pink76 skrev 2014-12-30 21:11:17 följande:
Någon mer som känner att nu räcker det. Jag är otroligt glad för min graviditet o för vad som komma skall, men omg.
Jag har ont i ryggen, i magen, i benen. Är så stor redan att jag orkar inte göra någonting. Jag kan inte sova då jag har sån halsbränna o sura uppstötningar, så om jag ligger ner så kommer allt i magen upp.
O jag har 74 dagar kvar. Hur ska jag klara av 74 dagar till?
Jag vill inte verka otacksam, o jag vill verkligen att den lilla mår bra o kommer födas frisk. Men lite får man väl klaga i allafall.
Jag känner också att det räcker nu! Men inte på grund av kroppsliga krämpor. Jag kan sova som vanligt, har inte direkt ont någonstans, kan gå i samma takt som vanligt (men inte lika långt), känner mig inte tung osv. Jag har dock haft problem med sura uppstötningar och halsbränna, ända till Omeprazol kom in i mitt liv :)
Men jag känner däremot att jag börjar få nog av att gå och oroa mig för mitt blodtryck och om det är havavdeskapsförgiftning på gång eller inte. Om jag har ont i huvudet måste jag analysera om det kommer från spänning, nacken eller blodtrycket. Om jag ser stjärnor kan det ju vara havandeskap, men lika gärna ett blodtrycksfall. Eftersom det snabbt kan bli ett akut tillstånd ska man ju inte nonchalera symptom och liknande. Vill bara att det ska bli mars så jag kan kräva att dom sätter igång förlossningen, typ den 1/3 :) ( beräknad 21/3)