Inlägg från: Pyret 85 |Visa alla inlägg
  • Pyret 85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Med sonen hade jag illamående hela grav. Men det kom, jag kräkte och sen var det borta. ett par tre gånger om dagen. Nu är illamåendet konstant och det går inte över även om jag kräks. Inte kräkt så många gånger men dock.
    Ja BM rekommenderade också postafen och åksjukeband. Får se om jag behöver ta till något sådant.

Det är inte så att jag inte kan äta eller så bara liksom konstant illamående som är störigt.

• Pyret 85
    Madelia skrev 2014-08-10 09:25:29 följande:
    I vårat landsting får man bara ett ul och det är RUL som väl är i v.17-20 något :/. Men sen är det nå speciella omständigheter får man säkert fler.
    Ja samma hos oss.
  • Pyret 85

Kraftig molvärk sen ca 15 idag, nu ikväll när jag var på toa kom det blod när jag torkade mig. Ringde och rådfrågade 1177 som tyckte jag skulle ringa gynakuten. Sagt och gjort men dom tyckte jag skulle avvakta och ringa igen om det blev värre. Efter jag gråtit ett tag gick jag på toa igen och då var det rosa knappt synligt. Hoppas det håller sig borta nu.

• Pyret 85
    Teresiat skrev 2014-08-11 19:55:38 följande:

Pyret - åååh nej!!! Vad jobbigt :( som du vet så behöver en blödning inte betyda något negativt. Men jag lider med dig och förstår din oro. Hade också liten blödning/brun flytning i v 8.. Är v 10 nu.

Precis jag vet ju att det inte behöver betyda något men man blir ju ändå orolig. Hade inga blödningar alls min förra grav och detta är den andra denna grav. Sist var det efter sex men då hade jag inte ont. Det är smärtan i magen i kombination med blödningen som gör mig orolig. Hoppas ärtan mår bra och vill stanna.
  • Pyret 85

Det slutade blöda igår och kom inget mer på hela kvällen/natten. Imorse hade jag en liten brun flytning, åkte till jobb som vanligt. Och vid 10 började smärtan i magen igen. och tyvärr så blöder jag lite mer nu. Åkte hem från jobbet och har pratat med gynakuten. Dom tycker jag ska avvakta för att det blöder inte tillräckligt. Denna oron äter upp mig inifrån. Sambon är på väg hem nu iaf så jag slipper vara ensam.

Det hade varit skönare att få bekräftat att det gått åt pipsvängen alt att allt är bra.

• Pyret 85

Nu tänker vi strunta i vad de säger på gynakuten och åka in iaf. Smärtan är olidlig.

• Pyret 85

Tack för stödet. Tyvärr slutade det i missfall. Allt kom ut precis innan jag träffade läkaren.

• Pyret 85
    Storkbo skrev 2014-08-12 17:15:24 följande:

Fy va tråkigt! :(

Tänker på dig/er!

Har du haft missfall förr? I vilken v var du?

Jag hade missfall i januari så jag vet exakt hur jobbigt det är...trodde aldrig ja skulle våga bli gravid igen...men med hjälp av mina vänner å kollegor och kurator orkar man! Kämpa på nu! Håller tummarna för att ni snart blir gravid igen!

Nej detta är mitt första missfall. Va i v 8.
  • Pyret 85

Tack alla! Har ett oerhört stöd från sambon. Ja detta känns verkligen piss men försöker ändå tänka på att det var något som var fel med graviditeten och därför blev det missfall.

Har inte ätit mkt på hela dagen. Fick i mig tre skedar yoghurt innan vi åkte till akuten men det kom upp lika snabbt igen. Sambon lagade mat och jag åt lite äggröra men tyvärr kom det också upp igen. Inte alls hungrig heller.

Smärtan i magen är iaf borta. Tror att allt som skulle ut kom ut på akuten. Precis när vi skulle gå in så rann det till ordentligt och jag gick på toa när jag anmält mig i receptionen. När jag torkade mig va där en stor klump, typ 4 cm lång eller nått, antar att det var fosterhinnor osv. Det blöder fortfarande men inga klumpar. Förlåt om jag är ingående!

• Pyret 85

Ja jag har sjukat mig onsdag och torsdag. Har semester på fredag då vi ska åka till Liseberg. Känns bra att få komma iväg och tänka på annat. Sambon jobbar hemifrån imorgon och det känns skönt att slippa vara ensam. Läkaren på akuten gjorde vul och hon kunde inte se någon graviditet i livmodern och hcg-halten var ganska låg. Men det är bra att allt kommit ut av sig själv så jag slipper bli skrapad.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?