-
Ja, precis som för oss vuxna om vi sitter på huk.. Fri passage :) funkar även om det är lite trist att stöda handfat jämt!Kpax skrev 2015-04-20 20:54:37 följande:Vad är det som ska hända då, har de lättare att få ut det som ligger och stör (bajs, luft)?
-
Gör det! Trodde aldrig det skulle funka så bra... Blir löjligt glad varje gång Folke kissar och bajsar i handfatet :) blir ju lite naturlig ec (pott-träning för bebisar) av det hela... Man måste dock stå ett par minuter och vänta ibland och kan inte förvänta sig att det händer något varje gång...Kpax skrev 2015-04-20 23:24:25 följande:Jag ska försöka testa det!
Hoppas Josefines mage blir bättre igen snart efter grädden!
Snö: låter som drömrutiner! Jag kan ställs klockan efter Folke också.. Men inte lika positivt som för dig, mycket färre timmar! Hoppas på fler snart!
September: hoppas din natt är bättre än igår! Kram
Mimmipig: det kommer ju vara veckor det går åt fel håll! Men trenden kommer förhoppningsvis vara att det går neråt!
Lavish: starkt jobbat! Jag ligger ju 5,5 plus nu men tycker liksom jag ser mer tjock ön så ut... Kroppen har blivit märkligt formad! Men det gör inte så mycket, är så stolt över den! Börjar till och med förlika mig med bröstens bristningar! -
Grattis!!!snö 81 skrev 2015-04-21 10:49:23 följande:
Kunde inte låta bli att tjuvväga mig imorse, såhär mitt i veckan, och kunde glatt konstatera att jag tappat 500 g sedan vägningen i lördags. Så nu är jag under 70-strecket!!!
-
Folke vill också ha gung när man lägger honom så vaggan har varit kanon! Annars har han svårt att komma till ro... Funkar något sådant för dig? Menar inte att du ska springa iväg och köpa en vagga, men om jon t.ex gillar gungstol eller liknande kan du ju köpa till "fötter" till spjälsängen för några hundralappar då att den går att vagga? Men kanske bara värt det om du vet att hon gillar den sortens gung...Kpax skrev 2015-04-21 23:34:56 följande:
Min mage har också känts lite konstig, för ett par veckor sedan kunde det komma en skarp smärta när en luftbubbla passerade ett visst ställe i tarmen, skitskumt! Jag började tro att det var bråck, men det verkar ha gett sig. Förutom det har det känts ommöblerat, och det har inte riktigt försvunnit än tycker jag.
Jag är så trött på att studsa på den här bollen med en kokhet bebis i bärsele! När ska hon börja somna fast hon är stilla?? I sin säng, i sin vagn, i babynestet i våran säng, precis bredvid i våran säng, eller ens i famnen??
Det känns sååå långt borta, men snart är hon väl stor och jag saknar tiden när hon ville vara nära... :)
Kul att "handfatstricket" funkade för dig också förresten. Känns bra på något sätt att de ibland slipper bajsa och kissa i blöjan också! -
Börjar tycka nätterna är ok ändå... Tror lite av min missnöjdhet berodde på er ;) just för att jag vet att de flesta av er har så mycket bättre nätter än vad vi har. Men nu vet jag ju läget... Jag orkar med dagarna fint på mina 6-8 timmar upphackad sömn. Och jag blir så glad av att vakna till min glade grabb om mornarna... Han är ju så lätt att ha att göra med resten av dagen.
Ni som har wonder weeks appen: tycker ni faserna stämmer? Hittills tycker jag att de verkar göra det.
Snart upp för att väga mig,.. Igår var en katastrofdag sett ur "utmaningssynpunkt". Var sjukt stressad för det var så mycket jag skulle hinna... Så ner slank lakrits, en Daimstrut, en dubbel snickers, en milkshake, en cheeseburgare... Vad fasen hände liksom? -
Hehe, jo, jag vet ju att det egentligen är bra! Tycker bara det är så många här som får så många sammanhängande timmar! Har jag tur går jag 3 en gång per dygn! Men visst finns ni som har det betydligt tuffare! Och jag har ju kanondagar.KarinIngrid skrev 2015-04-22 08:19:49 följande:6-8 timmar!!! Wow!!
Ursäkta men då ska du verkligen vara glad!!! :)
Jag får max 2-4 timmar sömn per dygn uppdelat på 2-3 korta tupplurer o går runt som en zombie hela tiden!
Längtar till Julian börjar sova mer än en timme i sträck som i nuläget!
Hoppas du snart får sova mer! -
Han brukar käka 120-150 ml som kvällsmål, lite beroende på när han ammade senast... Men då när vi testade ersättning så slukade han ju hela tetran (200ml) så han kanske skulle kunna äta mer.. Men behöver det ju inte eftersom han går upp fint i vikt...Kpax skrev 2015-04-22 12:48:13 följande:
Tovemaja (och andra som pumpar bröstmjölk): Hur mycket räknar ni som en portion?
-
September08: skönt att du fått reda på vad det är så du kan få möjlighet till bra behandling! Hoppas magen pallar!
-
Vikten för denna vecka pekar neråt men jag kom inte över 10-talet jag hoppades på! Väger nu 80 prick och målet är 75. Får kämpa på nästa vecka!
-
Kpax: jag har väldigt fina dagar generellt... Men bor på landet och tar mig sällan in till stan, vänner och familj kommer hit istället. Testat luncha med en kompis en gång i stan och jag gör inte om det på länge... Slutade med att jag fick stå och vagga missnöjd bebis medan kompisen skar slicear av pizza som jag åt med en hand... Ingen hit! Testade ett köpcentrum en dag... Funkade inte alls trots att jag hade selen som han älskar. Fick hänga 2 timmar i amningsrummet!
En vanlig dag: vaknar mellan 5-6, byter en blöja och myser lite i sängen, Folke är då dom gladast och ligger och snackar. 6-7, sambon tar Folke en stund när han går upp, jag försöker slumra men lyckas inte... Går på toa, ibland hinner jag duscha. 7-9 sover/liggammar Folke av och till. 8-9 går upp och försöker äta frukost framför tv:n samtidigt som Folke ammar... Brukar inte få i mig så mycket, 9-11 går dagens första promenad 30-60 min med vagnen beroende på om han somnar eller inte. Gör han det försöker jag värma en matlåda/hänga tvätt/ städa när han sover i vagnen... Max 10 min har jag på mig innan han vaknar. Äter sedan en matlåda med honom vid bröstet. 12-13 söver honom med liggamning i dubbelsängen. Han sover sedan 1-3 timmar. Jag vilar/pratar med kompisar/ har folk över/ förbereder middag lite olika olika dagar. När han vaknar på eftermiddagen tar vi dagens andra promenad efter amning på 30/60 min (som ovan).
Maken kommer hem runt 18 och vi äter i omgångar. Jag umgås med vänner/pratar i tel/ duschar/pumpar/ kollar på tv varvat med amning för hör någonstans börjar Folke bli sur och grinig och är bara nöjd när han äter. I säng vid 21 och vi ammar/sjunger/vaggar till ca 21.30/22 när han somnar och jag gör detsamma för att skrapa ihop lite timmar eftersom natten är så upphackad. Maken nattar ca varannan dag med flaskan med utpumpad mjölk.
Gillar våra rutiner men hade inte funkat gå i affärer heller...eller fika på stan. Han är inte jätteförtjust i vagn och jag har alltid sele som back up.