Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tussludd skrev 2014-08-27 08:52:07 följande:

Usch vilken bergochdal-bana detta är. Har inte vågat skriva något i tråden då jag knappt fattat att jag är gravid. Bokade in ett privat UL i 12+0 för att sen kunna andas ut. Helt underbart att få se en frisk bebis i magen och få höra att allt ser normalt ut. Detta byttes ut mot värsta skräcken när jag senare under em fick ordentligt ont i magen. Ibland som hugg. Det onda fortsatte hela dagen igår och jag har varit galet orolig. Inga blodiga flytningar, men lever det fortfarande därinne? Idag har jag lite ont, men inte lika mkt som igår. Jag som just börjat andats ut över att den värsta faran skulle vara över. Har någon haft något liknande?

Hej! Vad skönt att allt såg bra ut! När jag väntade sonen så hade jag jättemycket hugg, jag har för mig att det var som värst när livmodern skulle ta sig ut över blygdbenet och det är väl kring v 12? Jag trodde att det var ligament och bråte som trilskades. Denna gång har jag inte haft det men har tänkt att det är för att det är så nyss jag var gravid så livmodern är lite mer stretchad denna gång :)

Håller tummarna för att dina hugg beror på att lillen bygger ut :)
  • Skumbollen
    KarinIngrid skrev 2014-08-27 09:37:53 följande:

åååå
    imorgon bär det av till Grekland en vecka!

Det ska bli såå skönt, komma bort från jobbet. Inte behöva stressa och ha svårt att fokusera på grund av illamående.
    Bara slappa en hel vecka.
    ligga under parasoll och läsa böcker!!

jag har lärt mig att fråga efter pastöriserad mjölk och fetaost på grekiska så det ska nog gå bra! :)
    Och när jag kommer hem så ska vi på UL, jag ser så mycket fram emot att få se lilla pluppen!!!

Galet avundsjuk... Kollar restresor nonstop just nu. Hoppas ni får fint väder :)
  • Skumbollen
    Teresiat skrev 2014-08-27 16:21:44 följande:

KarinIngrid - nja fejkdricka hade dessutom varit svårt då det är bordsservering med flera vinglas på fin middag med fest på kvällen två dagar i rad. Våra konferenser har rejäl fokus på fest med både förfester och efterfester.. Känns så uppenbart att hitta på ursäkter. Alla kommer fatta. Är super svullen om magen sedan en tid tillbaka och har större lösa blusar helt plötsligt, förut var det mer tajta kläder. Sambon och jag bor ensamma i ett stort hus och i över ett års tid så har kollegorna skämtat (nästan tjatat) om att det borde vara dags för oss snart. Men jag är kluven.. Hade gäääärna väntat till v 14-15 iaf :/ kommer vara i v 13 på konferensen.. Suck :)

Känner igen det, i min bransch spottar ingen i glaset, jobbar på ett kontor med bara tjejer också så med sonen gick det inte att hålla hemligt längre än till vecka nio typ. Nu är jag ju hemma så än så länge tror jag hemlisen håller i sig :)
  • Skumbollen
    Mimipig skrev 2014-08-27 23:18:50 följande:

Teresiat

Ang fejkdricka: jag har numera tre gömda miniflaskor alkoholfritt vin i mitt skrivbord på jobbet. Det firas ofta med vin och AW på arbetstid (mediebranschen - törstigt släkte) så jag byter innehåll i glaset på toan. Idag fick jag dessutom smussla med en flaska till en kundfest. Känner mig själsligt nära en alkis med fickplunta.

Haha, skrattar högt när jag läser! Mäklarbranschen är precis lika dan, det firas och knäcks bubbel till höger och vänster, om vi gick ut på aw så brukade jag välja ut en bartender och förklara läget, dricksa 200 spänn för att få det jag beställde alkoholfritt i smyg :) det är verkligen som omvänd alkoholism :)
  • Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 14:18:50 följande:

Fick minsta möjliga risk på KUB, något förvånande med tanke på min ålder. De kunde inte använda blodprovet pga den döda tvillingen. Men de valde att beräkna både med och utan och fick samma resultat 1:20 000.

Vad skönt! Jag fick fixat ett kub idag men ändå behålla fvp tiden oavsett siffrorna, fick komma och lämna blod direkt. I vilka veckor skall ul göras? känns så skönt att inte behöva bestämma nu på momangen ang fvp och siffror på kub utan kan ta det när det närmar sig.
  • Skumbollen
    mp90 skrev 2014-08-28 17:38:11 följande:

Precis hemkommen från inskrivning! V 9+2! Fick höra ett lite hjärta slå! Magiskt!

Nu längtar vi tills ultraljudet om 2 veckor då vi tänkt gå ut me de efter det! Om allt ser bra ut:)

Oj vad häftigt att det gick och lyssna så tidigt, det hade jag ingen aning om att man kunde :) trodde det var efter v 12-14 det gick.
  • Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 19:43:34 följande:
    KUB görs fram till slutet av v13, inte efter 12+6 om jag fattat rätt. Rutinultraljud görs i regel i v18-20. Här är vanligast i v. 19. Fvp görs från v 14 vad jag fick till mig. Men vi erbjuds inte Fvp om KUB visar bättre än 1:200 och vi fick ju det bästa man kan få. Och sambon vill i detta läget absolut inte ta risken. Vi har ju redan förlorat den ena i denna grav och kostnaden totalt för oss att få till den här graviditeten är drygt hundratusen kronor då vi gjort ivf privat.
    Nej det är svårt det där med risker kontra verklighet. Anledningen till att vi bokade fostervattenprov först var för att vi haft väldig otur med sannolikhetssiffror. Vi har en pojke som dog i magen i v 24, helt frisk, vad är risken för det? Nästa pojke föddes för tidigt i slutet av vecka 22 helt frisk, vad är oddsen för det? Och vår älskade son föddes med ett halvt hjärta, ett hjärtfel som ca 10-15 barn föds med per år av totalt de 100 000 barn som föds och är redan opererad flera gånger. Med detta baggage får vi nu vilka undersökningar, ultraljud vi vill. Rädslan för att få ytterligare ett sjukt barn är stor.

Förstår med er historia med ivf att ni verkligen inte var sugna på fvp. Det glädjer mig extra mycket att ni fick så fina siffror nu :)
  • Skumbollen
    laila88 skrev 2014-08-30 18:22:23 följande:

Nån fler än jag som bara tappar vikt? Har inte ätit gravid vitaminerna fören nu heller.

Då ja vägde mig igår och hade gått ner två kilo på en vecka börja jag med dom från aco som heter gravid för ja oroar mig att bebisen inte får det den behöver.

Tappat typ alla symptom senaste dagarna också.

När började ni med vitaminer?

Usch, lät inget vidare. Jag har ätit vitaminer från plus, mest för att de ändå innehöll folsyran. Men håller med ovanstående om att bebisen tar sitt först :)
  • Skumbollen
    tovemaja skrev 2014-09-01 07:40:21 följande:

gått upp 4kg nu!!! Shit, 1 i månaden! Mitt i v.14 är jag och det syns verkligen att något har hänt med mitt midjemått! men än så länge ingen elev som vågat säga något :) Får se hur länge det dröjer. Har en tight klänning idag för första gången sedan terminen började... pratade med chefen i fredags så nu behöver jag inte gömma mig i pösiga byxor längre. GÖTT!

Min bästa vän gick upp ett kilo i veckan från plusset... Totalt 35 kg plus (gaghhhh) ett kilo i veckan, hur är det möjligt, haha. Fyra kilo är nog ganska normalt tycker jag :)
  • Skumbollen
    Tussludd skrev 2014-09-01 10:38:43 följande:
    Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.
    Har du provat att ställa ett glas ättikssprit i kylen mot dofter? Ett husmorstips som vi kör ofta :)

Själv har jag grymt ont av sonens bajsblöjor och kräks i handfatet nästan varje gång... Stackarn blir ju livrädd. Hoppas det slutar snart!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?