner nu. För min del får det gärna gå lite fortare, men min kropp brukar funka lite så att jag går ner ganska fort när jag försöker och upp ganska fort när jag slarvar. Mitt största problem nu är att jag har vant mig vid att äta godis på kvällarna och det känns inte alls roligt att sluta med det. Så lite pepp kan behövas:)!!
  • Madelia

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera, men har läst det mesta som skrivits:) Nu känns det dock som vardagen kommit igång ordentligt och jag hoppas det är okej att jag hoppar tillbaka in och är med och skriver. Känns som det kan behövas någonstans att ventilera sig:)

• Madelia
    tovemaja skrev 2015-04-15 10:46:07 följande:

Kul! Då är vi några stycken! Rätta mig om jag missat någon.. Ebe, snö, madelia, sommarstad, trollunge och lilllouise!

Låter det lagom med mål på 0,5kg /vecka för er också? Tänker att man rapporterar vikt en gång i veckan om det känns ok samt peppar varandra i tråden med bra mat och hur man rört sig. Jag kommer även skvallra på mig själv när jag inte gör som tänkt :)

Låter bra, jag vet redan nu att jag på helger och kalas kommer att unna mig fika och så. Jag tycker det är alldeles för tråkigt att vara stenhård mot mig själv. Däremot ska jag försöka hålla mig från det onödiga på vardagskvällarna i tv soffan.

Nu ska jag klä på oss och gå ut en långpromenad med vagnen :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?