Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-02-27 07:03:40 följande:
    Ska inte vara något problem. Så länge personen som ska hämta ut boxen har smset med länken så kan den hämta ut det. De kollade inget mer än själva länken i telefonen.
    Tack, jag undrade också, fick nyligen ett mail av dem. Lite läskigt är det allt att alla dessa företag redan vet att och när man ska få barn och pumpar på en kuponger och reklam utan att fet ens finns en bäbis.
  • Mimipig
    laila88 skrev 2015-02-27 14:19:34 följande:

Visst var det nån fler som hade haft piercing i bröstvårtan/vårtorna tidigare?
    Mina har läkt i över 10 veckor men börjat bli mer nu,
    Men märkte att det kommer ifrån mina gamla piercing hål också nyss! Det var ju nått jag var helt ovetandes om att de kunde hända!
    Borde väl va positivt för amming att det finns två "extra hål" förutom dom som redan finns på bröstvårtan? ;D

Japp. Det är ca fyra år sedan jag tog ut dem, man jag kan fortfarande köra igenom en stav om jag testar, de har inte växt igen. Jag har varit lite orolig för att jag ev har förstört mjölkkanalerna, men härom dan fick jag en klar droppe från vänster bröstvårta, men inte från något av piercinghålen. Högra bröstvårtan har ännu inte levererat något.
  • Mimipig

Jag har aldrig hört någon prata om avnavling förut. Just nu tänker jag att bm och läkarna förmodligen vet vad de gör? Däremot hamnade jag på en middag där det uppstod en lång diskussion om stamceller - att man borde få välja att frysa ner navelsträngen för stamcellernas skull om bäbisen skulle bli sjuk eller råka ut för en olycka senare i livet. Vet inte om denna möjlighet finns än, tror inte det.

• Mimipig
    Skumbollen skrev 2015-02-27 21:48:36 följande:
    Tror mimpig pratar om samma frysteknik som man använder när man fryser ner embryon/sperma mm :) men det hade vart något att fråga barnmorskan :D - ursäkta kan du packa moderkakan på is i en kylbag :)) djuren käkar ju sina, kändisarna också har jag hört *skratt*
    Jag tror inte att möjligheten finns i Sverige att frysa ner navelsträng för privat bruk, vad jag förstår. Än, i alla fall. Den möjligheten kommer säkert snart, navel-frys-hotell, precis som det numer är möjligt att frysa sina ägg på fryshotell för en nätt summa/år. Om ingen annan vet mer? Äh, jag är mest intresserad på ett hypotetiskt plan.

Men moderkakan får man tydligen ta med hem. Det kan väl inte vara många som gör? Hörde om någon som grävde ner den vid sitt favoritträd, däremot har jag aldrig hört om något som tillagat den...
  • Mimipig
    laila88 skrev 2015-02-27 21:43:18 följande:
    Ja, egentligen tror jag inte de är nån fara om nån mjölkgång skulle va kapad man har ju rätt många ändå :) Sen tror ja inte de är så lätt att bara kapa dom.. inbillar jag mig.
    Tog ut min för typ 5-6 år sen vill ja minnas och de läkte ihop rätt fort. Men de är ju som ändå hål en bit in på varje sida kvar ändå och där läker de lite mjölk nu. :D
    I en bok jag fick av bm stor det bara en kort varningsruta ang amning om man piercat bröstvårtan, att det kan ha förstört all chans. Jag blev lite orolig såklart, men efter att ha googlat loss på FL hittade jag inte en enda som bekräftade detta. Tvärtom verkade alla intyga att det funkat och vissa, som du, att mjölk kommit ut piercinghålen också. Jag känner mig rätt lugn nu. Bröstvårtan är ju bra mkt större än den lilla piercade ytan.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-27 23:02:13 följande:
    Hahaha, jag ser framför mig hur jag ska gräva ner den på vår trädgårdsplätt (inte ens tio kvadrat) och hur hunden gräver upp den ett par veckor senare. Fy fan.
    Haha. Den kanske är ett utmärkt blomstergödsel?
  • Mimipig
    Cymi skrev 2015-02-28 03:18:02 följande:

Tredje inlägget på rad här men finns det något man kan göra åt svullna fötter /ben? Inte haft problem med det men nu senaste dagarna har det svullnat rejält, vanliga strumpor lämnar djupa kanter och "fotknölarna" (vet inte vad de heter) ser man typ inte... Försöker vila med fötterna uppe och sova med dem på ett ihopvikt täcke men får snabbt ont i fötterna när jag sitter/står. Har någon bra erfarenhet av stödstrumpor? Är det något "farligt" med att sitta en längre stund med fötterna ner eller bara obehagligt? :P

Jag använder stödstrumpor varje dag och det är skönt tycker jag, men visst kommer vätskan ändå mot slutet av dan. Prinskorvstår. Fast vaderna känns ok, och fotknölarna är intakta.
  • Mimipig
    Vikkan333 skrev 2015-02-28 03:40:21 följande:

Hej alla!

Jag undrar om det är okej att jag hänger med er sista tiden?

Blivande trebarnsmamma BF 15:e. Killarna jag har sedan tidigare är 6 & 8 år.

Nu börjar spänningen stiga tycker jag. Hur har ni det? Förvärkar? Jag har känt lite sista dagarna men med tidigare kände jag två veckor innan.

Välkommen!

Jag har nya känningar i kroppen sedan en vecka - ökade sammandragningar, nya smärtor i ljumskar, ryggslut och arg mensvärk. Bf 22/3. Tror ändå inte att det är nåt på g än, men jag är förstföderska och har ju ingen erfarenhet heller.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-02-28 07:43:35 följande:
    Har problem med svullnad men har inte köpt stödstrumpor. Borde nog göra det men förstår inte riktigt hur jag ska få på dem med tanke på hur stort problem jag har med mina vanliga. Har vissa strumpor jag inte kan få på mig alls eftersom de inte är tillräckligt uttöjda. Dock har jag mer problem i höger hand som domnar bort väldigt mycket och har gjort det i veckan i ökande frekvens.
    Är du inte lite mindre svullen på morgonen? Det krävs lite teknik att få på dem, de är ju väldigt hårt spända, men tänk att du drar på den cm för cm i taget. Eller liksom rullar på dem. Apoteket har. Domnande handen är väl karpaltunnelsyndrom? Visst finns det särskilda skenor att sova med till det?
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-02-28 08:07:56 följande:
    Duschen efter förlossningen är väldigt skön. Blod, svett och tårar som behöver sköljas bort. Jag fick vänta några timmar innan jag fick duscha med dottern, då tänker jag inte ens på om hon kunde bli hungrig och pappan tyckte det var mysigt att få rå om sin bebis själv en liten stund. Men när jag duschade upptäckte jag hur mycket kroppen arbetet, vilken sjuk träningsvärk och mörbultning i hela kroppen. Jag hade en kanyl i handen under förlossningen (värkstimulerande dropp) den lossnade och hamnade på golvet så jag skulle ta upp den, det gick inte kroppen kunde inte böja sig.
    Ja, kroppen måste ju vara helt slut förstås. Jag drömde i natt om hur den tomma magen hängde runt mig som ett slaktarförkläde efteråt och naveln var omöjligt att centrera. Jag fattar ju att kroppen inte kommer att bli vad den har varit, men jag är lite orolig för hur mkt stryk den kommer ta och vad som blir över efteråt. I nuläget fattar jag inte att magen någonsin kommer att kunna dra ihop sig igen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?