Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sparv15 skrev 2015-03-08 23:55:44 följande:

Härligt att det börjar hända lite med bebisar som vill ut smile1.gif

Här händer absolut inget, jag är nu inne på femte sjukveckan vilket stressar lite. Man vill gärna ha lite ork under en förlossning. Idag kände jag mig dock lite piggare och lyckades faktiskt bli klar med ett babynest som jag planerat sy i ca två månaders tid men jag hann i alla fall.

Femte sjukveckan? Stackare. I höstas hade jag en sån långdragen historia, var sjuk i sex veckor. Det var en mardröm, även om det "bara" var en förkylning. Sen i fredags är jag sjuk igen, men den här gången måste det gå snabbare. Måste. Annars får jag gå över tiden en månad, för jag tänker inte föda sjuk...
  • Mimipig
    ebe91 skrev 2015-03-09 06:42:10 följande:

Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.

Grattis till sonen och att han är ute! Tänk vad ni har gått igenom, ni som fött barn nu! Jag fattar fortfarande inte att det är något som står på min agenda... 13 dagar till bf. Hoppas ni båda piggar på er snabbt!
  • Mimipig

Kpax - nu händer det! Uppdatera när du orkar, jag tänker kolla in hela dagen! Lycka till!

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-03-09 09:05:13 följande:

Åkte in vid fem, var öppen 2-3cm, fick morfin och något att sova på, så jag har faktiskt kunnat halvsova mellan värkarna. Sjukt skönt!!

Nu är jag uppkopplad på ctg igen, och ska väl snart bli undersökt. Värkarna kommer var femte minut och är rätt tuffa.

Så rysligt spännande!!! Tänk att du kan skriva samtidigt!
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-09 11:17:07 följande:
    Jag hade velat att det satte igång i nästa vecka. Hellre lite före än efter BF. Det går även bra om det sätter igång nu även om vi inte är klara med förberedelserna. Vi har ju allt som behövs och skulle något mer behövas så går det ju att införskaffa. Det är det här med att passera BF som skrämmer mig för då känns det som oändligt lång tid kvar.

Som en liten parentes så måste jag berätta vad min man trodde BF stod för. Vi var på besök hos några kompisar för flera veckor sen och då frågade de när det var beräknat. Då sa mannen att bäst före datumet var den 23 mars smile1.gif Bäst före, ja jag håller med men tror inte vetenskapen gör det för isf hade alla satts igång direkt efter BF smile5.gif
    Hahaha! Bäst före för mamman i och för sig...
  • Mimipig

Lavish - what?! Ska man verkligen slita i navelsträngen på det där sättet?

Skönt att ni mår bra nu!

• Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-03-10 10:50:57 följande:

Verkar som jag är ensam om att vilja förhala förlossningen nu. Måste bli frisk först. Hoppas min stannar två veckor till och att alla andra får sina bebisar snart : )

Nejdå, här är en till som inte är redo. Min förkylning är visserligen på bättringsvägen, men jag kan glömma att det blir någon profylaxandning genom näsan i nuläget.

Slutade jobba i fredags, vill hinna vara ledig, boa, pyssla, mysa, bli uttråkad och längta efter bäbisen innan det drar igång. Hittills har jag ju bara legat sjuk. Bf 22/3. Känns lämpligt om han håller sig till det.
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-03-11 11:45:47 följande:

Jaha, så dyker det upp grej efter grej som jag varit förskonad från under mina andra graviditeter.. Varför inte liksom?

Trots mina mångåriga magproblem och två tidigare graviditeter och förlossningar har jag aldrig behövt bekymra mig för de där berömda hemorrojderna men nu är de här!:(

Vill helst bara sjunka genom jorden känns det som. Löjligt, jag vet. Det är ju trots allt jättevanligt under graviditet och efter förlossning och förlossningspersonalen är säkert väldigt vana vid bekymret och lägger kanske inte ens märke till det när man ligger där men ändå känns det som att jag kommer skämmas ihjäl om jag måste föda barn nu!

Det är väl inte helt oväntat iofs med det trycket jag haft neråt nu sen i måndags och gör att jag måste pinka ungefär var femte minut. Ett bra tecken givetvis att bebis rör sig åt rätt håll så att säga men det suger ändå! :(

Du - det är inte hela världen. Jag fick det i somras och nu igen för nån månad sen när jag åt mkt järntabletter. Det finns både stolpiller och kräm som funkar riktigt bra och det är inget att skämmas för. Synd bara att det är ett så fult namn, det låter värre än vad det är - ett bråck.
  • Mimipig
    SvanE skrev 2015-03-11 11:27:56 följande:

Mysigt med alla fina bebisbilder, stort grattis till er :D

Var hos BM idag, 39+1, bad henne känna och hon sa att det var nån cm kvar av "kragen" på tappen men var jättemjukt och moget, hon kunde med lätthet gå igenom och kände huvudet tydligt som inte gick att rubba uppåt. Enligt henne kändes det inte som att jag ska behöva gå över till igångsättning utan att allt såg jättepositivt ut för att komma igång relativt snart! Hon drog lite i kanterna också. Kändes skönt att det iaf är så pass moget och ser bra ut såhär 5 dagar innan bf :)

Vilken service! Jag visste inte att bm kollade efter ens. Spännande att det är på g! Och lite overkligt att hon har rört bäbisens huvud!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?