Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-10 13:49:55 följande:
    Vad fin! Kul med något du gjort själv.

Jag är nästan klar med lapptäcket som jag började med i början av januari. Nu är det bara en sista söm runt täcket för att sy ihop öppningen. Blir lite stolt över mig själv för att gjort ett syprojekt på egen hand med tanke på att jag inte sytt så mycket sen syslöjden i högstadiet. Kanske inte raka sömmar mellan lapparna och så men mysigt och fint som kommer funka bra som lekfilt eller mysfilt.
    Tack! 

Visst är det härligt med saker man gjort själv :) 
  • sommarstad
    laila88 skrev 2015-03-10 19:47:12 följande:

SUCK, varit inne på en blogg idag som jag följt lite sporadiskt, där en tjej som födde barn för ett tag sedan verkar ha de bara hur bra som helst. Rosa skimrande dimma lixom. tre (TRE!) dagar efter förlossningen la hon ut en bild där hon skriver att kroppen gått tillbaka till nästan normala. hon blev alltså smal DIREKT. känns som en sån fejkad fasad alltihop!

Det är vad jag gillar här, vi kan klaga och vi kan prata om bristningar och depp och allt möjligt. Inte en fejkad rosa skimmrande fasad! Även om vi är positiva OCKSÅ! :) 

Så tack för det!!

Håller helt med dig. Skönt att ha nånstans där man kan klaga och deppa och men även dela med sig av de positiva stunderna :)
  • sommarstad
    Misty W skrev 2015-03-11 02:37:40 följande:

Här har vi Viggo (troligtvis hans namn)

En groda på 53,5cm & 4690g.

Vilken sötnos! Stort grattis!
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-03-11 05:21:12 följande:

Jag kommer inte ihåg om jag la upp någon bild? Lägger upp en nu i alla fall.

Här är våran Josefin (vi har väl inte bestämt namnet till 100 än, men nästan)!

Jättefin tjej ni fått. Tycker även att namnet är väldigt fint :)
  • sommarstad
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen

Grattis till tjejen!
  • sommarstad
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen

Grattis till tjejen!
  • sommarstad

Bf +10

Nu ni! Vattnet har gått nu. Värkarna är igång men inte så ofta än. Ska se om jag kan få lite mer sömn innan det sätts igång ordentligt.

• sommarstad

Värkarna kommer inte igång riktigt än, kommer en värk då och då. Jag har iaf pratat med förlossningen och fått tid för kontroll 9.30. Hon sa att de egentligen kunde ta det senare men de hade lugnt så om jag ville kunde jag få en tidigare tid och det ville jag såklart. Vi har ju så nära till förlossningen (10 min) så det gör ju inget om vi blir hemskickade om det skulle vara så, men skönt att få komma in och kolla hur det är med bebben. 

• sommarstad
    Dideliana skrev 2015-03-12 10:19:40 följande:

Nu är vår lilla prinsessa född. Blev igångsatt den 4/3 pga allvarlig hepatos. Annie föddes 5/3 kl 21.28 efter en helvetes förlossning. 51 cm lång och 3490 gram tung. Grattis till er andra som fött och lycka till ni som är kvar.

Grattis! Fint namn ni valt :)
  • sommarstad

Är på förlossningen nu. Vi inväntar läkare som ska göra en koll. Det ska bla kollas att vattnet verkligen gått. Under Ctg hann jag dock läcka igen binda troser och byxor. Så det tyckte jag var tydligt nog. :p Ctg såg fin ut men värkarna har fortfarande inte kommit igång.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?