Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nu har jag fått tillbaka mensvärken och den har pågått hela natten, men den är inte så stark att jag inte kan sova, jag kan somna mellan alla kisspauser, men det är helt klart en förändring från tidigare nätter. Men att detta skulle betyda att det är bäbis på gång idag - nej det tror jag inte. Det gör inte tillräckligt ont. Det är nog bara ett litet smakprov.

• Mimipig
    sommarstad skrev 2015-03-15 06:36:45 följande:

Nu är vår son här. Han kom igår vid 21-tiden. Inte förren nu har han velat somna så jag är inte bara helt slut från förlossningen utam ännu en nstt utan sömn. Ska skriva och berätta mer senare.

Hurra! Grattis!!!
  • Mimipig
    linaxelsson skrev 2015-03-15 09:02:43 följande:

Den 11/3 kl 20.47 föddes vår lilla dotter, Ester Maja. Hon var 47 cm lång och 2720 gram tung. Kom drygt en vecka innan bf.

Stort grattis!
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-15 08:51:29 följande:

Lite skönt får jag ändå tycka att fler har lite hjärnhandikappade män smile5.gif min bror sa till honom att han själv hade vit månad innan frun födde så min man skulle då inte klaga. Brorsan och hans fru fick dessutom barn i juli, lite värre period kan jag tycka.. Min man sa också men ett par öl gör väl inget, jag ska ju inte bli full! Men det handlar ju om tryggheten också! Att ha nån vid sin sida som stöttar en! Nä män fattar ingenting, min gubbe har snarkat hela jävla natten nu så ska nån kunna sova där han sover får han lösa detta nu, en bebis kommer inte heller kunna sova i det oljudet! Apoteket nästa! smile5.gif

Stort grattis till alla nya bebisar!! Fyy så avis jag är!! Stort lycka till!

Ja, det är värre att ha vit månad under sommaren än mars. Jag tycker dessutom att vår tajming, att föda i mars, är perfekt inför sommaren och rosé!

Jag förklarade för min man igår att det handlar om att jag vill känns mig trygg med att han är klar i huvudet när det gäller, och att jag inte kan räkna med det om han har druckit nåt, även om han själv tycker att han är spiknykter. Det kan ha gått fram. Oklart. Ikväll ska vi på middag, jag slår vad om att han kommer att ha glömt alla löften då.
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-15 17:53:50 följande:

Idag får jag nog säga att jag har lite ont... sd med mensvärk med jämna mellanrum och ett tryck ner men det händer ju som inget mer så det är väl bara starten på en/två veckor med meningslöst ont. Men bebisen är helt galen vill jag lova! Nån annan som känner igen det? Den är överallt och puttar, mindre skönt i förvärkarna! Trycker på neråt, putar med rumpan, allt, helt crazy, och hela dagen också! Jag trodde de skulle vila mkt inför slutspurten, eller så vet min bebis inte vägen ut och har panik smile5.gif Så känns det iallafall, att den rör sig så mkt gör änna ont bara det.

Den nattliga mensvärken jag hade från igår till idag har kommit och gått i en lightare version under dagen, men inget som tyder på någon mer action. 7dar till bf. Min bäbis är alltid rätt vild och vaken, och visst kan han ge mig en riktig smäll ibland, som ett jämfotahopp, men snarare är det chigong i magen nu. Hans favorit är dessvärre att trycka ut dina lemmar och spjärna och hålla position. Länge. Gärna från huvudet långt ner i underlivet till att trycka knäna genom min navel och spänna fötterna mot revbenen. Aaaaj! Jag fattar att han tycker att det är trångt, men varför spänna så länge???
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-03-16 06:26:22 följande:

Här är vår lille kille, Tage.

Inatt har han slagit rekord och sovit 6 timmar, vaknat för matpaus och sen sovit 5 timmar till efter det. Känner mig rätt utvilad :) phpwAtZNb88835.jpg

Vilken civiliserad liten typ med så goda vanor! Söt!!!
  • Mimipig

Kan inte ni som fått bäbisar fylla i det m datum (tex inom parentes efter fb) i datum-tråden? Det börjar bli så svårt att komma ihåg vilka som är ute och vilka som är kvar.

Eller finns bättre förslag?

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-03-16 09:01:14 följande:
    Åh vad tråkigt! Men när som helst är det er tur!

Jag är glad att jag hade bf så tidigt i mars, inte så kul att gå och vänta när alla andra föder barn förstår jag.
    Jag tycker tvärtom, att det är jätteskönt att som förstföderska få höra från er som ligger före, om era erfarenheter och klokskap, så jag är glad att jag inte går i frontledet. Men så är jag inte heller riktigt redo för förlossning än och har inte hamnat i "uuuuuuuut bäbis, uuuuut!"-mode än. 
  • Mimipig
    Sparv15 skrev 2015-03-16 11:32:37 följande:
    Nu sussar hon gott här bredvid
    Åååh, en sån liten söt!
  • Mimipig

Bm-besök idag, ev det sista och barnmorskan ville krama oss. Då blev det lite verkligt att det faktiskt kanske är dags snart. Bf på sön och jag tycker allt att det skulle passa fint om bäbisen kom i helgen. Bm tipsade om champagne och sex. Kul att hon vågade säga champagne, det står förmodligen inte i hennes läroplan. Så på torsdag ska här korkas upp och försökas med ett ligg.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?