-
Min magen har varit jättehög hela grav och även om det lättade lite tryck när han la sig tillrätta uppochner så kan man verkligen inte tala om någon tyngdpunktsförflyttning. Nu är han fixerad, men min mage är hög för det. Tror jag är skapt sån, har en hög navel också.Mildamilda skrev 2015-03-07 08:32:36 följande:Min mage sjönk aldrig ner som jag märkte iaf.
-
Krya på dig med! Jag tycker att man förtjänar att vara frisk när man ska föda barn. Dessutom: Jag vill ju kunna pussa på den nyfödda sen, inte hantera honom med munskydd och handskar liksom...Mildamilda skrev 2015-03-07 08:35:57 följande:Här är en till sjukling... Varit sjuk en vecka nu och känner ingen förbättring. Som tur är det 2,5 veckor kvar. Jag var på läkarbesök igår och fick cocillana, men det hjälpte inte alls utan jag låg och hostade nonstop i timmar. Inte så skönt för magen... Innan när jag fått den hostmedicinen har jag somnat som en baby... Krya på dig!
-
Du också?! Stackars oss!sommarstad skrev 2015-03-07 08:51:38 följande:
40+4 och jag har lyckas bli sjuk. Hur tusan jag blir det när jag knappt träffar nåt folk?
Halsont (dock bara ena halsmandel), spänninghuvudvärken är utbytt mot förkylninghuvudvärk och jag känner mig allmänt dålig. Så typiskt. :(
-
Jag känner inga tecken på att någon förlossning är på väg, tack och lov. Kanske är kroppen så smart att den sätter ev förlossning på paus om den känner att man inte är hundra? Har iofs 15 dar kvar till bf...sommarstad skrev 2015-03-07 09:48:37 följande:Ja verkligen!
Jag tror dessutom att bebisen komner dröja kvar i magen tills jag mår bättre och jag som tyckte stt denna helg skulle vara perfekt om han ville komma. -
Ha. Jag har inte heller fått klart BB-väskan. Necessär saknas helt. Fattar inte varför jag inte bara fixar det, jag kommer störa mig massor om jag glömmer sen.snö 81 skrev 2015-03-07 10:05:09 följande:
Fick mail från familjeliv imorse eftersom jag går in i v.39 imorgon. Det står att jag är klar med alla förberedelser nu och är redo. Vilken tur att dom vet att jag är det, dom vet mer än mig med andra ord :)
Eftersom badrummet fortfarande inte är klart är vi inte ens i närheten av att ha ett skötbord. Väskorna är inte färdigpackade eftersom vi saknar tvättmaskin och därför inte har allt rent än...
-
Jag får för mig det ibland, att det ska vara något fel, även om jag förstår att jag inte har några belägg för det. Det är väl kontrollbehovet som spökar, att vi inget vet och inget kan göra just nu. Bara vänta.Kpax skrev 2015-03-07 13:50:07 följande:Jag har blivit lugnare och lugnare. Från början var jag övertygad om att det inte fanns ett foster, sedan att de skulle hitta ett allvarligt fel på RUL, och sedan blev det bättre och bättre.
Nu är jag inte orolig längre (förutom de korta perioder när jag tycker att hon varit slö, men då har hon ju kommit igång igen).
Däremot kan jag inte föreställa mig att ha ett barn, och DET skrämmer mig. Jag tänker att jag kanske känner på mig att jag aldrig kommer att bli mamma, eller att jag kommer att vara mamma så kort tid att vi inte hinner hem till en vardag. Men jag är inte synsk annars, så jag försöker slå bort det här.
Kan din oro helt enkelt bero på att du är hemma och har tid och ork att oroa dig nu? -
Är det någon som har erfarenhet av bröstpumpar? Berätta!
-
Pink76 - fy vad hemskt! Jag har ingen koll, men om han är din man, får man inte automatiskt asyl då? Eller är det bara USA och alla filmer som lurat mig? Uppenbarligen. Det känns ändå så otroligt vidrigt känslokallt att inte låta honom vara med vid snittet, och att inte få leva med sin familj.
-
Jag hann äta frukost (kl 13) på balkongen i solen. I övrigt har jag och min dunderförkylning bara sovit hela dan. Bäbisen håller sig inne, tack och lov. Mår skit. Gnäll, gnäll.
-
Spännande! Det låter ju som om något är på gång?Kpax skrev 2015-03-08 19:08:06 följande:
Det KAN ha kommit en skvätt fostervatten. Men det var i samband med toabesök, så jag vet inte vad som var kiss, flytning och fostervatten isf. Det kom liksom en rejäl skvätt av något, utan att jag kissade. Såg grumligt ut i toan, och ljust ljust rosa på papperet.
Jag tog på mig en binda nu, så får vi väl se om det kommer mer, annars var det nog inget.
Jag har inte sett någon slempropp, ska den alltid komma först?
Har f.ö sytt ett underlakan, ett påslakan, ett örngott (allt av ett befintligt set vi aldrig använder eftersom vi inte har enkelsäng) och ett överdrag till spjälskyddet. Det hjälpte mitt humör att åstadkomma något.
Hur orkar du dessa projekt? Jag är väldigt imponerad.