Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-12-31 15:59:59 följande:
    Ja jag väljer mina krämpor före din oro alla dagar i veckan. TROTS att jag idag fått nån känning i muttan, antar att det är graviditetsrelaterat. Detta ljuva välsignade tillstånd.
    Ja detta ljuva välsignade tillstånd ;)

Idag är jag på ett pissdåligt humör, såååå jäkla kul, på nyårsafton och allt. Helst skulle jag bara vilja lägga mig under täcket i några dagar. Jäkla hormoner!! :-/
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-01 10:30:10 följande:

Jamen gott nytt år då!

När tror ni första bebisen i tråden kommer? Jag gissar på första veckan i februari, 5/2 om jag ska vara exakt. Känns som en ganska blygsam gissning med tanke på att vi har en tvillinggraviditet och Lejonhierta som antagligen ska snittas den veckan eller veckan efter. :)

Ja, Gott nytt år! Nu är vi framme vid 2015, året då våra små krabater ska komma :)

Tippar på att första bebisen kommer den 10/2...
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-01-01 23:33:16 följande:

Gott nytt år! Jag börjar också bli lite less på vissa graviditetseffekter nu. Jag står ut med foglossning och att vara en långsam stel pingvin, men jag klarar inte den nya tröttheten och oförmågan att sova. Fattar inte hur jag ska fixa att jobba till 20/3 (bf 22/3 - naivt va?) som jag sagt. Jag har inget fysiskt jobb, mest stillasittande kontorsjobb/kundmöten, men jag är chef och märker att jag gör saker jag glömmer, har somnat på jobbet flera ggr och har svårare att arbeta effektivt och vara så där högpresterande och duktig som jag måste. Blir det värre med tröttheten så går det inte.

I morse hade jag och min man sex (sällsynt företeelse nu för tiden) och efter det har jag haft sammandragningar av och till hela dagen och dessutom resulterade det i en helpigg och speedad bäbis i magen som levt rövare utan paus. Nu vågar jag nog inte ha sex mer, de där sammandragningarna var så många, om än inte smärtsamma. Någon mer som känt så här?

Jag får alltid sammandragningar av sex, men bara just när vi håller på och precis efteråt. Sedan är det som vanligt igen...
  • snö 81
    Astilbe skrev 2015-01-02 19:49:49 följande:

Nähe. Måste bara beklaga mig! Nu fick jag veta att jag har fått lunginflammation!! Vad faen!!! Vi som skulle ordna alla inköp om en vecka. (Vågar inte ge listan till min man för vem vet vad han kommer hem med.. :-O ) Blir så irriterad. Hinner inte med sånt här nu. Som tur är verkar iaf vår tjej vara piggare än någonsin!

Men usch, stackare! Krya på dig!!
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-01-03 09:53:20 följande:

Jag börjar på allvar fundera på att köpa en sån där gigantisk gravidkudde att ha i sängen, en sån som ser ut som en ostkrok för jättar, som jag skrattat åt fram till nu. Någon som har någon erfarenhet av de olika? Jag kan inte ligga skönt och sova längre trots kuddar här och var och sömntablett (lergigan), börjar bli riktigt desperat. Lite läcker inspiration: phpV83YWF76528.jpg

Tycker dom verkar suveräna när man inte kan ligga bekvämt. Jag hade lite svårt att hitta ett bekvämt sätt att ligga på för nån vecka sedan och då funderade jag på en sån där kudde, men det löste sig med en vanlig kudde som jag ligger och kramar. Har än så länge inga som helst problem att sova.

Förra gången jag var gravid hade jag verkligen behövt en sån kudde, men då visste jag inte att dom fanns.
  • snö 81
    Astilbe skrev 2015-01-03 12:46:24 följande:
    Tack! Passar på att läsa lite gravidböcker och fylla på inköpslistan. Detta blir ett dyrt avbrott smile5.gif
    Haha! Lite som när jag har varit sjukskriven nu under december :)
  • snö 81
    Astilbe skrev 2015-01-03 16:27:59 följande:

Hur tänker ni kring kläder till barnet? Hur mycket, vilka sorter och vilka storlekar köper ni hem av? Känner mig väldigt vilsen när det kommer till klädbiten...

Vi har typ 2 body+byxor i strl 50 och samma i 56. Resten köper vi när bebisen kommit. Sist hade jag köpt massor innan och det tyckte jag var lite trist sen när hon kommit eftersom jag då inte kunde köpa nåt förrän i strl 68 typ :(
  • snö 81
    Astilbe skrev 2015-01-03 19:21:19 följande:
    Ha ha! Åh vad skönt att höra! Är svårt att hitta någonting positivt om kejsarsnitt. Har mest läst (och fått höra från vänner...) om alla nio (eller vad det nu är) hudlager som man ska igenom... Men då kanske jag kan fråga dig - är det någon vits att skaffa en gördel att använda efter snittet?
    Jag har två kollegor som vardera fött två barn - ett med kejsarsnitt och ett vaginalt. Den ena skulle välja snitt alla dagar i veckan vid en ev graviditet, medan den andra utan tvekan skulle välja vaginal förlossning. Erfarenheterna är nog väldigt olika både efter vaginal förlossning och vid kejsarsnitt.
  • snö 81
    Astilbe skrev 2015-01-03 18:04:35 följande:
    Det låter smart. Hade nog gjort samma som du om det inte varit för att jag ska ha kejsarsnitt och därför vill ha det mesta klart innan. Risken är ju annars att mannen får åka på inköpsrunda... smile5.gif (Läste tom i någon bok att med kejsarsnitt kan man mentalt räkna till en fjärde trimester så att det är bra att ha ordnat så mkt man kan innan snittet)
    Både mentalt och rent kroppsligt är det nog väldigt olika hur man reagerar vid en förlossning. När jag låg på BB med dottern såg en del kvinnor ut som att de blivit överkörda upprepade gånger av en lastbil och andra studsade fram.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-03 22:25:08 följande:

Jag köpte en byrå som jag ska måla, men så påpekade min mamma att det kanske inte alls är lämpligt att som gravid stå i färgångor. Någon som vet nåt om det? Ska fråga när jag tittar på färg också.

Beror på vilken typ av färg du använder, lackfärg tror jag att man ska undvika. Men om du går på en riktig färgaffär och frågar så har dom full koll!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?