Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nixe skrev 2015-03-20 00:06:13 följande:

Här är han också, lite lik figurerna i Snobben med sitt runda lilla ansikte :)

php0796jj02527.jpg

Åh, så söt!
  • Mimipig
    Mullan skrev 2015-03-20 04:29:55 följande:

Bf 12/3.

Värkarna startade runt tiotiden ikväll. Var inne på fl vid kvart i 4. Då med 3 min mellan värkarna. Öppen 6 cm. Har fått spinalbedövning nu och dom tar hål på hinnorna om en stund. Snart är det min tur med bebismys<3

Nu händer det! Lycka till!
  • Mimipig

Jag har börjat få ont i händerna, särskilt i vänster hand. Det värker i lederna när jag knyter handen och de känns stela. Är det bara all extra vätska? Eller är det början till karpaltunnelsyndrom? Bf på sön. Nån som känner igen detta?

• Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-20 08:52:27 följande:
    Ja men självklart vill man i slutet knipa ett tag till så att omgivningen får den semester de tycker de behöver. Hoppas verkligen att barnet kommer nu så att han inte får sin skotersemester! Det förtjänar han för ett så otroligt korkat uttalande.
    Idiotkollega. Det var säkert bara nåt som flög ur en typiskt-dum-snubbe, men ändå. Hade retat mig med.

Jag blev lite bekymrad precis. Min man fick ett uppdrag i Skåne på söndag - vår bf - som JAG tyckte var för bra för att tacka nej till. Så JAG föreslog att han skulle undersöka möjligheterna att ta uppdraget under minimalt med tid och kolla flyg etc. Vi bor i Sthlm. Så nu har allt löst sig, så han kommer att vara borta 10 h under söndagen - bara dagtid - och det är mitt "fel". Statistiskt sett bör det ju vara lugnt, och OM bäbisen kommer innan så åker han ju inte, och om det sätter igång under tiden finns tidigare flyg från Skåne, vilket skulle innebära att han kan vara i Sthlm på ca 2 h som snabbast.

Men så jävla typiskt va, nu måste jag hitta ett sätt att slappna av i det här beslutet. Tips?
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-20 09:26:01 följande:
    Men fan för folk som säger sånt! Min pappa sa igår att jag borde knipa till 25e för att folk ska ha fått lön när den fyller år i framtiden.. Det är bara karlar eller folk utan barn som lägger såna idiotkommentarer. Hoppas skotersemestern blir inställd så det smäller om det!
    Du får väl kontra med att din unge kommer bli så smart och framgångsrik att hens umgängeskrets inte lever på marginalen innan lön.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-20 11:17:19 följande:
    Det går snabbt mellan skåne och stockholm med flyget men jag förstår din oro. Du får hoppas på att du inte får en lika snabb förlossning som vissa här i tråden fått. Har du någon i din närhet som kan hålla dig sällskap under tiden du väntar på honom om det skulle sätta igång innan han hunnit hem? Jag hade min syster på standby när mannen var i Holland vilket gjorde att jag kände mig trygg även om han var borta. Hon var även påtänkt som sällskap om det satte igång när han var i Göteborg på jobbresa under dagen i måndags (vi bor i södra skåne så det är 3 timmar med bil). Jag tyckte det var skönt att ha en plan om det skulle hända just för att jag inte visste om jag skulle klara av att vara själv när det satte igång och det kanske kan fungera för dig också (sen var det jätteskönt att jag inte behövde använda mig av reservplanen smile5.gif men ändå)
    Ja, min barndomskompis är standby. Hon har fött två barn och är en stabil typ, så det känns bra. Förmodligen behövs inte nödplanen, men man vet aldrig...
  • Mimipig

Jag har bf imorgon, kände ni andra som gick så här långt att kroppen förändrades radikalt till det sämre mellan v 39 och 40? Jag har ont precis överallt nu, kan knappt röra mig eller stå på benen. Magen känns för tung för ryggen och jag har cement i fötterna.

• Mimipig
    Murrmys skrev 2015-03-21 09:36:15 följande:
    Kan bara hålla med! Nu fixar kroppen ingenting! Bf+14 idag, så nu är jag rätt less ???? hoppas det startar innan imorn för då ska jag in på koll på förlossningen, ev hjälper de igång men jag är kluven till det...helst vill jag att naturen ska få ha sin gång även om jag är sjukt less så är det ju så lite kvar ???? sonen föddes på +17 och det startade av sig själv så hoppas den här bebisen sätter fart snart!
    Jag kan inte föreställa mig hur två v till med den här kroppen kommer att kännas. Och jag trodde att man blev igångsatt efter två v i alla landsting numera, men det vet jag inte varför jag tror förresten. Min bm sa att alla kvinnor har sin egen gravidcykel, typ som egen menscykel, därav så olika lång graviditet. Det låter väl rimligt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?