BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Nu har jag varit på KUB ultraljudet, vi fick siffror vi är nöjda med och nu går det inte att tvivla på att det är något därinne. Det var verkligen häftigt!
Nu har jag varit på KUB ultraljudet, vi fick siffror vi är nöjda med och nu går det inte att tvivla på att det är något därinne. Det var verkligen häftigt!
Grattis Madelia :)
Va skönt för er!!! Jag ska göra mitt KUB imorn...är så nervös så ja glömmer å andas emellanåt...;) Pga min ålder varnar alla mig för att ja nog inte kommer få så bra resultat å ja försöker hela tiden intala mig själv att ja inte ska bli besviken om det visar sig att det blir som ja blivit varnad...men det är allt annat än lätt..:/
Man får alltså "svaret" direkt?! Fy nu blev ja nästan svimmfärdig!!!!
Daisybramble...idag gjorde vi vårt KUB...fick resultatet 1:3412...så vi gör inget FVP :)
Det är ju trots allt en viss risk å göra FVP så det vill man ju undvika!
Vi fick även lite ändrat BF datum å det ser ut å bli ett februari barn :)
Är lite nyfiken på om någon gått upp i vikt något och isf hur mycket:)?
Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 3-4 kilo. Jag är ganska smal sedan innan och motionerar en del, men tyvärr äter jag alldeles för mycket nu också:) Man vill ju inte gå upp jättemycket mer än man behöver.
Skönt att inte vara ensam om att redan fått mage :)
Synd att man inte kan ladda upp bilder via mobil appen.
v12 idag
Var på kub idag men jag har inget foster som växer även fast livmoder och kroppen fortsätter vara gravid, det var nog en av dom sjukaste saker jag någonsin varit med om gått 13v och det lilla dom hittade var knappt 4mm. Väntar nu på gyn remis för att få kroppen att sluta vara gravid.
Hade hellre valt ett missfall för då vet man att något var fel, jag vart så sjukt chockad och tänkte nä men dom tittar fel såklart fostret finns där. :(
Idag har jag varit och tagit cellprov, bm sa också att allt såg fint ut. Inte för jag vet vad hon skulle kunna se, men är nöjd över allt som låter som att det ser bra ut, haha!
Har även bokat RUL idag, så om 3 veckor, 30 sept, får vi förhoppningsvis reda på om det är en liten flicka el pojke vi väntar på:)
Hej.
Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!
Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.
Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.
Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...