Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-01-03 22:48:23 följande:
    Ja, det är nog väldigt olika. Det är därför jag utgår från att det blir tufft och fixar så mkt jag kan redan nu. Sen om det inte alls blir så jobbigt, det får i så fall bli en trevlig bonus. smile1.gif
    Ja, det kan ju vara smart!
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-01-03 22:48:34 följande:
    som nämnts ovan, akrylfärg (alltså vattenbaserad) går hur bra som helst... målat massor!

idag köptes en lampa till barnrummet så ännu en sak på plats... nu saknas egentligen bara gardinstänger och gardin... och det är det ju ingen panik med.. plus lite apoteksinköp som påbörjades idag (inotyol, nattbindor, baby-tops och annat halvtrist). Älskar att stå och drömma i barnrummet!
    Oj, är ni där redan?! :)

Vi har inte köpt mer än några klädesplagg, en filt, skötbädd och vagnen. Men för att ens få till ett skötbord måste vi först renovera badrummet och barnrum att inreda har vi i bästa fall till nästa höst.

Har dock satt lite eld i baken på min man så under januari ska vi i alla fall åka till IKEA och köpa spjälsäng etc och byggfirma för badrummet är kontaktad. Börjar klia i fingrarna att köpa och fixa i ordning här hemma, även om det fortfarande är ett tag kvar.
  • snö 81
    pink76 skrev 2015-01-05 14:14:04 följande:

Hej

En tanke om foglossning. 

Om foglossning betyder att fogarna mjukas upp inför förlossningen, betyder det då att förlossningen går smidigare när man har foglossning?

Det kanske skulle vara en liten tröst när man har så ont.

Tror tyvärr inte det utan det är nog bara så att vissa känner av det mer och andra mindre. Men det är bara vad jag tror! :)

Förra graviditeten hade jag sjuk foglossning och lätt förlossning. Denna gång har jag typ noll foglossning så vi får väl se hur denna förlossning blir...
  • snö 81
    Lejonhierta skrev 2015-01-05 17:36:42 följande:

Var hos bm nu i dag. Vikten sår still men magen växer 30 cm i sfmått vid fullgångna 30 veckor. Hb sjunker och låg nu på 95, så ännu ett venöst prov i armen för att kolla depåerna som låg på 107 förra gången. Vi hoppade över att diskutera kring förlossningen eftersom det mesta hänger på vad som framgår av ultraljudet den 14e. Ska åter till bm den 28 jan och är då i v 34. Blir ännu en urinodling då eftersom jag nu har antibiotikabehandling graviditeten ut. Fick ny remiss till ännu ett bäckenbälte och hämtade ut ett direkt.

Har annars en riktig skitdag med otroligt mycket värk. Trött som tusan och lite lättgråten. (inte så jag gråter, men ni vet känslan av klumpen i halsen och att det snör ihop sig precis när man ska till att gråta).

Skönt att allt såg bra ut och att vikten står still, det gör INTE min ;)

Vi var till BM i fredags och då var magen 27 cm i v.28+5, följer kurvan spikrakt från förra mätningen.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-01-05 09:44:02 följande:

Tipsa mig! Vi har fått låna en bil idag och ska åka till IKEA vid 15-snåret. Vi har bara en sak på listan - byrån Malm som vi tänker använda som skötbord i badrummet. Men vad mer bör jag passa på att införskaffa? Hit me!

Nu har ni ju redan hunnit vara iväg så jag hoppas att ni fick med er massa bra saker hem!

Vi ska åka dit om ungefär 2 veckor och har en lååång inköpslista. Allt från spjälsäng till kräklappar och badbalja.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-06 10:13:02 följande:
    Jag känner flera med mycket lättare jobb än mig som varit sjukskriven pga foglossning eller trötthet. Du kan alltid kolla upp om det går
    Att få sjukintyg från läkaren är sällan problemet, det är att få igenom det hos FK som är det svåra.

Jag väntar på mitt besked från FK och det blir spännande att se hur det går...
  • snö 81

Jag har planerat att ta 3 semesterdagar och sen ta föräldradagar 4 dagar innan BF. Så totalt sett går jag på ledighet 9 dagar innan BF. Sen får vi väl se hur det blir med det när allt kommer omkring...

Med dottern tog jag ut föräldradagar 2 veckor innan plus typ 2-3 dagar semester.

• snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2015-01-06 16:51:02 följande:

Fyndade denna fina klänning på rean från Gina Tricot, sitter som en smäck och plats kvar för magen att växa på :)

Herregud vad magen fullständigt exploderat senaste veckan, ryckte nästan det kändes obehagligt igår när jag insåg att det är 11 veckor kvar som den ska växa ännu mer.. Haha

Här är iaf en bild på klänningen samt magen igår kväll, jag tycker den känns gigantisk nu..

php2eDYLH38797.jpgphpYMh6q773180.jpg

Jättefin mage och jag känner mig lika gigantisk, 10.5 veckor kvar :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-07 07:15:10 följande:

Igår jobbade jag sista dagen, men självklart vaknade jag skittidigt idag i alla fall.

Hur som helst, tre personer på jobbet har berättat att de eller en nära vän också skulle gå hem 6-8v innan bf, men att de bara hunnit vara hemma två veckor innan bebisen tittat ut.

Igår hade jag lite mensvärk två gånger i samband med sd, och började noja. Jag är inte orolig nu, jag känner bebisen som vanligt och sådär.

Men hur vet man när något är på gång? Fixerar de sig alltid? Känner man det alltid? Har man alltid en massa förvärkar?

När jag väntade dottern var hon ruckbar fram till förlossningen och då blev jag igångsatt 8 dagar över tiden. Jag hade massor med förvärkar sista 2 veckorna och trodde vid flera tillfällen att det var på G, men så gick jag och sov och vaknade utan ont på morgonen.

När jag fått tablett för att tappen skulle utplånas och börja öppna sig kändes mensvärken på samma sätt som förvärkarna. När de riktiga värkarna drog igång däremot var det en jäkla skillnad.
  • snö 81

Första dagen tillbaka på jobbet efter sjukskrivningen idag. Känns sådär måste jag säga. Trött, ont i huvudet och kraftlös i kroppen :(

Men det absolut värsta av allt är min svanskota. Jag som trodde att blodtrycket skulle vara mitt stora problem med att komma tillbaka fick mig en chock när jag insåg hur fruktansvärt ont jag faktiskt har i svanskotan. Att sitta ner gör jätteont och att ställa sig upp är helt brutalt. Jag har ett höj- och sänkbart skrivbord, men att stå upp någon längre stund orkar jag inte rent fysiskt, känns som att jag ska svimma.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?