BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Någon som beställt från next.co.uk och vet hur storlekarna/kvalitén är?:)
Någon som beställt från next.co.uk och vet hur storlekarna/kvalitén är?:)
Mimmipig: skönt att allt är ok! Folke låter också som en grus hela tiden men värre på kvällen ... BVC sa att det var normalt för bebisar men skönt att höra från annat håll också!
Vägningen imorse gjorde mig på bra humör. -1.6 kilo sen förra lördagen :)
Dagens negativa: den nya telefonen jag beställde och fick hem i veckan (nya samsung s6) skulle jag ta fram och starta igår.. men den är totalt stendöd:( går inte ens ladda den! Var lagom glad redan när jag fick hem den då förpackningen var bruten. Ringde och pratade med återförsäljaren och de lovar dyrt och heligt att de kontrollerat telefonen innan leverans och den skulle vara i ordning. Så var det ju tydligen inte:( Kundservice öppnar inte förrän på måndag men det kanske är lika bra för då hinner jag bli ännu mer arg och kan skälla ordentligt!
Problemet vore rätt litet (om än irriterande) om det inte vore för att jag fick min gamla telefon såld igår och därför blir helt telefonlös i drygt en vecka framöver:(
Dagens positiva: vi sov rätt bra till 3 inatt. Efter det var det sämre men känner mig ändå ganska utvilad idag:)
Såret på bröstvårtan är nästan helt läkt nu!!! Det nya penicillinet gjorde visst susen för på bara någon dag gick det från öppet köttsår till en liten röd prick. Sedan igår har jag kört utan amningsnappen och det funkar superbra, vanliga inlägg använder jag också nu och de fastnar inte:) lite mindre mjölk i det bröstet men det går ju jobba på:) känns så grymt bra! Hoppas för guds skull att det inte kommer tillbaka när jag avslutar penicillinkuren sen!
Vi har haft några skrikiga kvällar så igår googlade jag lite på det och såg i gamla familjelivstrådar folk som haft samma problem pga övertrötthet och att bebisen haft svårt att somna pga för mycket ljud omkring sig. Och vi brukar sitta vid tv:n på kvällen eftersom jag ändå ammar så mycket så det kan bero på det. Att han har svårt att komma till ro. (Enligt trådarna startade det kring den här åldern för många) Så idag testade jag att ta upp H vid sju och efter några minuters skrik somnade han och jag kunde lägga honom i sängen. Helt plötsligt har jag och mannen fått två timmar att umgås med varandra. Underbart! Nu är det bara frågan när H tycker det är dags att vakna för dagen imorgon.
Så skönt, Folke har de senaste nätterna gått från att vakna 5ggr till att vakna 3. Blir en himla skillnad på hans mammas humör då :)
Nu ligger han uppe hos mig och är ny-bajsad och har ny pyjamas så jag hoppas vi kan somna om en stund till nu strax. Hoppas ni haft fina nätter allihop och får en bra start på veckan!
Usch. Idag är en såndär dag då jag bara vill vrida tillbaks tiden till livet utan bebis för en stund, krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet. Natten har gått bra men det ösregnar ute, jag luktar svett och kräk, det är kallt i lägenheten, Valter är gnällig och allt känns bara allmänt hopplöst och trist. Hoppas ni andra får en bättre dag!
Vilken bergochdalbana! Idag har vi haft världens bästa dag! Började med att vi sov till 10 :)
Jag filar men kanske ska våga mig på att börja klippa nu då? Filar vid amning ( på amningskudde)