Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

pink76 skrev 2015-03-07 19:34:33 följande:

Men herre gud! Vilken jobbig sits för er båda. Hoppas det löser sig!
  • sommarstad
    ebe91 skrev 2015-03-08 04:50:19 följande:

Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!

Åh så spännande! Lycka till!
  • sommarstad

BF +6

Inatt hade jag lite förvärkar och under morgonen har jag haft lite ont från och till i magen men inget mer än så. Nu har jag iaf tröttnat på att vara hemma så jag och maken ska till ikea och köpa en byrå till hallen. Kan ju hoppas att shoppingen drar igång nåt :p

• sommarstad

Hemma från ikea och fem andra affärer som vi passade att besöka nör vi ändå var i örebro. Förstår just nu inte hur jag orkade. Nu blir det nog soffan resten av dagen medan maken skruvar möbler :p

• sommarstad
    LillLouise84 skrev 2015-03-08 14:55:25 följande:

Åh vad avundsjuk jag blir på att du varit till Örebro. Jag vill också dit, till min en gång i tiden student stad. Butik glad i örebro är min absoluta favorit, plånboken gråter alltid när jag går därifrån men hjärtat ler.

Hoppas bebisen blev motiverad att titta ut efter ikea svängen.

Det är både min och makens studentstad. :) Det var där vi träffades och sen bodde vi kvsr ytterligare några år. Vi ville sen flytta hemåt till karlstad/kristinehamn men hamnade Karlskoga (kom halvägs iaf :p ) så vi har fortfarande väldigt nära till örebro. :)
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-03-08 18:57:54 följande:

Jag hann äta frukost (kl 13) på balkongen i solen. I övrigt har jag och min dunderförkylning bara sovit hela dan. Bäbisen håller sig inne, tack och lov. Mår skit. Gnäll, gnäll.

Usch inte roligt att vara dålig. Mitt bröt aldrig ut igår. Hade ont i halsen men bara i ena halsmandelen vilket jag känt av idag ibland också men det blev aldrig värre. Har även varit piggare idag.

Hoppas att du kryar på dig snart!
  • sommarstad
    ebe91 skrev 2015-03-09 06:42:10 följande:

Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.

Stort grattis till sonen!
  • sommarstad
    septemberbarn08 skrev 2015-03-09 06:56:13 följande:

Jag ringde skolan och de tyckte jag gjorde helt rätt som håller honom hemma så det känns skönt:) tydligen går magsjukan fortfarande för fullt där så hon såg inte alls någon anledning till att jag ska lämna honom och utsätta oss för den risken nu. Var tydligen inte den enda föräldern som gjort likadant som höggravid:)

va skönt stt de förstår. Hoppas du kan slappna av lite nu så du slipper stt ligga och grubbla kommande natt och får sova istället :)
  • sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-03-09 09:31:25 följande:
    Har också lagt på mig mycket vätska. Mina stora gympaskor är snarare små nu och mannens foppatofflor som jag ibland lånar när jag inte ska långt börjar också bli trånga. Det är inte alls roligt.

Jag var på gravidfotografering/familjefotografering (en del bilder togs med mannen också för att ha någon bild på hela vår lilla familj som den är just nu) för tre veckor sen. Vi har nu  fått provbilderna för att hitta vilka vi vill behålla. En del guldkorn men man ser att jag gått upp mycket i vätska speciellt i ansiktet där ögonen ibland försvinner när jag ler samtidigt. Men där finns några som blev bra, speciellt en där jag står lutad mot ett träd och tittar ner på magen (och då ser man inte så mycket av ansiktet så det kan vara därför ). Nu ska vi bara komma överens om vilka vi vill behålla och om vi vill ha några fler än de som ingår i grundpriset.
    Jag kan inte ha min egna skor längre. Inte ens på morgonen när fötterna är som minst svullna. Använder makens byggskor  men svullnar fötterna mer så är även det kört. 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?