Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

aanna.a skrev 2014-12-29 12:26:12 följande:
    Jag känner samma, vet att jag egentligen borde äta mycket nyttigare.. Men orkar liksom inte laga mat längre :S

Innan graviditeten var jag jätte hälsosam, tränade och åt jätte nyttigt. Nu är det inge kul Å träna för jag har sån foglossning så jag måste gå med kryckor.. Så finns ändå inte så mycket jag kan göra på gymmet.. Och det är så jävla svårt att bli motiverad till att sitta och käka sallad när man ändå blir tjockare för varje dag som går oavsett liksom :) haha!
    Det där känner jag igen. Äta nyttigt när man ändå går upp i vikt är ju inget kul, och sötsaker är väl aldrig så gott som när man är gravid :)

Jag har inte tränat alls under denna graviditet, inte ens promenader. Först var jag förlamande trött och sen hade jag helt tappat suget, så jag ligger bara i soffan och jäser istället...
  • snö 81
    Lejonhierta skrev 2014-12-29 15:16:59 följande:

Nyss utkommen från ultraljud för kontroll av moderkakans läge, den ligger fortfarande som total föreliggande placenta praevia vilket innebär nytt ultraljud om två till tre veckor, då ska de kolla om det kan vara en placenta accreta.. bad henne viktuppskatta bäbisen då jag tappat vikt sista tiden men den bedöms väga 1800gram så kan räkna med 4kg vid bf. Känns snopet då mina fyra tidigare barn legat på 3,1...

Oj, ja det blir ju lite skillnad. Men tror du artist får gå hela vägen till BF med tanke på den föreliggande moderkakan? När är du beräknad?
  • snö 81
    Nixe skrev 2014-12-29 16:06:57 följande:

En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?

Jag får väga mig varje gång. Förra graviditeten var det bara vissa veckor som man skulle väga sig, typ inskrivning och sen nästa gång i v.28 och sen typ v.36 och 38
  • snö 81
    Smulan 89 skrev 2014-12-29 18:05:28 följande:
    Nej, jag vill inte väga mig hos henne. Jag väger mig hemma, naken på morgonen varje ny grav-vecka. Hon får vikten när jag kommer dit.
    Det är ju så man ska väga sig, naken på morgonen.

Jag väger alltid mer hos BM än hemma, men det är ju inte så konstigt när man är fullt påklädd på eftermiddagen.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-12-30 08:09:09 följande:
    Det du går upp på slutet brukar generellt vara en jäkla massa vätska och den försvinner på några veckor generellt. Jag gick upp 21 kg med dottern och allt var borta efter två månader och då var det såklart en kombo av vatten, fett mm. Så det behöver inte ta tid eller vara jobbigt att gå ner de där kilona smile1.gif

Jag går in i vecka 28 imorgon och tänkte ställa mig på vågen nu, gaaah! Misstänker att den kommer att stå på 85 kg eller mer (vägde 71-72 kg till mina 174 cm innan graviditeten).
    Jag gick upp 27 kg med dottern och för mig var det jättelite av det som var vätska, jag hade mest fett :) Tog mig jättelång tid att gå ner (2 år), men det berodde på min livssituation då.

Denna gång har jag stora förhoppningar om att kunna få bort allt på kort tid. Jag har i alla fall alla förutsättningar för det :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-30 12:01:04 följande:
    Jaaa, så vill jag att det ska bli för mig!
    snö 81 skrev 2014-12-30 08:35:43 följande:

Jag gick upp 27 kg med dottern och för mig var det jättelite av det som var vätska, jag hade mest fett :) Tog mig jättelång tid att gå ner (2 år), men det berodde på min livssituation då.

Denna gång har jag stora förhoppningar om att kunna få bort allt på kort tid. Jag har i alla fall alla förutsättningar för det :)

Neeej, tyst nu ;)
    Alla är ju så olika :)

Men jag var i stort sätt helt ensam från det att dottern var 13 dagar gammal så jag fortsatte äta som om jag åt för två för att jag tyckte synd om mig och då var det svårt att gå ner i vikt :)
  • snö 81
    aanna.a skrev 2014-12-30 14:28:36 följande:

En fråga; vilka har och vilka har inte tagit reda på vilket kön bebisen har? Skriv gärna varför ni tagit reda på det / inte tagit reda på det med :) rätt kul att veta! (Och ingen pajkastning på varandra nu om var som är rätt eller fel, är bara kul att veta varför vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat)

Jag och min sambo har valt att inte ta reda på könet på vår lilla bebis. Dels för att det känns roligare på förlossningen att ha en liten överraskning och för att det känns konstigt att man ska ta reda på könet bara för att man kan. Men det känns som att vi är rätt ensamma om att inte veta vad det är för kön på vår bebis ..? :)

Vi har inte tagit reda på kön denna gång.

När jag väntade dottern tog vi reda på kön, mest för att min dotters pappa ville det. Jag tyckte att det var lite trist på förlossningen då det inte fanns något överraskningsmoment. Denna gång, men ny man, var vi båda helt överens om att vi inte vill veta kön. Det känns jättespännande att fundera och spekulera på vad det kan vara. Men nog är det lättare att köpa kläder och liknande om man vet kön eftersom dagens barnkläder är så extremt könsuppdelade.
  • snö 81
    aanna.a skrev 2014-12-30 21:32:21 följande:

Kul att så många svarade på om hur man har valt med att ta reda på könet eller inte!! Känns som att alla har bra anledningar till varför man valde det ena eller det andra liksom! Men jag känner mig väldigt säker på att vi ska få en liten pojke, det kan man såklart aldrig veta men har alltid sett mig mer som en "pojkmamma" :) blir självklart glad oavsett var det blir för kön!

Jag är också helt övertygad om att jag väntar en pojke. Min man har nämligen två pojkar sedan innan så jag tror inte att han kan göra flickor :)
  • snö 81
    pink76 skrev 2014-12-30 21:11:17 följande:

Någon mer som känner att nu räcker det. Jag är otroligt glad för min graviditet o för vad som komma skall, men omg.

Jag har ont i ryggen, i magen, i benen. Är så stor redan att jag orkar inte göra någonting. Jag kan inte sova då jag har sån halsbränna o sura uppstötningar, så om jag ligger ner så kommer allt i magen upp.

O jag har 74 dagar kvar. Hur ska jag klara av 74 dagar till?

Jag vill inte verka otacksam, o jag vill verkligen att den lilla mår bra o kommer födas frisk. Men lite får man väl klaga i allafall.

Jag känner också att det räcker nu! Men inte på grund av kroppsliga krämpor. Jag kan sova som vanligt, har inte direkt ont någonstans, kan gå i samma takt som vanligt (men inte lika långt), känner mig inte tung osv. Jag har dock haft problem med sura uppstötningar och halsbränna, ända till Omeprazol kom in i mitt liv :)

Men jag känner däremot att jag börjar få nog av att gå och oroa mig för mitt blodtryck och om det är havavdeskapsförgiftning på gång eller inte. Om jag har ont i huvudet måste jag analysera om det kommer från spänning, nacken eller blodtrycket. Om jag ser stjärnor kan det ju vara havandeskap, men lika gärna ett blodtrycksfall. Eftersom det snabbt kan bli ett akut tillstånd ska man ju inte nonchalera symptom och liknande. Vill bara att det ska bli mars så jag kan kräva att dom sätter igång förlossningen, typ den 1/3 :) ( beräknad 21/3)
  • snö 81

Hämtade ut en liten nyårspresent idag. Bebissakerna som jag beställt från Ellos hade kommit :)

Skötbädd, mysfilt, vagnfilt och sängmobil

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?