Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-02-23 11:59:31 följande:

Jag har kommit in i en konstant hungrig fas. Och sockersug som en missbrukare, jag tänker bara på kolaremmar och ahlgrens bilar.

Jag är nästan aldrig hungrig längre, särskilt inte efter lunch, men choklad i alla dess former är jag alltid öppen för. Och då menar jag varje dag. Oroar mig för att jag övergöder bäbisen med socker, men hos bm har jag alltid lågt och fint sockervärde. Då borde det vara ok med en daglig dos choklad...
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-02-23 18:26:43 följande:
    Jag längtar verkligen efter att kunna röra på mig igen. Barnvagn/hundpromenad, gymträning, springa med hund och gruppträning jag har träningsabstinens
    Jag inbillar mig också att jag kommer att bli sund, nyttig och träningstokig så snart bäbisen är ute, men realistiskt handlar mig detta om långpromenader och en långsam utfasning av chokladen till lördagsgodis.
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-02-23 20:21:01 följande:

Många som är trötta på magen och längtar efter bebis nu! Jag väntar ju andra barnet och känner inte alls samma längtan som förra gången! Dels så ska jag jobba hela nästa vecka först innan jag får gå hem och vänta på bebis och sen har jag så svårt att förstå hur jag ska tycka lika mkt om denna bebisen som min son! Känner mig lite knäpp som tänker så här fyra veckor innan BF! Känner mig inte alls mentalt förberedd...

Jag kan inte ens föreställa mig att bli mamma till ett barn, verkligen inte nr två. Jag kommer också att jobba även nästa v, innan jag går hem. Börjar bli nervös för att lämna jobbet, för hur det ska kännas att inte gå dit, inte vara delaktig och inte vara en aktiv yrkeskvinna.
  • Mimipig
    tovemaja skrev 2015-02-23 22:19:59 följande:
    förstår din glädje, kände samma när det hände mig förra veckan (och dagen efter ur andra bröstet)
    Blev så himla paff! Vilka trix kroppen kan!
  • Mimipig
    tovemaja skrev 2015-02-24 05:07:01 följande:

Kan inte säga att jag hatar att vara gravid... Har längtat SÅ länge efter att bli det och har på det stora hela haft en väldigt bra graviditet... Men detta med att gå upp VARJE timme för att kissa? Igår var det i alla fall varannan... Och att jag i två nätter även svettas som en gris...? Nej, dessa två saker kan tag leva utan!

Mer gammalt blod som kommer varje gång men i små mängder... Tror Plutt kommer att titta ut innan februari är slut... Kanske! Febern är borta men förkylningen är kvar så hen får gärna vänta ut den!

Så himla spännande! Jag hoppas verkligen att du hinner krya på dig innan det är dags. Det är min skräck, att vara svinsjuk på förlossningen. Åker kommunalt två ggr/dag och ser alla medresenärer som potentiella bakteriehärder. Åkte på en sex v lång förkylning i höstas och det var vidrigt. Har å andra sidan inte varit sjuk sen november, trots alla virus i omlopp. Scannar Folkhälsoinstitutets rapporter, än peakar rs, vinterkräksjuka och influensan. Men snart så...
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-24 05:57:03 följande:

Fint att du bjöd på en positiv kommentar, Cymi, för nu kommer ännu en negativ.

Min sambo har ont i ryggen, och när han har ont eller är sjuk ska hela världen stanna upp och existera bara för honom. Det är ett STÄNDIGT stönande och grymtande, och jag vill bara fräsa "ska jag köra dig till akuten eller??".

Jag har också ont i ryggen, jag har haft det sen september. Hur hade det varit om jag påtalat detta i VARJE rörelse? Nu ska han dessutom vara hemma så jag får höra det ytterligare åtta timmar.

Tre saker är emot oss nu: Jag vill vara ifred på morgonen, jag gillar inte gnäll (irl. På nätet gillar jag det ;)), hormonerna gör mig mer irriterad än vanligt.

9.30 ska jag i alla fall till barnmorskan, det är alltid trevligt! Sedan ska jag nog baka lite kakor och gå över till en mammaledig kompis.

Jag känner exakt likadant. "Jag ser fram emot när du kan gå i normalt tempo igen" klämde min man ur sig härom dan. Den kommentaren fick han ångra.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-02-24 09:21:56 följande:

Nu får bebisen komma snart annars får jag gå naken. Jag har ingen lust att köpa nya kläder nu. Jag har två par jeans som jag varvat mellan när jag varit någonstans och kört mysbyxor hemma. Men nu på morgonen skulle jag försöka fånga dottern på dagis och ta på henne inneskorna, då var jag vigare än jeansen och hörde väldens "ritch" och jeansen sprack i säkert två dm.

Oh no! Jag har ett par gravidjeans och ett par leggings som fortfarande passar. Vet inte vad jag skulle göra om jeansen dog. Det är ju inte fler gravidkläder man längtar efter att shoppa nu direkt. Jag spanar redan på vårmodet och drömmer önskedrömmar om min nya kropp.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-24 11:08:51 följande:
    Åh, kan du ha tighta klänningar? Vad fint... Jag kan inte ha det pga ryggfetma, det ser fan inte klokt ut, jag är som en valross med valkar överallt.

Min go to-outfit är tights hemma och jeans (som är för trånga i mudden), linne och uppknäppt skjorta eller cardigan om jag måste utanför hemmets trygghet.

Längtar jättemycket efter att kunna ha riktiga kläder.
    Jag fick liksom breda höfter redan i v 12, så mina kjolar och vanliga byxor blev för trånga direkt. Jag har gravidjeansen jag köpte i v 15 och mudden funkar för mig. Dålig, sladdrig kvalitet.

Jag har levt i jeansen + vanliga, lösa tröjor och blusar + mina tre raffiga gravidklänningar jag investerade i tidigt.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-02-24 14:52:55 följande:

Idag fick jag ge upp och inse att kroppen inte mår bra av att jag, trots att jag vet att jag inte ska, kör på i samma tempo på jobbet som vanligt (och i februari lite högre än mitt normaltempo). Har på kvällarna haft ont under revbenen på höger sida och oftast även motsvarande punkt på ryggen. Igår gick jag och la mig med huvudvärk. I morse hade inget av det gått bort trots att jag sovit (brukar göra det) och under natten hade jag drömt om jobbet och var jättestressad innan jag ens vaknat.

Hade egentligen en fullspäckad dag inplanerad där jag skulle hinna med alla mina måsten innan lunch för att sen hjälpa till med en studentlabb från ett till fem för att kursansvarige skulle hämta på dagis tre och inte kunde göra labben själv som han brukar. Men efter att försökt fixa så mycket som möjligt under mina första arbetstimmar (då det självklart dök upp nya saker) så kände jag att det går inte. Varför ska jag slå knut på mig själv, stressa och riskera min och mitt barns hälsa bara för att underlätta för någon annan? Så för första gången så ställde jag inte upp, överlevde smile5.gif och en exjobbare fick chansen att tjäna lite extrapengar. Kom inte ifrån jobbet förrän halv två ändå men nu kanske jag kan få den vilan som kroppen behöver och jag kanske kan ha lite ork för att umgås med mannen ikväll. Får tänka om hur jag lägger upp mina arbetsdagar och kanske börja gå hem tidigare och nyttja alla de där extratimmarna som jag samlat på mig. Borde iaf inte planera in så mycket om dagarna så jag blir stressad när det inte hinns med.

Jag känner igen det där. Körde alldeles för hårt i förra veckan, men har nu tagit mig i kragen och gått ner till 75%. Planerar att jobba 1,5 v till.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?